MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP86
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 27 aug 2008 15:05
Locatie: Oostende

MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door JP86 »

Iedereen die frequent op ebay naar leuke modellen zit te speuren, kent waarschijnlijk MRS modellautos wel. Ze hebben vaak veilingen met nieuwe autoarts en kyosho's die vanaf 1 euro starten. Ik kocht er reeds verschillende malen gedurende het laatste decennium. Telkens meerdere modellen ter waarde van meestal 250+ euro. Nu onlangs opnieuw een model besteld. Het betreft een VW T2 safari bus van het merk schuco op schaal 1:18. Toen ik het model thuis geleverd kreeg bleek de achterbumper los in de doos te liggen en was een stuk ervan afgebroken. Nu ben ik nogal maniakaal als het op mijn modellen aankomt, maar, persoonlijk, vind ik dat ik een perfect model mag verwachten als je er ook de prijs voor betaalt en als het model in kwestie als nieuw en ongeopend wordt geadverteerd.
Ik heb dus MRS modellautos gecontacteerd met het probleem, waarop de verkoper vroeg om foto's door te sturen. Ik heb dit direct gedaan, maar ik kreeg steeds het antwoord dat hij de bestanden niet kon openen. Na vele malen opnieuw te proberen, heb ik ze uiteindelijk op photobucket geuploadet, zodat hij niet anders kon dan de foto's zien.
Na dagen wachten, kreeg ik geen antwoord, dus contacteerde ik hem opnieuw met de vraag of hij de foto's reeds gezien had. Zijn antwoord was dat hij het model zelf had geïnspecteerd en dat het zeker niet gebroken kon zijn. Best wel raar dat hij dit pas na 2 weken kon meedelen. Hij wenste dan ook geen verdere stappen te nemen.
Ik vroeg hem om een teruggave met de belofte dat ik nog een paar extra modellen bij hem zou aankopen (opnieuw een order van 240 euro) Mij lijkt dit best wel een mooi gebaar van mijn kant, maar hij weigerde nogmaals van het model terug te nemen.
Ondertussen heb ik dan maar ebay gecontacteerd en hoop nu alsnog iets uit de brand te kunnen slepen...

Heeft nog iemand dergelijke ervaringen met MRS modellautos???

EDIT: moest iemand zin hebben, ik verkoop het model voor een goed bod. Foto's zijn op aanvraag te verkrijgen.
janjaap
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 11 mei 2012 12:18
Schaal: 1:43

Re: MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door janjaap »

Heb hem een mailtje gestuurd met een verwijzing naar jou bericht en hem gemeld dat ie dit maar moet oplossen omdat ie anders kans heeft dat het gehele forum hem als leverancier links laat liggen.
Persoonlijk heb ik bijna 2 jaar een negatieve aanvaring met hem gehad, negatief beoordeeld, alles wat ik toen kon doen, en vanaf toen mijn centen ergens anders besteedt.
Gebruikersavatar
JP86
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 27 aug 2008 15:05
Locatie: Oostende

Re: MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door JP86 »

Alvast bedankt JanJaap.
Eigenlijk wel erg om te horen dat ik blijkbaar de enige niet ben die dit meemaakt. Vooral het feit dat ik er vaste klant was, vind ik niet kunnen.
janjaap
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 11 mei 2012 12:18
Schaal: 1:43

Re: MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door janjaap »

En bij deze reactie van Michael Rinke:

Hallo,

Danke für den Tipp.
Fakt ist das wir alle Modelle vor dem Versand prüfen. Das Modell war nicht defekt. Auch kann es nicht sein das wir für die Fehler der Kunden zahelen sollen. Ehrlichkeit geht vor !! Sollten Sie der Betreiber des Forums sein oder Kontakt zu diesem haben informieren Sie Ihn bitte den RUFMORD ist hier nicht zulässig und nach EU Richtlinien auch zu ahnden. Vielen Dank M. Rinke

