Modelcarcenter.com

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
kwiebje
Berichten: 2579
Lid geworden op: di 21 okt 2003 20:26
Locatie: Leuk dorpje :D
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Die sites die hun op het web pleuren zijn knip en plak site. Zelfde layout alleen steeds met andere namen. Ik zeg niet dat ze daardoor onbetrouwbaar zijn maar echte winkels werken niet met dat soort sites. Tevens denk ik ook dat iets meer aan de hand is. Sommige AA modellen klopte wel die in de aanbieding waren geweest voor 30 euro maar nieuwe voor die prijs liet bij mij ook al een lampje branden. Ben benieuwd wat voor staartje deze zaak nog gaat krijgen :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

We zullen je site in de gaten houden :thump_up:

In mijn eerste post gaf ik wat fouten aan, doe er wat mee op je nieuwe site zou ik zeggen :D
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Re: Reactie van modelcarcenter zelf!

Bericht door Opel-DTM »

ModelCarCenter.com schreef:..Wat er over Firma Schaap geschreven is, is eigenlijk een beetje een opgeblazen zeepbel. Zij zijn een leverancier van mij en dat zal ook zo blijven.

Ik heb wel gezien dat er een hoop reacties geweest zijn, die mij zwart proberen te maken. En ja wat is er nou makkelijker dan iemand zwart te maken?..


Ik ben blij dat het een legale zaak is... Ik moet zeggen ik had mijn twijfels... vandaar ook de vraagstelling hier op het forum...
Als de site niet op een legale manier was bezig geweest dan had ik waarschijnlijk ook wel wat modellen besteld.. :mrgreen: 100% Hollander!

Ik vond het jammer dat de site uit de lucht was :evil:. En dat sommige mensen er behoorlijk fanatiek bovenop doken :thump_down:.
Terwijl MCC toch geen concurrent is van deze...

Iets of iemand zwart maken is altijd makkelijk, omdat men dan niet op de feiten hoeft te letten. :sick: :liar:

Ik hoop ook dat deze site een shock teweeg brengt... En bevestigt waar ik toch al zo overtuigt van was! :thump_up: :thump_up: :thump_up:
Ik wens Model Car Center dan ook al het goede! En aan mij heb je alvast een klant. :D
Gebruikersavatar
B.A.Z. 10
Berichten: 314
Lid geworden op: wo 22 dec 2004 17:52

Bericht door B.A.Z. 10 »

jammer dat de site offline is had graag wat besteld .ben altijd wel uit op goedkopere modellen.een echte koopjesjager.
maar als je het zo goedkoop doet heb je dan geen verlies,er komt nu zeker net zo'n prijzen oorlog als met de AH en alle andere supermarkten. :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Reactie van modelcarcenter zelf!

Bericht door St. Paul »

Opel-DTM schreef:Ik vond het jammer dat de site uit de lucht was :evil:. En dat sommige mensen er behoorlijk fanatiek bovenop doken :thump_down:.
Terwijl MCC toch geen concurrent is van deze...

Iets of iemand zwart maken is altijd makkelijk, omdat men dan niet op de feiten hoeft te letten. :sick: :liar:


Tja...

Opel-DTM schreef:Vind het dus niet erg netjes om op zo'n manier je handel te verkopen...

De site is uit de lucht, maar de site van de firma werkt ook niet al te best..


Ik had mijn snel en niet voldoende overdachte antwoord dan ook al vrij snel verbeterd. Er waren wat dingetjes waardoor ik mijn vraagtekens plaatste. Ik denk dat gezien de beperkte info die wij kregen, het verdwijnen van de site en de plotse rectificatie de situatie ook wel vraagtekens opriep. Blijkbaar ook bij de eigenaar gezien de rectificatie en de mailtjes die Muiter kreeg.

Maar goed als alles correct is geregeld wie ben ik idd dan om te oordelen? In dat geval kan ik de eigenaar alleen maar succes wensen met zijn zaak.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Zoals eerder vermeld hier moesten de prijzen van MCC rond of onder de inkoop liggen... Nu blijkt wel weer dat dat niet zo is...
Ik denk dat MCC zich richt op de snelle verkoop ipv de hoge omzet.

Als je een model goedkoper aanbied heb je kans dat je er meer verkoopt. Je maakt dan wel een kleinere omzet, maar door een grote verkoop heeft dat geen negatief effect voor je voortbestaan.

Je kunt een model ook voor een veel hoger bedrag aanbieden. Je heb dan een hogere omzet en meer winst.. maar het aantal modellen dat je verkoopt zal waarschijnlijk lager zijn..

Een lagere verkoopprijs levert ook veel mond-tot-mondreclame op.
Voor de consument ben je dus :thump_up: ...
Voor je concurrent ben je het ergste wat er is... want je haalt klanten weg.

Een prijzen-oorlog zal het denk ik niet snel worden...
Ik heb hier wel een mogelijke uitleg voor maar daar wil ik nu niet dieper op ingaan...


