Armand Modelcars

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
Gebruikersavatar
wvniersen
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 19:10
Locatie: Grave
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

Ik persoonlijk heb nooit problemen met Armand gehad hoor.
Ik koop gewoon wat ik zelf wil, zonder dat ze mij iets aan willen smeren.
Maar ja je kunt niet alles hebben.
Natuurlijk is hij duurder dan de meeste internet winkels, hij heeft onkosten voor zijn winkel, gas, water, en licht.
En hij moet een voorraad in zijn winkel aanwezig hebben voor de verkoop.
Die jongens op het internet hebben alleen maar de onkosten voor de computer ed.

Vraag maar aan Frank(Droomautoos). Deze kan het je haarfijn uitleggen.
Persoonlijk koop ik het liefst toch bij een duurdere winkel, daar kun je tenminste zien wat je koopt.

Groet Winno

ps Armand doet eigenlijk alleen maar 1:43 diorama's en jij vroeg 1:18, dat is groot voor een diorama.
Afbeelding
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

Armand heeft een geweldige zaak, maar ik vind hem een geweldige zak! Ik ga geen concrete voorbeelden geven, voor het geval hij hier ook komt :lol:
Zelfs zijn modellen zijn trouwens niet altijd perfect...wie de Renault van 2002 eens van dichtbij bekijkt ziet dat hij er de verkeerde Mild Seven op geplakt heeft...
Verder doet hij als je een model van 25 euro koopt alsof het een prul is, en dat je veel beter een duurder model kan kopen (dat je op latere leeftijd dit doet is begrijpelijk, maar als 16 jarige ga je niet een half jaar sparen voor één model als je er ook 6 voor kunt krijgen, dus waarom blijf je dat dan zeggen)
Ook schildert hij Jos af als een of andere harteloze zak (Jos zou bijvoorbeeld een tekening van een klein jongetje vóór de ogen van dit kind verscheurd hebben) maar profiteerd hij wel van Jos door het uitgeven van dat zeldzame Simtek model (299 stux), en is veel wat hij verkoopt indirect het gevolg van de populariteit van Jos.

Die klantenkaart van hem ook...hij heeft een vriend van mij eens opgebeld om te zeggen dat ie maar weer eens wat moest kopen, anders ging de kaart de prullenbak in.

Echt speciale zelfbouw artikelen heeft hij volgens mij al een tijdje niet meer gehad (correct me if I'm wrong)

Altijd als ik bij Armand kom dan wil hij jou afschilderen als een of andere onwetende sukkel, die nooit zo goed kan worden als hij. Ik ga er graag heen om te kijken (uit liefde voor de hobby), en als hij wat exclusiefs heeft naar mijn smaak koop ik het er ook, maar voor normale modellen ga ik gewoon naar mijn lokale dealer.

Sorry Armand, het komt er ineens allemaal uit :P
Gebruikersavatar
DeProfessor
Berichten: 109
Lid geworden op: do 09 okt 2003 14:27
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door DeProfessor »

Dit mogen we toch zo langzamerhand wel scharen in de categorie (het subforum) 'ervaringen met modelautowinkels' ;)
Met de groei van dit forum en de toenemende feedback van klanten, belangrijke, want fanatieke verzamelaars (die wij zijn), zou dit wel eens een nuttige bron kunnen worden voor alle modelauto-aanbieders! Nog even en wij beheersen de modelautobusiness in Nederland :P (hehe, fraai stukje megalomanie, al zeg ik het zelf :wink: )
En Frank heeft geloof ik nog niets fout gedaan dus die gaat vast binnenlopen! :wink: :D
Gebruikersavatar
wvniersen
Berichten: 496
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 19:10
Locatie: Grave
Contacteer:

Bericht door wvniersen »

Toch moet ik toegeven dat alles wat jullie schrijven klopt over Armand.
Nu ik er over na ga denken, ik heb wel eens vragen aan hem gesteld over los latende decals en daar geen antwoord op gekregen, totdat ik met een stapeltje auto's aan kom lopen om deze af te rekenen toen werd hij ineens heet mondig en begon vanalles uit te leggen en hij wou die auto wel laten repareren, dit moet nog steeds gebeuren, maar ja dat ligt dan weer aan mij.
En Frank.............................
Ja die vergeet alleen de koffie nog maar.

