Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Alessio05
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 02 mei 2008 00:20

Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door Alessio05 »

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, ik verzamel al een aantal jaren ferrari f1's in 1/18!

Waarom worden de F1-modellen uit bijv. de jaren 1983-1989 niet gemaakt in 1/18???

Kan iemand mij hier een goed antwoord op geven?
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door Ricardo »

Alessio05 schreef:Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum, ik verzamel al een aantal jaren ferrari f1's in 1/18!

Waarom worden de F1-modellen uit bijv. de jaren 1983-1989 niet gemaakt in 1/18???

Kan iemand mij hier een goed antwoord op geven?
Te weinig interesse denk ik. waardoor de kosten te hoog zijn :thump_up:
Alessio05
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 02 mei 2008 00:20

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door Alessio05 »

Ale nu, dat vind ik nu echt straf, waarom zou er geen interesse zijn??? :| Het zijn de mooiste auto's!!!

Hoeveel rasechte ferrari f1 fans zijn er die graag hun 1/18 verzameling willen vervolledigen?

In 1/43 zijn ze toch gemaakt en daar hebben ze wel succes...Waarom zou er geen succes zijn in 1/18?
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door Jolly Club »

Tja... goede vraag. Als Minichamps de rechten had behouden jaren geleden was het misschien wel goed gekomen, maar aangezien Hotwheels/Mattel waarschijnlijk te weinig oog heeft voor historie en meer leeft voor en van de harde Euro's die maar binnen blijven stromen voor het zoveelste Schumi-variantje zal er daar minder interesse zijn dit gat te vullen vermoed ik. :think:

Dit is een probleem dat niet alleen Ferrari Formule 1 wagens betreft, ook in andere segmenten worden veel modellen vergeten.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door boerke04 »

Jolly Club schreef:Tja... goede vraag. Als Minichamps de rechten had behouden jaren geleden was het misschien wel goed gekomen, maar aangezien Hotwheels/Mattel waarschijnlijk te weinig oog heeft voor historie en meer leeft voor en van de harde Euro's die maar binnen blijven stromen voor het zoveelste Schumi-variantje zal er daar minder interesse zijn dit gat te vullen vermoed ik. :think:

Dit is een probleem dat niet alleen Ferrari Formule 1 wagens betreft, ook in andere segmenten worden veel modellen vergeten.
Ik denk dat Jolly hier een goed punt heeft, aan gebrek aan interesse zal het in ieder geval niet liggen. Denk dat iedere 1:18 Ferrari F1 verzamelaar en ook veel andere 1:18 F1 verzamelaars deze modellen zeker aan hun verzameling zouden toevoegen als ze uitgebracht zouden worden. Misschien dat CMC of Exoto ooit een wagen uit deze periode zal produceren, maar dat betwijfel ik aangezien het nu niet echt de meest succesvolle/ legendarische Ferrari's ooit zijn.
Afbeelding
Alessio05
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 02 mei 2008 00:20

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door Alessio05 »

Ja ik hoop ook dat CMC/Exoto dat gat zullen vullen!

Ik denk toch dat ze aardig bezig zijn, ik heb op een website gezien dat ze zelfs bezig zijn met de F1-2000.
De 312T5 uit 1980, de 126C2 uit 1982 komen er ook aan, maar als ze aan zo een tempo werken zullen we mss binnen 20 jaar het gat gevuld hebben :-)

Ik snap het toch niet met die rechten van Hotwheels, hoe komt dat Exoto dan wel de rechten heeft voor de F1-2000???
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door Jolly Club »

CMC en Exoto zitten qua kwaliteit natuurlijk in een veel hoger segment, hoewel dat niet altijd in de prijs tot uitdrukking komt :doh:

Maar laten we maar aannemen dat ze bij Mattel inmiddels voldoende aan de F1 2000 hebben verdiend, en nu al bezig zijn met de mallen van dat malle ding dat Ferrari gisteren presenteerde :doh:

:twisted:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door rsh_scuderia »

Reken trouwens niet op de 126C van Exoto, net zo min op de F1-2000. Exoto heeft de rechten niet meer en mag/kan deze niet meer produceren, wat ook geldt voor de Enzo die zij ooit aangekondigd hebben, maar feitelijk een foto van de 1:18 BBR was.

