Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: Marktplaats

Bericht door Wieldop »

Als ik het goed begrijp, is dit een algemeen marktplaats topic geworden?

Ik zou nl. graag weten of iemand ervaring heeft met verkoper Luc uit Bree (BE). Heeft diverse schaalmodellen in 1/18 ed.
Afbeelding
Gebruikersavatar
kennytuning_
Banned
Berichten: 868
Lid geworden op: zo 04 okt 2009 15:28
Locatie: belgie, Oost-vlaanderen =)

Re: Marktplaats

Bericht door kennytuning_ »

uhu heb ik ook al gmerkt :/ zou er een keer ook graag wat kopen
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Marktplaats

Bericht door Rossy »

Luc is een heel goede verkoper.
Ik ken hem persoonlijk.
Staat ook regelmatig in Houten op de beurs.
Kan je gerust bij kopen.
Het versturen gaat waarschijnlijk vanuit Nederland, scheelt in kosten.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: Marktplaats

Bericht door Wieldop »

Ok fijn, hij leek me idd betrouwbaar maar je weet nooit natuurlijk, zeker als het om grote bedragen gaat vraag ik het liever eventjes na :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door Kyoshofan »

Mss makkelijk om hier zo'n topic van te maken net zoals die Ebay Winkels??

"Ervaring met Marktplaats verkopers"
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Marktplaats

Bericht door Porsche »

Wieldop schreef:Als ik het goed begrijp, is dit een algemeen marktplaats topic geworden?

Ik zou nl. graag weten of iemand ervaring heeft met verkoper Luc uit Bree (BE). Heeft diverse schaalmodellen in 1/18 ed.
Ik ken hem ook
Betrouwbare verkoper :thump_up:
Je kan op je 2 oren slapen :D probeer dat maar eens :cool: :angel:
heico1980
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 08 mar 2010 11:13

Re: Curt Summers (marktplaats)

Bericht door heico1980 »

Hallo,

Ik ben totaal geen autobouwer ( 1 keer geprobeerd maar dit was een jammerlijke poging wat op niks uitdraaide ) maar ik vond het wel even nodig om hier op te reageren, al is het dan ook een oud topic.

Ik ken Curt inmiddels wel een beetje en ik kan er niks anders van zeggen dan dat het een betrouwbare verkoper is, en niet duur.
Als hij z'n spullen op voorraad heeft is het ook zeer snel geleverd.
Ook heeft hij nu zijn eigen webwinkel, en alles wat daar op staat is op voorraad.
********
Wat hij niet heeft is hij altijd bereid om te bestellen.

Gr Heico
Laatst gewijzigd door Ricardo op ma 08 mar 2010 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: SPAM
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Marktplaats

Bericht door Powersprint »

Mijn tot nu toe eerste negatieve ervaring met Marktplaats. Afgelopen donderdag een model besteld bij ene Philip uit Lelystad. Geld overgemaakt en alles lijkt goed te gaan. Totdat ik vrijdagmorgen 7u een mail krijg dat hij het model nergens meer kon vinden. Hij zou het geld terugstorten maar tot nu toe nog altijd niets gezien. Wel had hij de tijd genomen om eenzelfde model op ebay op te sporen. Had hij in die tijd niet beter mijn geld terug kunnen boeken?
Uiteraard kan dit nog goed komen als deze Philip het geld terugstort, maar voor een fout van zijn kant vind ik het lang duren voordat hij het geld weer overgemaakt heeft.

Dus kijk even uit als je bij deze meneer een model koopt. De meeste van zijn foto's komen trouwens van CK motorsport (een welbekende ebay handelaar) af. Nog een herkenningspunt :)

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Marktplaats

Bericht door andre »

Powersprint schreef:Mijn tot nu toe eerste negatieve ervaring met Marktplaats. Afgelopen donderdag een model besteld bij ene Philip uit Lelystad. Geld overgemaakt en alles lijkt goed te gaan. Totdat ik vrijdagmorgen 7u een mail krijg dat hij het model nergens meer kon vinden. Hij zou het geld terugstorten maar tot nu toe nog altijd niets gezien. Wel had hij de tijd genomen om eenzelfde model op ebay op te sporen. Had hij in die tijd niet beter mijn geld terug kunnen boeken?
Uiteraard kan dit nog goed komen als deze Philip het geld terugstort, maar voor een fout van zijn kant vind ik het lang duren voordat hij het geld weer overgemaakt heeft.

Dus kijk even uit als je bij deze meneer een model koopt. De meeste van zijn foto's komen trouwens van CK motorsport (een welbekende ebay handelaar) af. Nog een herkenningspunt :)

Ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes Arno

Heb met deze verkoper regelmatig zaken gedaan en hij is bij mij altijd z'n woord nagekomen,
aangezien we het weekend ingaan kan het inderdaad zijn dat je het geld nog niet terug ontvangen hebt,
als men namelijk vrijdag geld overmaakt is dit pas zichtbaar na het weekend op je rekening.
Na mijn mening loopt je een beetje teveel op de zaken vooruit , want wat is nu één dag ?
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Marktplaats

Bericht door Powersprint »

Ik begrijp wat je bedoelt Andre, maar ik wil het toch even melden. Ik zeg ook nog niet dat ik hem niet vertrouw (en ik heb ook nog goed contact met hem) maar ik denk dat mocht je bij Philip bestellen, je dan wel even voor de zekerheid kan vragen of het model daadwerkelijk op voorraad is. Ik schrijf hem ook nog zeker niet af als verkoper, als hij zijn belofte gewoon nakomt is er niets aan de hand :) En dan zal ik dat hier ook zeker melden.

Misschien dat mijn post ietwat te negatief overkwam, maar dat was dan niet de bedoeling. Ik wilde het alleen even melden :)

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Marktplaats

Bericht door tom »

Met overboeken via internet (en wie doet dat tegenwoordig niet?) staat het meteen op de rekening.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Ricardo »

tom schreef:Met overboeken via internet (en wie doet dat tegenwoordig niet?) staat het meteen op de rekening.
:think: Dit kan per bank wel verschillen trouwens :thump_up: Volgens mij zijn de ING en de SNS nog steeds niet erg snel :doh:
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door Kyoshofan »

RABO binnen enkele minuten
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Peter Parker »

maar van rabo naar ing is nog er traaaaag :thump_down:
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Marktplaats

Bericht door rpi »

Mag wettelijk gezien binnen Nederland niet langer duren dan een dag. En de banken houden zich hier wel aan volgens de laatste berichten Als het dus een dag later niet op je rekening staat is het gewoon niet overgemaakt.
Plaats reactie