Iets over Ervaringen met modelauto winkels

Deel hier je positieve en negatieve ervaringen met modelauto winkels. Houd het wel netjes! Het vergelijken van prijzen is ook niet de bedoeling, dat kan iedereen zelf.
bertus
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 05 jul 2006 11:23
Locatie: gorcum

Iets over Ervaringen met modelauto winkels

Bericht door bertus »

Hallo mijn naam is Bertus
Hier wat over mij en mijn verzamel vriend
Wij verzamelen verschillende modelauto’s 1:43
Ik heb er zonder te overdrijven ongeveer 5200 stuks in ruim 30 jaar verzamelen
En mijn verzamel vriend 3800 stuks
Ik wil graag eenmaal wat kwijt over wat er alle maal gezegd wordt over modelwinkels
Ten eerste komen er steeds minder winkels (Door economie of negatieve mensen op het forum)

Hier een paar zeer goede winkels
En wat lees ik dan op het forum

Automobilia Haarlem (negatieve) op zich wel goede zaak als de juiste man er achter staat.?
Autopassion Haarlem (negatieve) De verkoper liep de hele tijd te zeiken??????
Wentink Arnhem (negatieve) Inderdaad van humor hebben ze daar nooit gehoord.??
Vorselaars Tilburg tevreden na 3 weken levertijd
Traffic Doetinchem een superwinkel!
Armand Sittard (negatieve) ik vind hem een geweldige zak!

Een kleine greep uit de reacties
Maar ik vind de winkels hier boven de beste om modellen te kopen
En tot mijn verbazing zie ik op het forum de beste winkel van het jaar
Droomautos ( leuke mensen maar ik kom om auto’s te kopen ik heb er weinig gezien)
Ik ben er twee maal geweest misschien ga ik binnen kort op zaterdag kijken
Alleen op zaterdag open en dan de beste winkel ????????????????

En dan zijn er een paar op komende winkels die wat kunnen worden (als er niet teveel Negatieve reacties komen)

Modelcarcenter Tiel
Fantastic Cars Hoorn
Schuiten Rotterdam
Quality Scales Enschede
Want er komt wel veel negatieve berichten op het forum en waarom?
Wegens concurrentie of zo
Letop wat we doen want er moeten winkels zijn en niet alleen internetshops
Om auto’s te kopen we willen ze graag zien en voelen toch

Gezien de vele negatieve reacties op dit forum onder deel (Ervaringen met modelauto winkel)
Stel ik voor Slot er op
P.S motorhead of rene waar is de tijd gebleven van roorda,autoland (don), dick v.hoof en nog vele andere
En dat je bij je firma zondags kon kopen jammer dat het bij de firma ook niet zo interessant meer is
Groeten BERTUS

Ik reageer niet meer Sorry hoor
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Welkom :!:
Door economie of negatieve mensen op het forum
Denk de voornaamste rede waarom deze winkels verdwijnen, is het feit dat men zich steeds verder aan het internationaliseren is. Ebay is hiervan een goed voorbeeld.

Ik begrijp niet hoe je op deze "negatieve mensen op het forum" conclusie komt misschien dat je het even zou kunnen uitleggen :wink:

Wat betreft de meningen over winkels. We noemen ons niets voor niets mens :thump_up: Ieder heeft zijn eigen mening de een vindt de service een goed punt en de ander vindt de prijs een punt van aandacht.
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Bericht door caprigek »

hallo
wil ook ff reageren

dat van automobilia heb ik gezegt en wel :
daar staat iemand die geintreseerd is in auto's uit de jaren 30
ik ben geintreseerd in ford en met name de CAPRI
deze komen uit de jaren 1969-1984
maar om dan sjaggo te gaan doen omdat mijn en zijn intresse anders zijn is geen goed punt

verder wel goede zaak
leuke modellen leuke prijzen

fantastic cars (purmerend) duur heel duur

verder heeft iedereen zijn eigen mening
en smaken verschillen nu eenmaal
de een houd van DTM de ander van FORMULE1
enz enz

groet caprigek
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Gebruikersavatar
fobie
Berichten: 1149
Lid geworden op: zo 24 okt 2004 12:38
Schaal: 1:18
Locatie: Ieper

Bericht door fobie »

Gek dat je op dezelfde dag jarig bent als duifje en die is ook fan van mcc.Moderators kontroleer even zijn ip adres.Volgens mij zijn ze één en dezelfde persoon.Kijk naar hun schrijfwijze,telkens hoofdletters.
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Bericht door Jolly Club »

Slot erop zegt 'ie :lol:

Ik denk dat Bertus een beetje last heeft van de hitte...

