Marktplaats

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Marktplaats

Bericht door Autofan »

Ricardo schreef:
tom schreef:Met overboeken via internet (en wie doet dat tegenwoordig niet?) staat het meteen op de rekening.
:think: Dit kan per bank wel verschillen trouwens :thump_up: Volgens mij zijn de ING en de SNS nog steeds niet erg snel :doh:
Als je direct bij de ING niet snel vind weet ik het ook niet meer. :doh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Ricardo »

Autofan schreef: Als je direct bij de ING niet snel vind weet ik het ook niet meer. :doh:
Dat is alleen zo van ING naar ING rekeningen :P
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Marktplaats

Bericht door rsh_scuderia »

ABN - ING of ING - SNS/RABO/ING/Fortis staat er binnen 2 uur op.
De discussie is niet echt meer geldig door aangescherpte regels vanuit de EU over betalingsverkeer. :thump_up:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Marktplaats

Bericht door Powersprint »

Het geld is vandaag terug gestort op mijn rekening, dus al met al is het goed afgelopen. Nogmaals, het was niet mijn bedoeling om Philip in een kwaad daglicht te stellen, maar enige navraag of het model beschikbaar is kan dus geen kwaad :)

Groetjes Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: Marktplaats

Bericht door Wieldop »

Heb mijn Maybach via Luc Martens vandaag binnengekregen :dance:

MAAR
en nu komt het:

De stoel aan de bijrijderskant is afgebroken en het logo achter mist. Ik ben benieuwd hoe ik dit geregeld wordt, ik hoop dat ik een klein bedrag krijg teruggestort, of dat-ie teruggaat naar België.... :|

:roll:

Damn...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scenic
Berichten: 462
Lid geworden op: do 01 okt 2009 13:19
Locatie: Westland

Re: Marktplaats

Bericht door Scenic »

Ik heb vandaag mijn Otto megane RS binnengekregen via Luc. Perfect in een doos om de originele. De auto verder zonder problemen en schades. En tja Geert je moet Luc gewoon even een mailtje sturen en dan komt die wel met een goeie oplossing.
VerderIk vind hem een goeie verkoper :cool: .


Greetzzz Scenic :P
Gebruikersavatar
Scenic
Berichten: 462
Lid geworden op: do 01 okt 2009 13:19
Locatie: Westland

Re: Marktplaats

Bericht door Scenic »

Wie heeft er ervaringen met de verkoper Arends ik wil namelijk graag de Minichamps Mercedes GL bij hem kopen.
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Marktplaats

Bericht door thebulldog »

Beste medeverzamelaars

Pas AUB op als je bij ************* iets koop, deze man verkoopt op MP een paar modelauto's

Ik heb 2 modellen bij deze man gezocht betaald en na 8 dgn ging het pakket pas op de post wat ik niet normaal vindt, als ik dan vraag waarom het zolang moet duren krijg je als antwoord je moet niet ouwehoeren het gaat nu gewoon wat langer duren dan dat jij wil, maar nu komt het leukste van alles ik heb zelf geen internetbankieren en had het geld over laten maken door een fam. lid van me en ik heb als verzendadres mijn EIGEN adres opgegeven, dus ik krijg een trace nummer door wat niet te vinden was bij TNT, DHL of Selektvracht dus ik mail netjes de vraag op welke site is het pakket te volgen krijg ik een zeer onaangename mail terug en wat blijkt na goed lezen het nummer wat ik door kreeg en het door hem nagekeken waren anders ik kreeg als begin door 3DD******** en het moest zijn 3SD**********, maar nu komt het leukste van alles het pakket stond vandaag dus niet bij mij thuis (het adres wat ik had doorgegeven) maar bij mijn Fam. Lid waar hij het adres NIET van had. Ik zou nu weleens willen weten hoe hij daar aan is gekomen we zijn achter zijn prive tel nummer gekomen en gebeld we hebben als reden gekregen dat heb ik via de ABN AMRO, weet iemand of dat zo is dat je dan naam en adres zie van de rekeninghouder die geld heeft overgemaakt.

Nu word ik nog steeds lastig gevallen met opmerkingen van je ben grof in de mond (ben ik helemaal niet geweest alle emails heb ik nog) ik krijg van alles de schuld terwijl hij in een mail drvoor toe gaf dat ook hij schuld heeft (ik ben van mening hij is 100% schuldig).
Ik krijg ook de melding ik heb je mail geblokt mail me niet meer maar blijf wel onzin mails ontvangen van deze verkoper

Dus mensen kijk aub uit met deze verkoper.

Als er mensen zijn die meer info willen dan is dat via de PB/PM op te vragen ik zal dat niet openbaar op het forum zetten.

