Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
DeFransman90
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 06 dec 2013 19:23
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen

Re: Marktplaats

Bericht door DeFransman90 »

Heeft er iemand ervaring met het kopen bij Dhr.Remaclus? ik vind hem vrij duur. vaak geen doosje aanwezig dus wil ik niet de nieuwprijs betalen bij hem maar iets minder is dit gek van uit mijn kant? ik twijfel heel vaak iemand tips of tops.

MVG
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door hanske10 »

linkje ???
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

linkje

De prijzen zijn niet direct opvallend hoog, maar hij zit wel aan de bovenkant van de markt. Wat mij bij 1:18 opvalt, is dat hij een hoop spul heeft, wat erg moeilijk te verkopen is. (wat is dan een redelijke prijs)
Gezien de aantallen die hij aanbied, moet hij de transactie wel redelijk afhandelen. Het is een enorm rotwerk om zoveel advertenties te maken, dus dan verziek je niet voor een tientje je naam (met het risico dat je marktplaatsaccount geblokkeerd wordt). Ik zou er met een gerust hart iets kopen.

edit: Ik zie nu pas zijn Bburago ferrari's voor €30.00, dat is wel erg prijzig idd.
DeFransman90
Berichten: 119
Lid geworden op: vr 06 dec 2013 19:23
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen

Re: Marktplaats

Bericht door DeFransman90 »

Vanavond een aantal biedingen gedaan. ik kreeg mail de prijs die ik bood was te laag! toen ik vroeg of er doosjes aanwezig waren kreeg ik te horen dat die er niet bij zaten! ik haak dan af dan kan ik ze nieuw ook kopen! toen ik dat via de mail netjes naar de man uit delden mailde werd hij een beetje pissig ik had geen inzicht in de waarde van de modellen ook kwam ik erachter dat hij niet in delden woont maar in de lutte 20km of meer verder ik tijfel en zie er toch maar vanaf! morgen maar even een bezoekje brengen aan Arnhem of doetichem!
ferbugchesubmus
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 08 apr 2012 09:48
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door ferbugchesubmus »

Zat op marktplaats te kijken en kwam een mooie wagen van autoart tegen schaal 1:12

Nu is mijn vraag Hebben jullie ervaring of van horen zeggen hoe Joerie is komt uit belgie
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Marktplaats

Bericht door Nelis »

Iemand hier ervaringen met S. Schrijver uit Deventer?
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Marktplaats

Bericht door Nelis »

Inmiddels prettig zaken gedaan met Sam Schrijver uit Deventer. Is een aanrader. Zeer correct en snelle verzending.
broekie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 24 nov 2013 13:42
Schaal: 1:43

Re: Marktplaats

Bericht door broekie »

DeFransman90 schreef:Heeft er iemand ervaring met het kopen bij Dhr.Remaclus? ik vind hem vrij duur. vaak geen doosje aanwezig dus wil ik niet de nieuwprijs betalen bij hem maar iets minder is dit gek van uit mijn kant? ik twijfel heel vaak iemand tips of tops.

MVG

Had vorige maand een F1 model bij Remaclus 'besteld' ( Brabham BT49- Minichamps). Uitstekende communicatie , doosje was ook aanwezig. Achteraf misschien een paareuro teveel betaald, maar dat was mn Eigen schuld door te hoog starten met bieden ;-)
Minidroom
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 02 feb 2014 01:26
Schaal: 1:6

Re: Marktplaats

Bericht door Minidroom »

subaru.nr1 schreef:Ik had een tijdje terug ook 3 modellen gekocht bij italian passion, voormalige scuderia-models voor een mooi prijsje. Tot heden nog steeds niet aangekomen...
Sorry voor de late reactie, heb je ze inmiddels binnen? Ik weet wie het persoon is achter italian passion, ben zelf bezig met het een en ander uitzoeken van bepaalde oproepen die hij doet voor "anderen" en wilde even uitzoeken of het allemaal wel klopt..
Gebruikersavatar
subaru.nr1
Berichten: 642
Lid geworden op: za 10 apr 2010 21:22
Schaal: 1:18
Locatie: Deurne Diest, belgie

Re: Marktplaats

Bericht door subaru.nr1 »