Het topic Ervaringen met modelautowinkels is er voor bedoeld om ervaringen te delen met andere verzamelaars. Maar laten we nu asjeblieft niet gaan denken dat die enkele tientallen actieve leden van dit forum verantwoordelijk zijn voor de teloorgang van de modelautowinkels in Nederland.

Zoals Rico terecht aanhaalt, hebben de gewone winkels ontzettend veel last van internetshops, en particulieren die onder het motto 'lekker winkeltje spelen' misbruik maken van '(bijna)gratis' media als Marktplaats en Ebay. Wel de lusten (lekkere winstjes pakken) en niet de lasten (een winkelpand huren en duur personeel onderhouden).

Ben het met je eens dat gewone winkels moeten blijven bestaan, en ben er dan ook van overtuigd dat een winkel moet goede service en hart voor zijn klanten, wel degelijk bestaansrecht heeft. En juist op die punten worden in dit topic die winkels beoordeeld, door de klanten zelf.

Niks mis mee dus :!:

Een winkel die om wat voor reden dan ook een maand wacht alvorens op een e-mail te reageren, neemt zijn bestaansrecht (=de klant) niet serieus, en mag daar wat mij betreft wel degelijk op aangesproken worden ! In het bedrijf waar ik werk heeft iedereen een internet-protocol ondertekend, daarin staat dat je altijd binnen maximaal een halve werkdag (4 uren) op een e-mail gereageerd moet hebben...kwestie van fatsoen.

Een slot op dit topic zou volledig ingaan tegen dat waar een forum voor staat, de vrijheid om je mening aan anderen kenbaar te maken.

Het zou neerkomen op Dat mag jij heul niet zeggen van moeke!, en het doodzwijgen van het probleem. Alsof Moslim-terrorisme niet meer bestaat als de media er geen aandacht meer aan schenken.

Slecht plan Bertus ... een heel slecht plan :thump_down:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Bericht door Porsche »

:thump_up: Kon het niet beter zeggen Martin :thump_up: 8)
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

Grappig idee... omdat iemand het niet zo leuk vindt, zouden we onze ervaringen (positief of negatief) met aanbieders niet mogen delen?

Onzin!
Gebruikersavatar
Carfanatic
Berichten: 260
Lid geworden op: vr 30 apr 2004 17:01
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

Ik reageer niet meer Sorry hoor

:thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Bericht door fish88 »

Want er komt wel veel negatieve berichten op het forum en waarom?
Is het niet de bedoeling om je ervaring uit te delen met andere zodat andere weten waar ze aan toe zijn als ze iets willen kopen :eh: . Als het goed geregeld word zetten ze dat er (meestal) ook wel weer bij in dat onderwerp.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Bericht door andre »

Ik reageer niet meer Sorry hoor

Het is je eerste bericht in de eerste dag dat je hier bent
en dan al gelijk een aanval op de menigen en ervaringen
van medeverzamelaars.
Het is dan ook mijn mening om te zeggen.
" Het is maar goed dat je niet meer reageerd"
:angel:

En waarom Droomautoos de beste is , kijk ff zijn topic door
goede service , leuke gesprekken over de hobby bij een
kopje koffie of iets fris, met soms medeforummers erbij.
Hier wordt de tijd genomen voor een klant of die nu iets koopt of niet
kun je bij sommige modelautowinkels niet zeggen .
Daar gaat het om een ding , aantallen verkopen.
Laatst gewijzigd door andre op do 06 jul 2006 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
caprigek
Berichten: 1366
Lid geworden op: do 11 aug 2005 21:36
Locatie: almere

Bericht door caprigek »

vast iemand met gebrek aan aandacht denk ik

groet caprigek

nou je stond even in de belangstelling
all objects in the mirror will be soon





dissapear
Gebruikersavatar
hanzjepanzje
Berichten: 962
Lid geworden op: zo 08 mei 2005 21:22
Locatie: Emmen

Bericht door hanzjepanzje »

