Automodellsalon Stuttgart

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Automodellsalon Stuttgart

Bericht door Matt Modelautos »

Goochelen met verzendkosten.?
Hier via Ebay een model gekocht en van te voren verzendkosten aangevraagt (euro 4,50). Nu was ik ook nog de enige bieder en heb het model dus spotgoedkoop aan kunnen schaffen. :mrgreen:
Vandaag het model al ontvangen, daar is dus ook niks mis mee. Alleen zit er een brief bij dat de verzendkosten euro 8,60 bedragen en of ik het verschil wil overboeken. Alhoewel hij zijn geld allang ontvangen en model verstuurd heeft geeft hij géén feedback. Hij zal hier dus mee wachten of ik het verschil alsnog zal betalen.
Tot mijn verbazing zie ik op het pakket een verzendprijs van euro 6,00 staan.
Al met al heb ik i.d.d. dus teweinig verzendkosten betaald en heb er dan ook totaal geen moeite mee om het verschil bij te passen, wat me wel stoord is dat het verschil wat hij vraagt NIET klopt.
In feite zet hij me dus voor het blok. Indien ik niet aan zijn "eisen" voldoe kan ik een negatieve feedback verwachten, en dat is nou iets waar ik ook weer niet op zit te wachten.
Heb hem een email gestuurt over hoe hij aan dit bedrag komt en wacht dus nog eventjes af.

Maar een aanrader voor een volgende keer is het zeker NIET. :thump_down:
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Gebruikersavatar
elcamino
Berichten: 658
Lid geworden op: do 15 jul 2004 16:36
Schaal: 1:18

prijs

Bericht door elcamino »

Goed gehandeld.
Laat hem maar uitleggen.
Misschien was de prijs verzenden in het buiteland (duitsland )bijvoorbeeld
Naar een ander land is het duurder.
Dan heb je nog onverzekerd en verzekerd.
Wacht op zijn reaktie.(uitleg)
Je hoeft niet bang te zijn voor zijn feedback .
Jij heeft hem een feedback omdat hij jouw iets verkoopt en niet andersom.
Hij kan alleen antwoorden op jouw feedback meer niet.

Ik heb ook al eenas een keer een mening verschil gehad :
Netjes betaald en naar 3 weken nog niks binnen.
Ik gemailt waar het bleef.
Hij antwoord ,is al opgestuurd
laat ik net 1 of 2 dagen erna ontvangen .
Maar in die tussen tijd wel een negatieve feedbak gegeven.Dus ik sta genoteerd negatief 2 % .
Boeien er staan zat goede reakties op.
LET WEL OP bij veelvoudig negatief word je verbannen.

sucses ermee.

Ps als je het model toch goedkoop hebt stuur gewoon het geld op hij blij jij blij
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 1441
Lid geworden op: zo 12 okt 2003 20:04
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door Bart »

Heb eergisteren een pakket van hem gekregen.
Verzending was 10 euro. Dat kan wel kloppen, want er zat een zegel op van 8,60 euro. Rest rekent hij dan als verpakkinkskosten.

Ik ben tevreden
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Ik eigenlijk ook wel, acheraf beschouwd. heb gisteren dan ook het gevraagde bedrag al overgeboekt.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

je mag op ebay een redelijk bedrag voor verpakkingskosten rekenen. Een paar euro (onaangekondigd) erop gooien vind ik echter wel asociaal. En hoewel € 2,60 toch wat meer dan redelijk is mag je denk ik niet klagen als je het model zo goedkoop (DTM € 8,99?) hebt gekregen. Verkopers kunnen je onder druk zetten door geen feedback te geven, 1 evaluatie op 50 (bij jou) maakt meer uit dan 1 op een paar 1000 die mening verkoper heeft.
Mijn ervaring is dat vrijwel iedereen meer vraagt voor verzending. Ikzelf vraag ook 9 euro als het bij de TPG 8,40 kost om te verzenden. Echter ik zet het wel op voorhand in de advertentie.

Nadeel van meer verzendkosten vragen dan dat het werkelijk kost is dat je potentiele kopers afschrikt, voordeel is dat je je ebay plaatsingskosten (voor een deel) terugverdient.
Niels
Berichten: 539
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Re: prijs

Bericht door Niels »

elcamino schreef:Je hoeft niet bang te zijn voor zijn feedback .
Jij heeft hem een feedback omdat hij jouw iets verkoopt en niet andersom.
Hij kan alleen antwoorden op jouw feedback meer niet.