Minidroom schreef:
subaru.nr1 schreef:Ik had een tijdje terug ook 3 modellen gekocht bij italian passion, voormalige scuderia-models voor een mooi prijsje. Tot heden nog steeds niet aangekomen...
Sorry voor de late reactie, heb je ze inmiddels binnen? Ik weet wie het persoon is achter italian passion, ben zelf bezig met het een en ander uitzoeken van bepaalde oproepen die hij doet voor "anderen" en wilde even uitzoeken of het allemaal wel klopt..
Nee, ik heb niets ontvangen en niets meer van gehoord...
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Marktplaats

Bericht door aficionado »

Begin steeds meer afkeer van MP te krijgen.. Weinig ( geen) 'zekerheid'.. Eerst keek ik altijd naar hoelang iemand actief was op MP, maar dat zegt zeker niet alles.. Toch jammer.. Dit Topic helpt wel daarin, en zal ik bij eventuele toekomstige aankopen eerst doorspitten.
Goed initiatief!

Wat mag ik als koper verwachten van een verkoper? En ja ik begrijp het basisprincipe van handel. Ik geef geld voor iets en vervolgens krijg ik waar ik voor betaal :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Marktplaats

Bericht door goededag »

aficionado schreef:Begin steeds meer afkeer van MP te krijgen.. Weinig ( geen) 'zekerheid'.. Eerst keek ik altijd naar hoelang iemand actief was op MP, maar dat zegt zeker niet alles.. Toch jammer.. Dit Topic helpt wel daarin, en zal ik bij eventuele toekomstige aankopen eerst doorspitten.
Goed initiatief!

Wat mag ik als koper verwachten van een verkoper? En ja ik begrijp het basisprincipe van handel. Ik geef geld voor iets en vervolgens krijg ik waar ik voor betaal :lol:
Daar ben je helaas niet de enige in. Ik koop vrij veel via marktplaats, en daarbij valt het op dat ik veel binnenkrijg wat niet zo beschreven is.
Denk hierbij aan afgebroken ruitenwissers (Opel GT pas), lakbeschadigingen, aangelijmde of missende spiegels.

Daarbij wacht ik al sinds de jaarwisseling om 2 Lancers waar ik €185.00 voor heb betaald (die verkoper vertrouw ik nog wel). en sinds eind November op een Skyline van Fast&Furious (bijna zeker een oplichter A.Rus uit Haarlem, zegt ze) Die is vast blij met de dikke €100.00.

Inmiddels verkoop ik nooit meer iets via Marktplaats, erg veel gezeur altijd

Advies? Koop bij de bekendere handelaren en winkels, die gaan je echt niet zomaar oplichten. Tenminste meestal zijn ze zuinig op hun reputatie (ik wel)
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Marktplaats

Bericht door NickW »

Ik koop redelijk veel via marktplaats. Meestal wel als de verkopers al een tijdje actief zijn, dus de mensen die 1 dag actief zijn en mooie aanbiedingen hebben sla ik meestal (zeg bijna altijd) over.
Een enkele keer heb ik ze het voordeel van de twijfel gegeven, mits ik het kon ophalen :P In dit geval was het dus gewoon iemand die nog geen account had, geen oplichter dus.

Maar ik ben er vaak wel voorzichtig mee.. Vooral als het gaat om duurdere modellen (of andere items) voor een tientje of 2 durf ik nog wel wat meer risico te nemen, maar voor meer dan 20 euro wil ik toch wat meer zekerheid dan. Vaak bestel ik daarom ook bij de bekende handelaren (WRH of JJTOP etc.) en dat werkt altijd prima! :thump_up:

Ik merk wel dat verkopen af en toe een pain in the *ss kan zijn, heb vaak zat biedingen ontvangen, akkoord gegaan, bankgegevens gestuurd en dan niks meer.. Geen mailtje meer dat ze geen interesse hebben, niks.. :evil: maar vaak zat gaat het ook gewoon prima. Risico van het vak zullen we maar zeggen :mrgreen:

Bij mij blijft de gouden tip; probeer op te halen, geeft meer zekerheid. En wat vaak ook werkt, is doen alsof je het wil ophalen en op het laatst kiezen voor toch maar verzenden. Als het namelijk al is dat ophalen lastig is, 'want bla bla bla ligt niet hier' enzo dan is het vaak ook niet helemaal in de haak.. Dan is het vaak verstandig om er toch maar van af te zien.
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Marktplaats

Bericht door Autofan »