Iedereen heeft zijn eigen ervaringen met modelautowinkels. Wanneer de 1 er een goed gevoel bij heeft kan het bij anderen (om verscheidene redenen) misgaan. Het lijkt me logisch dat iedereen zijn ervaringen deelt. Wanneer die hoofdzakelijk of alleen maar slecht zijn, zal dat aan de winkel liggen en niet aan de forummers. Beetje jammer dat meneer Bertus dat niet ziet. Het gaat erom dat je een goed beeld schetst van een winkel, zodat kopers (wij allemaal hier) er rekening mee kunnen houden zodat ze geen slachtoffer worden van een malloot met een naam op z'n pand. Verder vind ik het jammer dat je allemaal commentaar op een forum gooit met als afsluiting dat je niet reageren zal. Ga dan ook de discussie aan of hou gewoon je mond.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Gebruikersavatar
Curbstone Models
Berichten: 1282
Lid geworden op: di 24 feb 2004 17:35
Schaal: 1:18
Locatie: Beverwijk
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Het nadeel van een forum is wel dat een mening van een éénling kan worden gelezen door iemand die geen mening heeft... en zo een mening vormt...

Inmiddels hebben wij al een behoorlijk rijtje negatieve meldingen verzameld die niet allemaal even terecht zijn...

en een klacht is gemakkelijker gezet dan een uiting van lof...

Hoewel wij een internetstore zijn ben ik van mening dat er ook nog gewoon modelautowinkels moeten zijn.. gewoon op de hoek van de straat waar je zo lekker ff binnen kan lopen voor een praatje en een modelletje...

en het zijn niet de internetaanbieders die dat veranderen, het is het gedrag van de consument die dat verandert.... het moet steeds goedkoper.. steeds sneller... nix praatje, geef maar een paar euro korting en anders koop ik het wel via Ebay....

en de "ervaringen met modelautowinkels" topic... tja... ik zou wel een "ervaringen met modelautoverzamelaars" topic willen... of een "ervaringen met modelautokopers" topic...

en neem van mij aan... ik zou hem vullen.....

maar inderdaad vind ik ook de uitingen wel eens "gekleurd" ten aanzien van sommige winkels.... en sommige dingen zijn ook nog wel eens "oude koeien"..... natuurlijk is kritiek een goede zaak en een goede zaak doet iets met kritiek.... maar daarna zijn het oude koeien en zou het eigenlijk niet meer op het forum moeten staan...

en iemand aanvallen omdat hij een andere mening heeft... tja... jammers.....
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Bericht door ViperArry »

Ik denk dat je voor een groot gedeelte gelijk hebt.

Als we een reactie schrijven doen we dat meestal met een zekere achtergrond.
Ik vind dat je klachten altijd eerst met de winkel uit moet zoeken en niet altijd op internet hoeft te uiten.
Zelf heb ik wel geprobeerd om mijn kritiek op Wentink op een juiste manier te verwoorden (dat was ook zeker geen klagen, maar kritiek)

"Echt gepassioneerde" modelautoverkopers worden steeds schaarser. Winkels die hun zaken voor elkaar hebben worden volgens mij goed bezocht (kijk bijvoorbeeld maar naar Traffic, iedereen is er vol lof over)
Winkels die alleen om de aantallen kommeren, en die zijn er ook veel op internet, daar heb je als verzamelaar veel minder aan. (Er zijn zelfs internetwinkels die niet eens op mail reageren..... Modelcarworld bijvoorbeeld)
Ik mag graag bij Traffic komen omdat ik daar een leuk praatje kan maken, ook al vind ik er voor mn verzameling niet veel nieuws meer.

Wat Bertus met zn verhaal wil bereiken? Ik weet t niet.... tis zn eerste posting, t riekt naar iets weinigs opbouwends.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Wel grappig om te lezen, al deze reacties.

Een slotje op dit deel van het forum lijkt mij erg overdreven.
Ik ben het wel eens met Curb dat soms mensen blijven doorratelen over 1 ding van een bepaalde winkel, maar dat is wel je goed recht op een forum natuurlijk.

Er zijn nu eenmaal voorkeuren voor winkels. Zo is er een winkel in Zaandam wat mij als verzamelaar aanspreekt vanwege de vele Ferrari modellen, helaas zijn ze 1:43. Ik vind dat jammer, maar andere verzamelaars lopen de deur bijknas plat.

Ieder zijn eigen wensen en eisen, niet waar?
Plaats reactie