Armand Modelcars

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
pasmaar
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 21:50
Locatie: Eindhoven

Bericht door pasmaar »

Klopt, Armand heeft een mooie zaak met een fantastisch aanbod. De prijzen zijn wat hoger dan de webwinkels, maar dat is logisch als je er ook een zaak bij hebt waar je je modellen verkoopt.

Groot nadeel blijft zijn website. Ik woon in eindhoven en moet er een behoorlijk eindje voor rijden. Voor mij zou het meer dan wenselijk zijn als ik comfortabel op zijn site zou kunnen zoeken naar bepaalde modellen. En zou kunnen zien of deze op voorraad zijn. Maar als ik zoek op bv "Ferrari" dan krijg ik 92 pagina's die ik moet doorlopen! Ik spaar alleen 1:18 modellen waardoor en 80% of meer al afvalt. Maar die staan wel allemaal tussen mijn zoek resultaten.

Natuurlijk kan ik ook "f430" invullen en zo wat specifieker zoeken. Maar soms wil je gewoon zien wat hij in zijn bestand heeft. Gewoon lekker rond neuzen en tegen leuke verrassingen aanlopen. En dan de auto in om een modelletje te scoren. Maar helaas heb ik daar al een aantal maal op de stoep gestaan en bleken de modellen toch niet op voorraad, en dat is vervelend.

Zelf is hij behoorlijk goed op de hoogte van Ferrari, en is het volgens mij ook een passie van hem. Absoluut geen onaardige kerel en erg behulpzaam.
Live life in the fast lane! Ferrari 430 Suderia!!!

Mijn Ferrari 1:18 verzameling: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=12137

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Website

Bericht door Ferrari10flrb »

[quote="pasmaar"]
Groot nadeel blijft zijn website. Ik woon in eindhoven en moet er een behoorlijk eindje voor rijden. Voor mij zou het meer dan wenselijk zijn als ik comfortabel op zijn site zou kunnen zoeken naar bepaalde modellen. En zou kunnen zien of deze op voorraad zijn. Maar als ik zoek op bv "Ferrari" dan krijg ik 92 pagina's die ik moet doorlopen! Ik spaar alleen 1:18 modellen waardoor en 80% of meer al afvalt. Maar die staan wel allemaal tussen mijn zoek resultaten.

Ben ik met je eens wat betreft de website, wil ook een keer naar zijn zaak alleen het is ruim 2 uur rijden. De nieuwe site van TOMS is wat dat betreft prima. (mits wel op voorraad)
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Bericht door the_stig »

Ik ben er vorig weekend nog even geweest en heb weer wat mooie modellen gekocht.
Ik krijg ook steeds korting en een gratis kataloog. :P
Wat dat betreft is de service super.

Qua zoeken is de site van Toms idd beter, maar bij Toms blijft alles online staan, op voorraad of niet.
Bij Armand is dat veel minder het geval.
Als een model is uitverkocht, haalt hij het zo snel mogelijk van de site.
Afbeelding
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

:eh: O jij krijgt er 5 % korting :angel: :clap:
Waar ik ze koop is dat niet zo maar :think: ik betaal 30euro voor een staatmodel van spark 30 ipv 41euro?
En 35 ipv 44 (45) voor een racemodel :eh:
Korting is relatief als het er eerst wordt bijgeteteld en nadien van afgetrokken :angel:
Ik heb liever centen ipv procenten :lol: (Onze Gouverneur zegt dat altijd )
En die Minichamps cataloog waar maar 50% vanuit komt :doh:
Geef mij maar spark :thump_up: Die baas van die firma laat niet met zijn pietje sollen door Herr Lang from Aachen :mrgreen:
TNT
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 25 feb 2004 15:04

Bericht door TNT »

Ik kom ook al jaren bij Armand, en hij levert gewoon kwaliteit. Punt.
Je hoeft het natuurlijk niet eens te zijn met zijn mening (1:43 is de verzamelmaat en dat verteld hij je dan ook).

Wat betreft de prijzen: Hij is gemiddeld qua prijs. Natuurlijk kan hij niet concurreren met webwinkels want die verkopen uit de garage, en hij vanuit een mooi winkelpand. Het voordeel van kopen bij Armand is: niet goed: ruilen! Ik krijg altijd een stapeltje van 5 auto's/motoren en dan zoek ik de beste eruit. Niet tevreden? Nog een stapel van 5 bekijken.

:) TNT :)
Gebruikersavatar
Lexusfreak
Berichten: 1245
Lid geworden op: wo 24 aug 2005 22:06

Re: Armand Modelcars

Bericht door Lexusfreak »

Wat een aardige vent die Armand, en een superservice.
Ik had even geen geld en gevraagd of hij hem een klein tijdje voor mij kon vasthouden...geen enkel probleem.
Als ik een cijfer tussen de 1 en 10 moest kiezen gaf ik het een 12.
Gebruikersavatar
Vortec
Berichten: 376
Lid geworden op: vr 04 jan 2008 01:36
Locatie: Twente

Re: Armand Modelcars

Bericht door Vortec »

Er uiteenlopende ervaringen... Gezien het aantal modellen wat ik er zag en belang bij had dacht ik aan het brengen van een bezoek... Maar de trein reis duurt 3.20 uur en om dan zo op je vingers gekeken te worden en je niet fatsoenlijk wordt behandeld wanneer je net als mij niet veel te besteden hebt ga ik toch twijfelen...