- mrs-modellautos

Kijk de Duitsers leben in eine gesetzliche Gesellschaft, als het volgens de regeltjes is is het OK. Nergens anders zie je ook onder een verkoopadvertentie ook de verwijzing naar EU-Gesetz staan. Meneer heeft de schurft aan zijn kopers, als ie maar zijn geld krijgt (goh, Duitsers en Hollanders stammen dus wel degelijk beide af vd Germanen).
Bij mij ging het indertijd om stevige beschadigingen aan de verpakking. Kwam eerst het antwoord dat ik een zeur was omdat er niks met het model was. Als ik alleen geïnteresseerd ben in model koop wel alleen het model. Voor de rest bestaat het model dat ik koop uit model incl. verpakking. Vervolgens wilde hij eerst dat ik andere modellen bijkocht voordat ie iets ging vervangen. Kon die natuurlijk zijn extra verzendkosten uitsparen.
Effect dat ie hiermee bereikt is dat ik wel ergens anders mijn centjes besteedt.
Gebruikersavatar
JP86
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 27 aug 2008 15:05
Locatie: Oostende

Re: MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door JP86 »

Het feit is dat ik onmiddellijk gemeld heb dat het model stuk was en dat hij er initieel niet op reageerde. Na een tweede poging vroeg hij pas om foto's. Na vele malen de foto's te hebben doorgestuurd, kreeg ik opnieuw geen reactie. Ik besliste dus nogmaals hem te contacteren voor een verklaring. Pas toen zei hij voor de eerste maal (dus 2.5 weken later) dat hij het model vooraf gecontroleerd had en dat er geen schade aan was.
Nu kan dit goed zijn, dat de schade effectief bij het verzenden is opgetreden, maar dit is mijn insziens nog steeds zijn verantwoordelijkheid.
Als ik modellen verkoop ben ik ook verantwoordelijk dat het model veilig tot bij de koper komt...

Nu goed, bij deze heb ik ook besloten nooit meer bij mrs te kopen en ik hoop hierbij andere forumleden te kunnen waarschuwen voor hun wanpraktijken.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door St. Paul »

Euh... JanJaap lekker met de naam van dit form aan het dreigen maar heb je überhaupt toestemming van beheer :?: Moet niet zijn dat de zolderkamerhandelaartjes eerst de markt vernaggelen en vervolgens ook dit forum gezeik op de hals halen....
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door alain_1978 »

Hij heeft mij in 2013 ook opgescheept met een Ferrari F355 van Kyosho met een stuk lak af boven het linkse voorwiel.
Als hij de modellen inspecteert vooraleer te verzenden, vraag ik me af hoe hij dit over het hoofd kon zien...
Ik heb ook niet meteen nog neiging om er iets te kopen. Ik heb er vroeger wel wat modellen gekocht maar ik moet zeggen dat de service in de loop van de jaren wel achteruit gegaan is.
Ik heb ondertussen 2 andere Duitse on line winkels die een perfecte service bieden en ik betaal liever ietsje meer als ik een goede service krijg.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door lambo »

Prima winkel, ben er al een paar keer geweest als ik in de buurt van Koblenz was. Ook een keer via ebay een model gekocht en prima ontvangen zonder klachten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door Peter Parker »

St. Paul schreef:Euh... JanJaap lekker met de naam van dit form aan het dreigen maar heb je überhaupt toestemming van beheer :?: Moet niet zijn dat de zolderkamerhandelaartjes eerst de markt vernaggelen en vervolgens ook dit forum gezeik op de hals halen....
Jan Jaap het is absoluut niet de bedoeling om ons erbij te betrekken, wij zijn hierin geen partij.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door NetForce84 »

Het is inderdaad niet de bedoeling om op die manier het forum in een slecht daglicht te zetten!!

Ik ben het volledig eens met Peter Parker en St. Paul :thump_up:
zeeland
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 05 jan 2014 12:10
Schaal: 1:18

Re: MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door zeeland »

ik zie dat het al een oud topic is maar wou het er toch bijzetten. van de vakantie naar Koblenz geweest en deze winkel bezocht.
ik vond het een mooie winkel en ze waren zeer vriendelijk. vond dat ze er veel hadden. kan alleen maar zeggen als je eens in Koblenz bent is het de moeite om er eens te gaan kijken.
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: MRS-modellautos: nooit meer opnieuw

Bericht door lambo »

zeeland schreef:ik zie dat het al een oud topic is maar wou het er toch bijzetten. van de vakantie naar Koblenz geweest en deze winkel bezocht.
ik vond het een mooie winkel en ze waren zeer vriendelijk. vond dat ze er veel hadden. kan alleen maar zeggen als je eens in Koblenz bent is het de moeite om er eens te gaan kijken.
Inderdaad, winkel in Koblenz is zeker een aanrader
Afbeelding
Plaats reactie