Chequered Flag, Otten, Speedworld, Ben Lokkers en anderen

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gesloten
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5180
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Chequered Flag, Otten, Speedworld, Ben Lokkers en anderen

Bericht door Schumi28 »

Ik wou mijn verhaal over onder andere Chequered Flag uit Geleen even kwijt :D

Toen ik nog jonger was en net was begonnen met Schumachermodellen te verzamelen ben ik een tour gaan doen met de trein en vouwfiets van Heerhugowaard tot Maastricht en naar Den Bosch en Bergen op Zoom en weer terug via Rotterdam

Ik ben toen in Eindhoven (een of ander vaag zakie bij een autogarage?), Maastricht, Geleen, Den Bosch, Bergen op Zoom, Alkmaar en Rotterdam geweest. De hele dag op zoek naar modellen van Michael Schumacher.

Toen ik in Eindhoven was ging ik op zoek naar de modelzaak daar, lastig te vinden en toen ik daar kwam was het assortiment klein en weinig van Schumacher, dus teleurgesteld ging ik verder terug naar de NS en verder met de speurtocht.

Ik kwam in Maastricht bij Speedworld F1 Shop, een supermooie zaak met veel keuze toen tegen een redelijke prijs leek mij. Ik had er modellen gekocht in totaal ter waarde van zes of zeven honderd gulden. Liet mijn telefoonnummer achter en een lijst met de modellen die ik nog zocht, heel af en toe werd ik gebelt dat er een model was dat ik nog niet had en soms kocht ik er dan een die ik opliet sparen tot er een aantal stonden zodat ze gelijk verzonden konden worden. Dus leuke zaak en prima service.

Toen ik klaar was in Maastricht ging ik naar Geleen naar Chequered Flag ook weer een leuke zaak om rond te kijken en vond een paar modellen van Schumacher tegen een vrij hoge prijs achteraf, maar ja ik was toen nog jong en wat onwetend (zo beginnen we allemaal :angel: ). Ook hier had ik mijn telefoonnummer achtergelaten en werd nog een aantal keer benaderd om wat modellen te kopen. Arnold was erg aardig maar de modellen zijn er erg duur.

Hierna ging ik naar Otten in Den Bosch (bestaat ook deze nog?) leuke modelauto-afdeling in een speelgoedzaak. Mooi ingericht vele vitrines met een ruime keuze aan modelauto's, maar ook hier best wel hoge prijzen, maar ja deze zaak had ook de exclusievere en moeilijker vindbare modellen. Maar ook hier weer een paar modellen aangeschaft.

En hierna ben ik bij Ben Lokkers in Bergen op Zoom (bestaat deze nog?) geweest, een grote kelder in een zaak met auto-onderdelen met vele modelauto's goed te bekijken en normale prijzen ook hier had ik een aantal modellen aangeschaft. Maar echt een genot om rond te kijken echt zeer veel keuze.

Als één na laatste ging ik naar Modelcars in Rotterdam, niet zo'n hele grote zaak en niet hetgene wat ik zocht maar toch een ruime keuze voor menig verzamelaar, bij deze zaak helaas niks kunnen vinden. Maar toch een leuk zaak in de buurt van de Amstel.

Als laatst ging ik naar mijn favoriete modelzaak in Alkmaar: Cadeau & Verzamelwinkel in de vrouwenstraat. De naam zegt het al naast modelauto's verkoopt hij ook nog andere dingen zoals poppen etc. Maar modelauto's staan er genoeg. het is er wel krap :D maar ik vind het altijd leuk om er te kijken. De oudere modellen worden niet tegen woekerprijzen verkocht maar tegen normale prijzen zoals die vroeger nog zo'n beetje gelden. Ook heeft hij nog van dat oude blikken speelgoed dat je kan opwinden met een sleutel en dat soort spul en tegen normal prijzen rond de 5 tot 10 euro.


Aan het einde van de tour kwam ik thuis met de vouwfiets met 3 weekendtassen vol modelauto's een aantal plastic tassen met modelauto's :shock: een wonder dat ik niet overvallen ben, want het was al onhandig om met al die tassen te fietsen.
Maar aan het einde van de dag was mijn rekening Fl. 2.000,- minder :shock: jaja de beginnende verzamelaar begon goed :D
Afbeelding
GiRacer
Berichten: 201
Lid geworden op: di 07 okt 2003 22:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door GiRacer »

Hehe, als je dit verhaal had geschreven in de herftactie van Frank had je gewonnen! :) (Of heb je dat gedaan?)

Het blijft btw een leuk verhaal! Ik zie je al fietsen :) :shock:
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Ik kwam in Maastricht bij Speedworld F1 Shop, een supermooie zaak met veel keuze toen tegen een redelijke prijs leek mij. Ik had er modellen gekocht in totaal ter waarde van zes of zeven honderd gulden. Liet mijn telefoonnummer achter en een lijst met de modellen die ik nog zocht, heel af en toe werd ik gebelt dat er een model was dat ik nog niet had en soms kocht ik er dan een die ik opliet sparen tot er een aantal stonden zodat ze gelijk verzonden konden worden. Dus leuke zaak en prima service.



Hallo Schumi28,

Speedworld F1 Shop in Maastricht was eerst gevestigd op de Scharnerweg in Maastricht. Daarna is deze verhuisd naar het centrum te Maastricht in de straat "Achter de vleeswinkel".
Helaas is deze mooie formule 1 winkel opgeheven en mij is worden verteld, dat de eigenaar relatie problemen had en hierdoor de deur heeft dichtgegooid.