Hopelijk gaat MCC ook daadwerkelijk door op dezelfde voet... Misschien worden ze aan 't eind van het jaar wel genomineerd en gekozen tot modelautowinkel vh jaar!!
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Alsnog fijn dat er antwoord is gekomen! Ik denk dat de eerste reacties voortkwamen uit het feit dat er ook mensen zijn die de boel wel bedonderen en men in eerste instantie met de ervaring op zak wat pessimistischer tegenover de hele zaak staan. Misschien niet de beste situatie maar dat valt aan de oplichters te wijten vind ik.

Zoals gezegd ben ik alsnog benieuwd naar de nieuwe site en zeker als er een paar Autoart modellen op staan :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

B.A.Z. 10 schreef:er komt nu zeker net zo'n prijzen oorlog als met de AH en alle andere supermarkten. :dance:


Ik denk dat de verzamelaar daar op ten duur de dupe van wordt
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Inderdaad, ik ben geen koopjesjager. Ik koop liever goede service+goed model(in goede staat) i.p.v. dat ze opgestapeld zijn en dat het weken duurt voordat ze thuis zijn máár ja ze zijn wel 20 euro goedkoper. Dan ga ik liever een keer per maand langs de Modelautowinkel van het jar 2003 én 2004!
Gebruikersavatar
B.A.Z. 10
Berichten: 314
Lid geworden op: wo 22 dec 2004 17:52

Bericht door B.A.Z. 10 »

maar BU jij verzamelt echt met een doel.gewoon de mooiste bmw's kopen en ik koop elke goedkope modelauto als die maar 1/18 is (moet natuurlijk wel een beetje kwaliteit zijn)of ik moet echt een auto mooi vinden en dat ik die koop.en ook jammer dat de modelauto verzamelaar niet beter van een prijzenoorlog wordt,begrijp het niet (daarom heb ik ook een 3 op me rapport voor econmie :shifty: )
Afbeelding
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

René bedoelt met de verzamelaar dan ook de echte verzamelaar. Als je een echt verzamelaar bent wil je het beste, of in ieder geval het zo goed mogelijke hebben. Dus dan is het geen Maisto, Bburago meer maar Kyosho, Minichamps, Auto Art.
Gebruikersavatar
jelmer
Berichten: 1371
Lid geworden op: di 25 nov 2003 19:15
Schaal: 1:43
Locatie: Fryslân
Contacteer:

Bericht door jelmer »

BU schreef:Als je een echt verzamelaar bent wil je het beste, of in ieder geval het zo goed mogelijke hebben. Dus dan is het geen Maisto, Bburago meer maar Kyosho, Minichamps, Auto Art.
:naughty: Dus jij zegt dat ik geen echte verzamelaar ben :roll:
Afbeelding
BU
Berichten: 950
Lid geworden op: vr 24 okt 2003 21:17
Locatie: Mierlo, Noord-Brabant, NL
Contacteer:

Bericht door BU »

Nee, maar de betere verzamelaars :mrgreen:. Je moet het niet te letterlijk opnemen, je moet kijken naar de diepere betekenis :roll:. De echte verzamelaar kijkt naar wat hij heeft, en niet hoeveel hij heeft. Ik zal het nooit duidelijk kunnen maken dus ik houd er wel mee op.
Gebruikersavatar
B.A.Z. 10
Berichten: 314
Lid geworden op: wo 22 dec 2004 17:52

Bericht door B.A.Z. 10 »

de lidl en de aldi zijn al op het slagveld met hun 1/18 spulletjes.maar de kwaliteit is dan ok echt wel heel erg bagger (van de lidl weet ik het niet)
ik hoop dan heel erg dat er geen prijzenoorlog komt als de kwaliteit zo slecht wordt.
ik spaar geen autoart en de "betere"merken,omdat dan me andere collectie die je niet in 1 weekje koopt gewoon in het niets vallen en dat is heel erg zonde dus hou ik het maar op de iets "minder betere"merken
Laatst gewijzigd door B.A.Z. 10 op ma 07 feb 2005 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

motorhead schreef:
B.A.Z. 10 schreef:er komt nu zeker net zo'n prijzen oorlog als met de AH en alle andere supermarkten. :dance:


Ik denk dat de verzamelaar daar op ten duur de dupe van wordt


Ik denk het niet... Ik zie de supermarkten ook niet verdwijnen...
Zolang er vraag naar is zal er geleverd worden. Dat er een prijsvechter komt is alleen maar goed voor de prijzen... Of moet het straks een hobby worden voor de rijken???

BU schreef:Inderdaad, ik ben geen koopjesjager. Ik koop liever goede service+goed model(in goede staat) i.p.v. dat ze opgestapeld zijn en dat het weken duurt voordat ze thuis zijn máár ja ze zijn wel 20 euro goedkoper. Dan ga ik liever een keer per maand langs de Modelautowinkel van het jar 2003 én 2004!


Dus als je een model eigenlijk in 2 kleuren wilt hebben, koop je liever 1 dure dan beide kleuren voor het zelfde geld???
Je hebt het over service en over de kwaliteit van het model... Opgestapeld zijn de modellen altijd geweest... het maakt niet uit waar je het model dan koopt.
Bij MCC kon/kun je ook kopen en achteraf betalen... als er iets niet goed is dan lijkt het mij dat je het ook zo weer kunt terug sturen...

Ik wacht met spanning af op de vernieuwde site... En koopjesjager of niet niemand wil een dief zijn van z'n eigen portomonnee...
Gesloten