Via marktplaats doe ik altijd aan ophalen, danwel zelf, danwel via een vriend die aan de andere kant van het land woont. Andersom wil ik ook best wat voor hun ophalen wat soms ook wel gebeurt. Marktplaats = altijd ophalen en 1 op 1 overdracht: ik neem het product mee en de verkoper krijgt zijn/haar geld. Verder vaak nog een leuk gesprekje (toch vaak gedeelde interesse enzo: je kent het wel) en dan gaan we weer tevreden uit elkaar. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Marktplaats

Bericht door aficionado »

Ik heb in de afgelopen jaren wel 30+ keer wat gekocht via MP.. Even jullie gedachtes over het volgende aub.. Ik zal proberen zo feitelijk als mogelijk te blijven, en mijn mening achterwege te laten.
Groene kleur ben ik, rode kleur is de verkoper

Verkoper heeft meerdere modellen te koop en is 7½ jaar actief op MP

Ik heb op maandag 27 januari jl. 2 modelauto's gekocht via MP. 1 OVP en één zonder doos. Er stond bieden, en dus heb ik €50 geboden voor beide modellen. De eerste mailtjes gingen super ( binnen 5 minuten beantwoord zeg maar) er stond bij de derde mail het volgende 'Zodra het erop staat worden de modellen opgestuurd' Ik maak meteen het bedrag over. En meld wat ik altijd stuur, 'Ik heb het toch nog zojuist overgemaakt. Laat maar weten wanneer je het heb opgestuurd aub' Vervolgens niks meer..
29 januari: Heb ik alleen het volgende gestuurd. 'Vraagje heb je het al kunnen opsturen?'
Nee nog niet gelukt. Ik probeer het vandaag

Zaterdag 1 februari nog niks gehoord..
Is het al gelukt of wat? Je hebt niet gezegd dat het een week zou duren voordat je het zou opsturen?
Geen antwoord

Maandag 3 februari nog niks..
Ik ga me nu toch wel wat zorgen maken. Is er wat mis ofzo?
Zou ik een reden mogen hebben waarom deze zakelijke afhandeling zo stroef gaat?
Stuur anders mij maar gewoon mijn geld terug?

Antwoord
Er is niks aan de hand hoor. De auto's zijn onderweg. Heb het erg druk gehad laatste tijd vandaar de vertraging. Mijn excuses

Is toch jammer, je heb hartstikke leuke wagens te koop staan. Het uitblijven van communicatie houdt iemand tegen om in het vervolg nog eens wat te bestellen. Ik zie de modellen wel tegemoet dan
Dat snap ik. Maar ik ben gewoon een particulier die nog gewoon werkt. En de modellen zijn een hobby. Dus dan kan ik niet al mijn tijd inzetten om te antwoorden op mails van modelauto's helaas. Het is een super leuke hobby maar kan er helaas geen meer tijd voor vrij maken wat ik wel graag zou willen

Dinsdag 4 februari de modellen gelukkig ontvangen.. Maaaaaaar

Het zat in een te dunne Doritos doos met een aantal gefrommelde kranten erin. Het model zonder doos was simpel in een krant omwikkeld, dit kan gevolgen geven. En dat is dus gebeurd. De achterbumper is gedeeltelijk afgebroken, zeker 3 cm. Een wiel is afgebroken. Kortom belachelijk!!

Het model met de OVP was eerder bij het rechter achterlicht gelijmd en heeft los gelaten.

Ik heb alles weer hersteld, zo goed als mogelijk.

Ik heb vandaag de verkoper een mail gestuurd, met in principe dezelfde woorden, tot op heden niks. Vandaar dat ik er nog geen naam bij zet.

Ik verwacht geen geld terug, of iets maar ben ik nou gek of is de gang van zaken echt supervaag?
Herkennen jullie dit? Is toch abnormaal?

Afgelopen zondag heb ik trouwens de verkoper in dit Topic opgezocht, en hij staat er een paar keer in.. Volgende keer als ik iets koop via MP kijk ik eerst hier, en uiteraard koop ik niks meer bij de verkoper.

Mijn mening :angel: :

Het bedrag van €56,75 was ok naar mijn mening, zelfs aan de relatief goedkope kant. Maar de rest is ronduit schandalig.

Bedankt voor jullie tijd en mening?
Afbeelding
Plaats reactie