Jammer, dat je tijdens je tour door Limburg de winkels "Patrick's Modelcars" te Roermond, Armand Modelcars te Sittard en Mulder te Valkenburg overgeslagen hebt. Dit zijn eigenlijk de betere Modelauto winkels in Limburg dan die wat je eerder opgenoemd hebt. Makkelijk bereikbaar via het NS station.

Dan liggen nog de nodige in het Duitse Aken, maar dan moet je de weg weten.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Schumi28 schreef:En hierna ben ik bij Ben Lokkers in Bergen op Zoom (bestaat deze nog?) geweest, een grote kelder in een zaak met auto-onderdelen met vele modelauto's goed te bekijken en normale prijzen ook hier had ik een aantal modellen aangeschaft. Maar echt een genot om rond te kijken echt zeer veel keuze.


Yep, deze bestaat nog steeds. :thump_up: Hele leuke zaak, kom er te vaak. :wink: :oops:
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Ludwig (Jos),
Dan zul je ook wel regelmatig bij Armand in Sittard over de vloer komen.
Is Armand voor jouw dan ook ok ?

PS: Ben je liefhebber van klassieke muziek, dat je deze unieke bijnaam hebt :whistle: ?
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

dalik gaat Armand nog ten onder aan dit forum :lol:
maar we zijn het tenminste eens dat hij een prachtige winkel heeft, al is het een kwal van een vent...

trouwens Ludwig weet jij wat er met zijn moeder gebeurd is?
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

ze had idd geen fuk verstand ervan, maar was wel aardig ja...alleen irri dat ze ALLES aan Armand moest vragen..ze liep er rond als veldvulling.
Ik hoop voor haar dat ze snel hersteld..
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5180
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Jos schreef:ze had idd geen fuk verstand ervan



:lol: :lol: :lol: Maar dat heb je vaker als er moeders rondlopen in de zaak van hun zoon :D
Afbeelding
levi007
Berichten: 32
Lid geworden op: di 03 feb 2004 15:06
Locatie: den helder

Bericht door levi007 »

Met Armond heb ik niet veel last van gehad. Was op vakantie en ben daar wel een half uurtje drie kwartier geweest maar geen last gehad kijken kijken en dan kopen en geen gezeik. Wel een mooie winkel
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

vandaag bij Otten de 1:18 van alonso van universal hobbies gekocht. Leuke zaak, alleen hoge prijzen vond ik (dit model viel wel mee: 60 euro). De man gaf me meteen een klantenkaart en ging me vervolgens uitvragen of ik nog vaker kwam ("hij had genoeg") en toen ik zei dat ik dat niet wist snapte hij me niet meer...hij zal vast alles goed bedoeld hebben, maar ik miste wel mn trein vervolgens :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Moet zeggen, dit forum bevalt me wel, allemaal dezelfde ervaringen met modelzaken etc. hehe
Wat betreft Chequered Flag hebben jullie volkomen gelijk, het is zeker te duur maar het ontbreekt niet alleen op het gebied van F1, ook op gewone modellen schaal 1:18 ben ik er laatst niet zo tevreden over geweest. Met Armand heb ik eigenlijk nog nooit problemen gehad, wel iemand gezien die ie totaal heeft uitgekaffert, had iets met n modeltruck te maken ofzo. Trouwens, van Mulder in Valkenburg heb ik nog nooit gehoord, ff de website zoeken......
Afbeelding
The Red Dream
Berichten: 835
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 18:34

Bericht door The Red Dream »

Bracer schreef:
Mulder in Valkenburg heb ik nog nooit gehoord, ff de website zoeken......


Hallo Bracer,
Mulder op de Cauberg te Valkenburg heeft geen website. Ben toevallig 2 weken geleden nog eens langs geweest, omdat ik in de buurt was.
Tot mijn verbazing is hij alles aan het opheffen en gaat hij binnenkort rentenieren. Dus de hele zaak gaat weg en zijn voorraad modelauto's is nog maar zeer beperkt. Wel nog oude Minichamps modellen die nu leuk afgeprijst waren.
Zijn zoon heeft geen zin om de zaak verder te runnen en daarom dat de zaak dicht gaat of misschien al dicht is.
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Hallo Bracer,
Mulder op de Cauberg te Valkenburg heeft geen website. Ben toevallig 2 weken geleden nog eens langs geweest, omdat ik in de buurt was.


Aha, de cauberg, dan weet ik genoeg dan maar snel eens gaan kijken. Gewoon ff uit de trein stappen op weg naar Maastricht :P Kon de website idd niet vinden maar die heeft ie dus ook niet meer nodig. Wel jammer, gaat natuurlijk ten koste van concurrentieprijzen :wink:
Anyway, bedankt voor de info!!
Afbeelding
christophe320d
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 14 mei 2004 09:49
Locatie: Hoiltjert

Bericht door christophe320d »

Van Arnold heb ik weleens iets gekocht op ebay. Snelle verzending en goeie prijs toen. Geen klagen over.

Via via ben ik ook bij ed lokkers terechtgekomen. Op dat ogenblik had hij de drie porsche dauer modellen op voorraad voor amper 35?/stuk. Ook de blauwe porsche gt1 van model fahrzeug heb ik er kunnen aankopen voor amper 30?. Prima kerel, nog 10% direkte korting gekregen ook.

Paar maand terug reisje naar Alkmaar gemaakt. Cadeau & Verzamelwinkel. heel veel oude minichamps modellen aangekocht. Toch wel voor een 1200?. Beste koop was een mclaren gtr tag heuer voor 19?

andere winkels ken ik niet zo heel goed.
Gesloten