Niet waar, de verkoper kan ook feedback geven aan jou.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Jos schreef:je mag op ebay een redelijk bedrag voor verpakkingskosten rekenen. Een paar euro (onaangekondigd) erop gooien vind ik echter wel asociaal. En hoewel € 2,60 toch wat meer dan redelijk is mag je denk ik niet klagen als je het model zo goedkoop (DTM € 8,99?) hebt gekregen. Verkopers kunnen je onder druk zetten door geen feedback te geven, 1 evaluatie op 50 (bij jou) maakt meer uit dan 1 op een paar 1000 die mening verkoper heeft.
Mijn ervaring is dat vrijwel iedereen meer vraagt voor verzending. Ikzelf vraag ook 9 euro als het bij de TPG 8,40 kost om te verzenden. Echter ik zet het wel op voorhand in de advertentie.

Nadeel van meer verzendkosten vragen dan dat het werkelijk kost is dat je potentiele kopers afschrikt, voordeel is dat je je ebay plaatsingskosten (voor een deel) terugverdient.

Is géén DTM van 8,99 euro...... :mrgreen:

Maar zoals ik al aangaf heb ik er ook geen problemen mee om achteraf bij te betalen indien verkoper zich écht in de verzendkosten vergist heeft.

Maar wat me mateloos irriteerd is de manier waarop:
Niks sorry maar:
"de verzendkosten" zijn 2x zohoog en "bitte" bijbetalen anders negatieve feedback. :thump_down:
Daar heb ik dus problemen mee.
Ook heb ik het bedrag gisteren al overgeboekt omdat ik voor die paar euro geen "zeik" ga maken, maar vind dit gewoonweg niet dé manier van zaken doen, ook al was het in feite een koopje. Ben geen centenneuker, maar iets respectvoller met elkaar omgaan vind ik toch niet teveel verlangt. :think:
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op vr 30 dec 2005 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

dat vind ik ook niet dé manier. Ik weet niet hoe ervaren hij is in verkopen in t buitenland, maar het is niet altijd even makkelijk om á la minute de verzendkosten te schatten. Echter dan moet hij wel ook zijn verlies nemen óf beter leren schatten :lol:
Niels
Berichten: 539
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Bericht door Niels »

Jos schreef:dat vind ik ook niet dé manier. Ik weet niet hoe ervaren hij is in verkopen in t buitenland, maar het is niet altijd even makkelijk om á la minute de verzendkosten te schatten. Echter dan moet hij wel ook zijn verlies nemen óf beter leren schatten :lol:


http://www.deutschepost.de

:wink:
Afbeelding
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

een tabel aflezen kan iedereen, ik doel dus op het schatten van het gewicht van het model +verpakkingsmateriaal + verpakking + plakband + etiketten etc.
Niels
Berichten: 539
Lid geworden op: do 13 nov 2003 17:38
Locatie: Markelo
Contacteer:

Bericht door Niels »

Nog niet moeilijk, met 1:43 ga je echt niet over de 5 kg.

Met 1:18 pas bij meer dan 3.

Dus kun je eigenlijk altijd uit gaan van de goedkoopste verzending met paketten.
Afbeelding
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

wie zegt dat hij via deutsche post verstuurt?

Anyway ik wil het topic verder niet vuil maken met zaken die er eigenlijk niet (meer) toe doen :thump_up:
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Heb er 3 modellen gekocht... en liggen nog bij m'n huifkar.
Maar als ik zo hoor wat de verzendkosten zijn... dan had ik ze beter gelijk naar m'n huis kunnen laten sturen.
Ach ja.. je kunt niet alles weten :roll:
En feedback geef ik pas als ik ze heb... dus als er iets mis is dan heeft die 3x negatief.
Opel-DTM
Berichten: 1195
Lid geworden op: vr 22 okt 2004 10:59

Bericht door Opel-DTM »

Modellen zijn binnen... zien er goed uit :thump_up:
Alleen op 1 model zitten kleine vlekjes... met een beetje poetsen komen ze er wel af.
Plaats reactie