Misschien dat ik ze nu via zijn site bestel en voor de modellen die ik liever eerst wil zien toch maar een andere winkel ga bezoeken!
Afbeelding
HUMMER-Teller: 100!
Gebruikersavatar
Marc540i
Berichten: 1814
Lid geworden op: do 17 jan 2008 00:23
Schaal: 1:18
Locatie: Coriovallum (L)

Re: Armand Modelcars

Bericht door Marc540i »

Ik kom er ook al vele vele jaren, kwam zelfs al in zijn oude zaak aan de Rosmolenstraat,

Word er altijd goed behandeld, heeft ontzettend veel keus in 1:43 en 1:18.

Houd de laatste jaren nieuw uitgekomen BMW modellen altijd voor me vast totdat ik geweest ben,

Kan dan beslissen of ik het model neem of niet, ja dan gaat hij mee naar huis, nee dan gaat hij terug de winkel in.

Zo loop ik bijna nooit een model mis. Vind dat echt wel een top service, zeker bij zeldzame of gelimiteerde modellen.

Wat mij betreft, niets dan lof.

Grtz Marc.
BMW = FREUDE AM SAMMELN !!!!! // HELP !! Ik heb bijna geen plaats meer !
Modellenteller, (1:18) BMW . . . . . 391 BMW (1:12) . . 3X
Modellenteller, (1:18) Overige . . . 142
TOTAAL aantal Modellen 1:18 . . . . 533
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Armand Modelcars

Bericht door Porsche »

Zo is dat :thump_up: :wink:
Gebruikersavatar
roelie 007
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 05:18
Schaal: 1:43

Re: Armand Modelcars

Bericht door roelie 007 »

helemaal mee eens heb er een eigen bakje waar je een aantal wagens kan laten staan tot een volgende bezoek ook al is het maanden later en aangezien spark in een razend tempo blijft uitbrengen moet je wel laten wegzetten anders trekt mijn beurs het niet zo :thump_up: :thump_up:
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Armand Modelcars

Bericht door the_stig »

roelie 007 schreef:helemaal mee eens heb er een eigen bakje waar je een aantal wagens kan laten staan tot een volgende bezoek ook al is het maanden later en aangezien spark in een razend tempo blijft uitbrengen moet je wel laten wegzetten anders trekt mijn beurs het niet zo :thump_up: :thump_up:
Voor mij staat er een hele doos vol modelletjes aan de kant. :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Armand Modelcars

Bericht door Bien »

Ik ben ook een paar keer bij Armand geweest en heb natuurlijk ook het bekende "1:43 is de verzamelmaat" en "je kunt beter 1 dure als 3 goedkope modellen kopen" verhaal gehoord. Wat ik van Armand moet vinden kan ik moeilijk zeggen; enerzijds biedt hij je een hoop service (zo kwam ik er de laatste keer achter dat er bij een model een achterlicht los zat en dat werd zonder probleem omgeruild), anderzijds geeft hij je -met tegenzin zo lijkt het- antwoord op je vraag en gaat vervolgens weer snel met zijn computer aan de slag (daar is hij eigenlijk altijd constant mee bezig als ik er ben).

De website heb ik ook altijd als minder ervaren, maar ik zag dat hij deze nu heeft aangepast, waardoor je gerichter kunt zoeken :thump_up:

Al met al moet ik zeggen dat ik elke keer weer overdonderd word door zijn winkel, die echt ongelooflijk is. Ik kijk dan vol bewondering rond, zoek een model uit, betaal en trek me van Armand weinig aan. Dat ik de modellen kan zien en zonodig vasthouden is voor mij doorslaggevend en dus neem ik de aanwezigheid van Armand maar voor lief. Ik zal dan ook zeker klant blijven.
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Armand Modelcars

Bericht door Porsche »

:roll: Blijft toch een mooie winkel en de man bedoeld het niet slecht :roll: :wink:
Enne :oops: het is en blijft een Nederlander hoe je het draait of keert !!
Gebruikersavatar
rob
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 24 dec 2008 20:54

Re: Armand Modelcars

Bericht door rob »

ik koop al jaren mijn modellen bij armand.
wat ik spaar is formule 1 schaal 1:43 en daar heb hij keuze genoeg in.
ik kijk elke keer me ogen weer uit :D
ik heb persoonlijk geen problemen met hem vind et best een geschikte kerel.
en ik neem niet eens een zak met euro's mee.
als het rustig in de zaak is ben ik zo een uur in de zaak om wat bij te babbelen.
en de tips die hij me geef beschouw ik wel als nuttig :)
hij weet heus wel waar hij over praat.
hij is wel duurder dan op internet en dat is logisch maar je zie wat je koopt en het is altijd in orde.
en mocht er wat aan de hand zijn dan kan ik het gewoon omruilen en hij maak geen problemen met bonnetjes en al dat geneuzel :P
dus ik ben dik tevreden bij armand modelcars :lol:
Gebruikersavatar
Vazily
Berichten: 327
Lid geworden op: za 18 okt 2008 19:17
Locatie: Geraardsbergen
Contacteer:

Re: Armand Modelcars

Bericht door Vazily »

Eertse keer iets in bestelling geplaatst.

De mailing loopt toch al correct tot hiertoe.
De prijzen zijn fair op de site.

Benieuwd naar het verdere verloop, allezins heb ik eer goed gevoel bij.

Hou jullie op de hoogte.
Plaats reactie