Het is hopen dat PMA weer op een goede wijze wordt gereanimeerd en de volledige F1 historie van Ferrari in de F1 uitgebracht gaat worden. Tot 1997 maakte ze namelijk voor mij erg mooie en interesaante F1 modellen met vaak goede of markante coureurs.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door Ferrari10flrb »

Klopt idd dat Exoto problemen heeft met Ferrari. Alle zogenaamde door Exoto nieuw aangekondigde Ferrari's noemt men Tipo.... op hun site

En naar het schijnt dreigt CMC Exoto ook met een claim vanwege de 156 Sharknose.

Wel jammer had graag van Exoto de D 258 uit 1958 en ook de F2000 willen hebben.

Overigens op de lijst voor 2009 van HW staan wel een aantal klassieke F1 modellen aangekondigt.
Oa de D50 1956, 126 CK 1981 en 412 T2

En ook is HW nu in 1/43 een groot aantal Ferrari F1 modellen (de La Storia serie van IXO) aan het uitbrengen maardan onder eigen naam en zonder de luxe verpaking. En wie weet op termijn dan toch in 1/18.
Alessio05
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 02 mei 2008 00:20

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door Alessio05 »

Ik hoop dat ik ooit mijn verzameling ferrari f1 in 1/18 kan afmaken!

Vooral in de jaren 80 tijdens de TURBO-times!!!

Maar ja het wordt wel even afwachten!!

Bedankt nog trouwens voor jullie (deskundig) commentaar!!!
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door rsh_scuderia »

Graag gedaan hoor !!!!
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door Ferrari10flrb »

Graag gedaan hoor. :cool:
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door rpi »

rsh_scuderia schreef:Reken trouwens niet op de 126C van Exoto, net zo min op de F1-2000. Exoto heeft de rechten niet meer en mag/kan deze niet meer produceren, wat ook geldt voor de Enzo die zij ooit aangekondigd hebben, maar feitelijk een foto van de 1:18 BBR was.
Dat ze de rechten niet hebben zegt bij Exoto helemaal niets. Ze hebben de rechten voor de 156F1 ook niet, maar zijn druk doende deze te kopieëren van CMC. Inderdaad noemen ze hem ook geen Ferrari, maar de Exoto tipo 156F1 Sharknose. Alleen zal Exoto wel vele race varianten uitbrengen, in ieder geval meer dan CMC dat doorgaans doet.

Ze durven wel bij Exoto, er is schijnbaar al een rechtzaak gaande, maar ze gaan vrolijk verder met nieuwe modellen zonder rechten.

@ topicstarter. Ik deel je mening dat de modellen tot begin 90'er jaren de mooiste F1 Ferrari's had. De mooiste is wat mij betreft de 641/2 uit 1991 (heb em in 1/12 van Tamiya en in 1/18 van Exoto). Bijna alles voor die periode ziet er ook mooi uit, maar daarna werd het snel minder. De huidige F1's (niet alleen van Ferrari) vind ik afgrijselijk.
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door Ferrari10flrb »

rpi schreef:
rsh_scuderia schreef:Reken trouwens niet op de 126C van Exoto, net zo min op de F1-2000. Exoto heeft de rechten niet meer en mag/kan deze niet meer produceren, wat ook geldt voor de Enzo die zij ooit aangekondigd hebben, maar feitelijk een foto van de 1:18 BBR was.
Dat ze de rechten niet hebben zegt bij Exoto helemaal niets. Ze hebben de rechten voor de 156F1 ook niet, maar zijn druk doende deze te kopieëren van CMC. Inderdaad noemen ze hem ook geen Ferrari, maar de Exoto tipo 156F1 Sharknose. Alleen zal Exoto wel vele race varianten uitbrengen, in ieder geval meer dan CMC dat doorgaans doet.

Ze durven wel bij Exoto, er is schijnbaar al een rechtzaak gaande, maar ze gaan vrolijk verder met nieuwe modellen zonder rechten.

Alleen Exoto zou de 156 al in december uitgebracht hebben en hoe lang staan de 126 C2 en de D 258 wel niet aangekondigt?

Ik vrees gezien het fanatisme van Ferrari wat betreft licensies dat Exoto deze strijd wel gaat verliezen.

(Overigens hoop ik wel dat Exoto doorgaat met uitbrengen van Ferrari modellen)
Alessio05
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 02 mei 2008 00:20

Re: Waarom niet alle ferrari f1's in 1/18????

Bericht door Alessio05 »

@ rpi: de 641/2 uit 1990 zul je bedoelen, ik heb hem hier ook staan echt een prachtig model!!!

Exoto gaat hem uitbrengen in 1/10 had ik laatst gelezen!

De 642 en 643 zijn van 1991, weet iemand soms een Ferrari 643 staan (van tamiya in 1/20 in metaal) ???
Plaats reactie