De Groot Amstelveen

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

De Groot Amstelveen

Bericht door tom »

Zondag bij een wandeling door Amstelveen toevallig deze fraaie winkel ontdekt. Het was gelukkig een koopzondag, dus ik ben ook binnen geweest.

Dit is een winkel die door zijn presentatie en aankleding de hobby een hoop goed doet. Middenin een vrij chique winkelcentrum, ruim opgezet en met een uitgebreid assortiment. Vooral breed georienteerd: schaalmodellen in alle schalen, wat kits, treinen in H0 en N(!), R/C auto's, slotracing... prijzen zijn redelijk dus als ze toevallig hebben wat je zoekt (de collectie is breed maar niet diep, het is geen enorme winkel) kun je er goed slagen. Ik vond Maisto's Audi A8 in 1:26 voor 9,95, dat scheelt nog 5 cent met prijsvechter Bart Smit.

Ik ga er nog wel een keer langs (maar dan zonder mijn vriendin) :wink:

De Groot toyspecial store (dubieus Engels trouwens)
Rembrandthof 42
1181 ZL Amstelveen
020 347 33 44

Tom
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ja ik ken hem ook, maar net teveel treintjes naar mijn smaak en te weinig leuke 1:43 modellen. Wel groot van opzet en veel voor de slotcar freaks.
Tjaard
Berichten: 320
Lid geworden op: ma 27 jun 2005 18:12
Contacteer:

Bericht door Tjaard »

Ik woon in de buurt en kom er regelmatig als we toevallig in het winkelcentrum zijn ...

Mooie, moderne zaak met op het eerste gezicht veel keuze. Dit valt uiteindelijk wat tegen omdat ze voornamelijk op treinen gericht zijn. Ze hebben wel een hele wand met 1:18 modellen maar het bekijken is wat lastig gezien sommige modellen vrij hoog staan en je er dus alleen met een ladder bijkomt. De keuze in 1:43 is (voor mij als BMW verzamelaar tenminste) wat klein en de modellen zijn vrij duur. De dealer modellen (BMW en Mercedes) zijn leuk maar kosten bij de dealers een stuk minder ... ze hebben wel regelmatig leuke aanbiedingen bij de ingang staan.
Plaats reactie