Mvg
Laatst gewijzigd door thebulldog op vr 26 mar 2010 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Marktplaats

Bericht door Ricardo »

Adresgegevens worden meestal inderdaad met de overschrijving mee verzonden en komen dus op het afschrift van de ontvanger te staan. Als je naar Radar hebt gekeken, kan ik me het soms voorstellen dat mensen dan hun pakket ook maar naar dat adres toesturen. Het schijnt namelijk dat je makkelijk oplichting kunt plegen met iemand anders zijn rekening.

Maar de reactie van deze verkoper is uiteraard niet goed te keuren :thump_down:
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Marktplaats

Bericht door Porsche »

ik krijg van alles de schuld terwijl hij in een mail drvoor toe gaf dat ook hij schuld heeft (ik ben van mening hij is 100% schuldig).
Het wordt tijd dat ze jouw naam hier in CALEMERO veranderen :lol:
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Marktplaats

Bericht door Silverarrow »

Dat het 8 dagen duurt om iets op te sturen kan ik me best voorstellen, niet iedereen heeft de tijd om meteen naar het 'postkantoor' te gaan om een pakket te verzenden. Voor zo ver ik 't op kan maken heeft hij jou ook netjes geïnformeerd dat 't wat langer duurt, dus ik snap wat dat betreft het probleem niet zo. Hij is je in mijn ogen ook geen verantwoording verschuldigd waarom het langer duurt dan normaal, dat kunnen zaken zijn die jou 'niks aan gaan', wat niet weg neemt dat hij je mail iets netter had kunnen beantwoorden. Een (type)fout met het opgeven van de barcode op het pakket is ook snel gemaakt (is mij ook al eens gebeurt), ook niet echt een groot probleem dus. En dat jouw pakket aan komt op het adres wat bij het bankrekeningnummer geregistreerd vind ik ook niet echt vreemd, vanuit dat adres zijn de modellen immers betaald.

Jij hebt je modellen, hij heeft z'n geld, dus volgens mij is deze transactie (op de communicatie na) prima verlopen :thump_up: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Marktplaats

Bericht door thebulldog »

Ik haal het persoon zijn naam weg omdat mensen het hier normaal gedrag vinden, ik wilde jullie alleen een waarschuwing geven dat dit persoon erg vreemd doet maarja daar zijn sommioge dus niet blij mee om dat te weten.

Een verkeerd nummer doorgeven ok maar de reactie die ik terug krijg waarin ik voor alles word uitgemaakt dat gaat me ff te ver, zeker omdat een nummer overtikken zelfs door een klein kind goed gedaan kan worden.

Het punt van oplichting van bankgegevens, ik heb netjes in de mail gezet dat mijn fam.lid (staat mede op naam van mijn zus met dezelfde achternaam als dat ik heb) het zou overmaken omdat hij het geld snel nodig had en het dan gelijk op zijn rekening zou staan en niet na 3 dgn pas en dat hij het dan gewoon naar mijn adres kon sturen, als je dat niet vertrouw dan moet je ook geen geld aannemen vind ik.

Ik ga er verder niet meer op in heb al spijt dat ik het gemeld heb hier.

De groeten.


PS
Porsche schreef:
ik krijg van alles de schuld terwijl hij in een mail drvoor toe gaf dat ook hij schuld heeft (ik ben van mening hij is 100% schuldig).
Het wordt tijd dat ze jouw naam hier in CALEMERO veranderen :lol:
kietel me ff dan kan ik ook misschien mee lachen :roll:
Laatst gewijzigd door thebulldog op vr 26 mar 2010 14:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Marktplaats

Bericht door Jolly Club »

Ik haal het persoon zijn naam weg omdat mensen het hier normaal gedrag vinden, ik wilde jullie alleen een waarschuwing geven dat dit persoon erg vreemd doet maarja daar zijn sommioge dus niet blij mee om dat te weten.

Ik ga er verder niet meer op in heb al spijt dat ik het gemeld heb hier.
Bulldog,

Je deelt een verhaal met ons lezers. Hierop komt een aantal (in meer of mindere mate) relativerende reacties. Vervolgens reageer je zelf met de botte bijl: "heb al spijt dat ik wat gezegd heb, jullie vinden het blijkbaar normaal etc.etc."

Mijn punt is dat communicatie van twee kanten hoort te komen. Intonatie van e-mails kan bijzonder negatieve reacties oproepen bij de ontvanger ervan, terwijl de boodschap eigenlijk niet zo zuur bedoeld was. Met andere woorden; zou het kunnen zijn dat je eigen stijl van schrijven misschien irritaties oproept bij de tegenpartij ?

Feit is dat je je vaak beklaagt over de afloop van transacties via Marktplaats, terwijl velen van ons met plezier en succes zaken doen op deze manier.