Groet Winno
Afbeelding
Gebruikersavatar
petotsj
Berichten: 97
Lid geworden op: za 24 apr 2004 17:42
Locatie: Heerlen

Bericht door petotsj »

Helaas is al deze tekst van jullie helemaal waar nix meer aan toe te voegen!!! Ik ben er nu een paar keer geweest maar als je ook geen pak euries laat zien dan tel je daar niet. Zeker heeft hij van de populariteit van Jos geprofiteerd bekijk maar eens de actie die hij toen had met de Simtek waar de tekst XTC op stond!!!! (deze heb ik toen wel nog daar gekocht, hahaha)

Voor deze man heb ik maar een woord, wat een ZAK!!!!
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

Ik wou dat ik anders kon zeggen, maar ook ik kan dit alles alleen maar beamen, vooral het prijsverschil maar ook volgende;

Verder doet hij als je een model van 25 euro koopt alsof het een prul is, en dat je veel beter een duurder model kan kopen (dat je op latere leeftijd dit doet is begrijpelijk, maar als 16 jarige ga je niet een half jaar sparen voor één model als je er ook 6 voor kunt krijgen, dus waarom blijf je dat dan zeggen)


Hiermee heb ik zelf ook te maken gehad, de eerste keer met zijn moeder (geloof ik) en dan nog een tweede keer met hem over een aantal bburago's die ik stond te bekijken, voornamelijk vanwege aardige airbrush tekeningen. Toen was ik net pas begonnen met sparen en inderdaad, had ook niet zoveel geld te besteden. Jammer genoeg kan ik niet zo vaak naar de noordelijke delen van ons land afreizen dus ben ik veroordeeld tot internet :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
petotsj
Berichten: 97
Lid geworden op: za 24 apr 2004 17:42
Locatie: Heerlen

Bericht door petotsj »

Tsja Bracer, zelfs als je net zo als mij een km of 10 van zijn winkeltje af woont ga je nog niet graag erheen. Als je binnenkomt en zegt dat je alleen maar ff wilt kijken dan gooit hij je bijna de winkel uit!!!
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

@ petotsj

Ik weet het, kom zelf uit Heerlen, dus net iets verder maar ik weet wat je bedoelt, en vooral jongere klanten (...) kijkt hij het liefst de winkel uit naar mijn gevoel. Maar als ik in de buurt ben (niet vaak) ga ik toch steeds maar ff kijken, niets geeft je immers een beter beeld van dat ene model als the real thing he :wink:
Zo, das een hele opluchting :P
Afbeelding
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

het is inderdaad zijn moeder, ze heeft ongeveer een jaar geleden een beroerte gehad, en is nu herstellende heb ik begrepen van Highlander (mede forummer)

als mede limburgers komt dit zinnetje jullie misschien wel bekend voor, ik quote Armand en/of moeder:

"Ich hub klantje euver de ganse welt!!"

kan wel zo zijn, maar op dit forum heeft hij geen goede naam :lol:
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Bericht door Bracer »

"Ich hub klantje euver de ganse welt!!"


:P hehe, psies!!

En als dat zo is, dan vind ik het wel vaak verdacht rustig in die zaak, maar zal het eens navragen aan vrienden in Amerika :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Jammer genoeg weer een negatieveling over Armand.
Ben er jaren vaste klant geweest ( Weert,.. Sittard/Geleen is relatief maar een korte afstand) en ik moet zeggen, je kijkt je ogen uit als je binnenkomt, maar hemzelf vind ik nogal een (indien de uitdrukking bekend is) een eigen-eimmer. Armand weet wat het beste is om te verzamelen en dult geen tegenspraak.!!! :thump_down:
Ik vind dat iedereen zelf moet beslissen wat hij verzameld en hij dient dan advies te geven over deze vezamelstrategie. Maar wat mij het meeste irriteerde en waarom ik geen klant meer bij hem ben is het feit dat hij vreselijk irritant en arrogant is, met helaas vaak hele mooie spullen, maar je hebt gewoonweg geen gevoel dat je klant bent. :|
En eerlijk is eerlijk, het is een beauty van een Modelautowinkel, met een eigenaar die echt wel verstand heeft van zaken,......maar helaas geen mensenkennis heeft.
Ikzelf verzamel nu al vele jaren modelauto's en weet wat IK wil. Hij mag me dan natuurlijk op andere gedachte proberen te brengen, maar als ik dan toch bij mijn eigen verzamelstrategie wil blijven, wil ik niet als Dombo behandeld worden.
Nee helaas, aan mij raakt hij geen enkel model meer kwijt, terwijl ik in het verleden toch verschillende Exoto en tabaksmodellen 1:18 bij hem heb aangeschaft.
Van de Simtek zijn overigens geen 299 stuks van vervaardigd, maar ongeveer 100 exemplaren.

