bestelling exoto

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Rob100
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 28 jun 2013 20:49
Schaal: 1:18

bestelling exoto

Bericht door Rob100 »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen. Ik ben Rob uit Den Haag en verzamel de C groep en daarmee gerelateerd.
Vorige week heb ik 3 modellen besteld bij Exoto maar tot mijn verwondering ontvng ik er vandaag maar 2. Geen uitleg of wat dan ook.
Gelijk gebeld en gemaild. Ook gelijk reactie gehad via de mail (van de boss en Shane Meijer). Zij gaven als verklaring dat het model
Nissan nr 23 Finish Line R89c Le Mans nog by the artist was en als ie klaar was werd uitgeleverd.

Nu begrijp ik dit niet helemaal want als je naar de website gaat dan staan er nog genoeg van dit model in stock :o en de allerlaatste Nissan 25 Finish Line had ik wel binnen. :dance:
(om op te vreten die bak)

Heeft hier iemand ervaring mee hoe ? Ik heb wel negatieve reacties gelezen via google maar tot nu toe had ik geen klachten bij hun.

ps. Ben benieuwd, wellicht dat je jouw collectie met ons wilt gaan delen in het privecollectie gedeelte :?: :drool:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: bestelling exoto

Bericht door rsh_scuderia »

Hoi Rob,

Ten eerste welkom :!:
Group C verzamelaars zijn in het algemeen de leukste mensen, al zeg ik het zelf :angel:

Om toch serieus op jouw vraag in te gaan; Exoto heeft een ronduit belabberde aftersales en klantenservice die niets van zich laat horen of geen moeite lijkt te doen om de klant tevreden te stellen.
Ze verkochten veel gebakken lucht in het verleden, wat ook geen goede respons heeft gegeven in het verleden. Modellen die aangekondigd werden, soms ook al vooruit betaald door leveranciers, zijn nooit uitgeleverd.

In jouw specifieke geval geloof ik wel dat het goed zal gaan komen, omdat juw Nissan uit een serie komt waar veel minder vraag een aandacht voor is geweest, dan enkele jaren hiervoor. Dat komt mede doordat Exoto nu alleen nog maar rechtstreeks verkoopt richting de klant en hierdoor veel minder exporsure heeft bij de verschillende winkels en webshops.
Het model zal daardoor wel voorradig zijn, maar heb wel geduld.
Mijn Nissan nam er ook de tijd voor om de grote oceaan over te komen ( namelijk 7 weken ) om in mijn vitrinekast te belanden.
Rob100
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 28 jun 2013 20:49
Schaal: 1:18

Re: bestelling exoto

Bericht door Rob100 »

Da's info waar ik wat aan heb. Ik spaar minder dan een jaar (en ben dus niet bekend met het verleden van exoto) en mijn collectie bestaat alleen uit exoto namelijk

Sauber C9 (10 modellen) , ( :P 1989 :P ), all time favorite car :drool: :drool: :drool: Mercedes hoort op Le Mans :)
Jaguar Motorbox (9 modellen), (in Lammers we trust :angel: )
Nissan (4 +1 te verwachten), (techniek :cool: )
Ferrari 312 T Niki Lauda GP Monaco ( :worshippy: Niki zorgde effe voor comeback Ferrari :worshippy: ) en
2x Ronnie Peterson JPS . ( :baby: jeugdheld :baby: )

De meeste krijg ik via Wouter (WRH) en Exoto zelf (koop alleen bij acties, alleen de vrachtkosten :evil: ) en via ebay.
Ik ben nagenoeg niet bekend met andere fabrikanten maar wil graag ook onder de kap kijken bij een model. :oops:
De C groep heb ik de tachtige jaren gevolgd en wil ze nu thuis zien schitteren (voordat exoto Porsche 1982-1983 gaat uitbrengen ben ik met pensioen).
Dus goede tips zijn van harte welkom
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: bestelling exoto

Bericht door rsh_scuderia »

Autoart heeft de geweldige Mazda 787B uitgebracht en brengt nu enkele andere versie uit.
Ook niet te versmaden, Exoto-kwaliteit durf ik wel te zeggen :ja:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: bestelling exoto

Bericht door Peter Parker »

Welkom hier en open eens een topic over je verzameling met plaatjes :thump_up:
Gebruikersavatar
niva
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 19 mar 2008 16:34
Contacteer:

Re: bestelling exoto

Bericht door niva »

Ik bestel de Exoto modellen ook vaak alleen met acties en heb ze meestal met 3 weken in huis. keurig verpakt en nooit te klagen tot nu toe.
Rob100
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 28 jun 2013 20:49
Schaal: 1:18

Re: bestelling exoto

Bericht door Rob100 »

Ik zal binnenkort een topic plaatsen met foto's van mijn verzameling (wanneer ik mijn nissan heb ontvangen). Zijn volgens mij wel allemaal bekend. Het zijn geen pas uitgebrachte modellen.
Ben overigens geen genie met fotograferen :cry:

Tnx voor de tip :idea: . Mazda 787B is natuurlijk een top car. Mijn eerste aanschaf was een Porsche 917 Long Tail van AutoArt maar qua detaillering haalt het niet bij exoto (logisch is goedkoper).
De versie van de Mazda ziet er goed uit (leve you tube). Ga me daar maar eens in verdiepen.

Zoek ook nog (als exoto ooit nog de Porsche 956 Newman uit 1983 uitbrengt :pray: ) naar een goede replica van de Porsche 956 sponsor Marlboro, Jagermeister en de Porsche 962 sponsor Camel, een mooie Lancia LC2 en last but not least de Jaguar XJR-14
Plaats reactie