Ben niet op ruzie of discussie of iets dergelijks, maar wellicht werkt je eigen opstelling dit soort 'conflicten' wel mede in de hand...

Anyway, blij dat je modellen in goede orde zijn aangekomen! :thump_up:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
thebulldog
Berichten: 271
Lid geworden op: wo 11 apr 2007 17:12
Locatie: Rotterdam

Re: Marktplaats

Bericht door thebulldog »

Jolly Club schreef:
Ik haal het persoon zijn naam weg omdat mensen het hier normaal gedrag vinden, ik wilde jullie alleen een waarschuwing geven dat dit persoon erg vreemd doet maarja daar zijn sommioge dus niet blij mee om dat te weten.

Ik ga er verder niet meer op in heb al spijt dat ik het gemeld heb hier.
Bulldog,

Je deelt een verhaal met ons lezers. Hierop komt een aantal (in meer of mindere mate) relativerende reacties. Vervolgens reageer je zelf met de botte bijl: "heb al spijt dat ik wat gezegd heb, jullie vinden het blijkbaar normaal etc.etc."

Mijn punt is dat communicatie van twee kanten hoort te komen. Intonatie van e-mails kan bijzonder negatieve reacties oproepen bij de ontvanger ervan, terwijl de boodschap eigenlijk niet zo zuur bedoeld was. Met andere woorden; zou het kunnen zijn dat je eigen stijl van schrijven misschien irritaties oproept bij de tegenpartij ?

Feit is dat je je vaak beklaagt over de afloop van transacties via Marktplaats, terwijl velen van ons met plezier en succes zaken doen op deze manier.

Ben niet op ruzie of discussie of iets dergelijks, maar wellicht werkt je eigen opstelling dit soort 'conflicten' wel mede in de hand...

Anyway, blij dat je modellen in goede orde zijn aangekomen! :thump_up:

Hallo

Ik begrijp je reactie, maar als je de emails zou lezen die ik krijg kan je wel begrijpen dat ik aardig pissed begon te worden op die verkoper.

En dan nog iets elke x als ik iets hier op dit forum meld dan is wel elke x een vorm van !@#$%^^&*() als commentaar (is ook een heel topic van mij weggehaald) mijn bedoeling met het verhaal was alleen mensen waarschuwen dat de bovengenoemde verkoper niet normaal kan handelen en alleen maar bloed onder de nagels van een koper aan het halen is en ja misschien dat je dat kan merken aan mijn manier van schrijven.

Ik ga gewoon niks meer melden op dit forum als ik een vreemde verkoper tegen kom op MP (daar komen de leden dan maar zelf achter, ik hou mijn "blacklist" dan wel voor mezelf), ik koop regelmatig (elke week wel 1x) op MP maar hoe deze verkoper zijn klanten te woord staat is gewoon niet normaal aankoop/betalen/ontvangst is bij mij altijd binnen max 4/5 dagen geregeld dit persoon meld nieteens dat het pakket pas na minimaal 8 dagen na betalen ( op zijn rekening staan van het bedrag) op de post gaat, dan moet ik zelf blijven mailen met de vraag of er al een Trace nummer bekend is en dan elke x te horen krijgen van je moet niet ouwek****ho*ren ik bepaal wanneer het op de post gaat (ja zulke emails kreeg ik) dat kan je dus best merken in de manier waarop ik dan iets op dit forum schrijf. Ik wil graag weten wanneer een pakket ongeveer bij me thuis bezorgd kan en gaat worden zeker als ze het via de Select vracht doen omdat ik daar al een pakket kwijt ben geraakt.

Na navraag bij mijn bank blijkt dus dat het persoon de gegevens van mijn zwager en zus NIET heeft meegekregen op zijn bankafschrift dus die heeft dat op een andere manier opgezocht, misschien wel werkzaam bij een bank en zoals jullie weten mag je dit soort gegevens NIET opzoeken.

Mvg,

PS ik ga dus nu ook de naam van een oplichter die op 1:18 modellen aan het bieden is op MP niet vermelden op dit forum ( en NEE ook niet via de PB/PM)
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Marktplaats

Bericht door andre »

Hallo Bulldog

Niet om het een of ander , maar ik heb in het verleden ook al eens contact gehad met jou via MP
en ik moet zeggen dat je ook niet als een van de vriendelijkste reageerd op mails.
Op vragen of het je laagste prijs was van het model , kreeg ik toendertijd ook een zeer negatieve
reactie terug , waarvan ik ahd , nou hij bekijkt het maar met z'n te koop aangeboden modellen.

Ligt denk ik toch wel aan jou manier van schrijven als reactie op mails .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Plaats reactie