En de prijs van een modelauto is natuulijk wel belangrijk maar niet het belangrijkste voor mij, in de regel koop ik een auto bij degene waar ik met plezier en vertrouwen koop. :thump_up:
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op wo 22 dec 2004 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

Inderdaad, hij zoals ik ook al zei, zijn winkel is prachtig, maar hij zelf is een ***....

wat versta je eigenlijk onder de "Simtek XTC affaire?" Heeft hij ze gemaakt zonder medeweten van Jos' management, en is Huub toen komen miepen daar of wat? (zoals Huub ook altijd de circuits afstruinde naar illegale Jos artikelen)
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

Jos schreef:Inderdaad, hij zoals ik ook al zei, zijn winkel is prachtig, maar hij zelf is een ***....

wat versta je eigenlijk onder de "Simtek XTC affaire?" Heeft hij ze gemaakt zonder medeweten van Jos' management, en is Huub toen komen miepen daar of wat? (zoals Huub ook altijd de circuits afstruinde naar illegale Jos artikelen)


Precies....de XTC is voor zover ik weet zonder Jos zijn medeweten uitgebracht. Hoe en wat weet ik natuurlijk ook niet precies, maar wat ik wel weet is dat Armand deze uitvoering als officieël heeft uitgebracht. Hierover was Jos "not amused" en Persona Non Grata bij Armand. Vooral omdat de rechten nog niet helemaal waren afgebakend. De rol van Huub is mij in deze zaak totaal onbekend. Maar wat wel een feit is, is dat het jaar erop grote problemen waren wat betreft de licenties.!!!!!
Wie kan zich niet de uitvoering van Onyx herinneren van de Arrows Fa17
De "Dutch Driver" versie van Onyx,....en de uitvoering MET de Jos Verstapen helm in de Fanclub uitvoering.

Bron: Armand zelf.!!!
Laatst gewijzigd door Matt Modelautos op wo 28 apr 2004 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Jos
Berichten: 1192
Lid geworden op: za 08 nov 2003 13:16
Schaal: 1:43
Locatie: Swalmen

Bericht door Jos »

Wat ik wel raar vind is dat ik uit zeer goede bron heb vernomen dat Jos ooit aan een gehandicapte fan dat exacte model gegeven heeft....zal wel puur een geldkwestie zijn geweest, Jos vond het model blijkbaar toch erg mooi.

Armand heeft toen zeker de productie moeten staken nadat Huub er na zo'n 100 modellen lucht van kreeg?? Ik heb pas nog zo'n model op ebay gezien, viel me tegen wat hij opbracht...

Als Armand een mooi model van Alonso maakt koop ik hem iig :thump_up:
Gebruikersavatar
Matt Modelautos
Erelid
Berichten: 1763
Lid geworden op: vr 28 nov 2003 17:56
Locatie: Weert
Contacteer:

Bericht door Matt Modelautos »

aawsum schreef:Prijzen zijn ook zeer pittig, maar het meest irritante vind ik toch wel die afgesloten vitrines, en dan zo´n vent die over je schouder mee gaat staan kijken en alle doosjes er eerst voor je uitpakt, pffff.

Geen succes dus.


Nou is Armand i.d.d. niet de populairste zaak in de verzamelaarswereld. :mrgreen:
Maar ik denk niet dat we het hem aan kunnen rekenen over de afgesloten vitrines. En niet alleen wat betreft het "gratis shoppen"
Volgens mij zouden we het géén van allen op prijs stellen, dat als de vitrines toegankelijk waren, we een model zouden kopen dat al door vele handjes is gegaan.
Carpe Diem

--Aantal verschillende Nederlandse coureurs: 101
Plaats reactie