Help! 1/43 F1 Modellen

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HHF
Berichten: 598
Lid geworden op: za 03 sep 2005 22:11
Schaal: 1:18
Locatie: Roeselare

Help! 1/43 F1 Modellen

Bericht door HHF »

Hey!

Heb altijd afgezien van 1/43 modellen, maar krijg de laatste tijd steeds meer zin om er toch aan te beginnen. Ik zou gewone wagens in 1/18 blijven verzamelen en daarnaast een 1/43 Formule 1 collectie van seizoenen na mijn geboortejaar erbij willen nemen.

Tips gewenst dus! Welke merken zijn het beste? Prijs/kwaliteit? Kortom, wat zijn jullie ervaringen met 1/43 Formule 1 modellen?
Gebruikersavatar
Mercedesnerd
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 10 jan 2011 16:47
Schaal: 1:43
Locatie: Downtown Elsendorp

Re: Help! 1/43 F1 Modellen

Bericht door Mercedesnerd »

als ik formule 1 autootjes koop, dan heb ik ze meestal van Minichamps. de kwaliteit ervan is heel goed. maar ze zijn wel prijzig
Laatst gewijzigd door Mercedesnerd op zo 13 nov 2011 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
''If you no longer go for a gap, that exist, you are nog longer a racing driver'' Ayrton SennaAfbeelding
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Help! 1/43 F1 Modellen

Bericht door zipperscales »

Aangezien er op 1/43 veel meer F1 modellen te krijgen zijn zou ik zeggen dat de keus niet zo moeilijk is.

Je hebt natuurlijk verschillende fabrikanten, waaronder: Spark, Minichamps, Onyx, Hotwheels, Quartzo en er zijn handgebouwde modellen van o.a. BBR en Tameo.

Spark en Minichamps zijn vooral populair omdat zij de meeste uitbrengen en prijs/kwaliteit ook ideaal zijn. Heb er verschijdene van Minichamps en ik moet zeggen dat ik daar altijd wel content mee ben, al duurt het de laatste tijd erg lang voordat er weer wat echt nieuws uitkomt. Spark timmert aardig aan de weg op F1 gebied en ze maken van alles en nog wat, ook de nieuwe 2011 modellen. De wagens schijnen goed inelkaar te zitten, maar er wordt geklaagt over de slechte helmpjes bij de nieuwste modellen. De klassiekers schijnen hier geen last van te hebben.

Onyx en Quartzo zijn uitgestorven merken, waar Onyx ongeveer de modellen uit de jaargangen van 1988 - 1997 heeft geproduceerd maar niet echt kwaliteit hebben. Heb er zelf ook een paar en dat zijn niet mijn favoriete modellen. Quartzo maakt/heeft gemaakt vooral klassieke F1 modellen waarbij de kwaliteit me doet denken aan die van Onyx en de modellen zijn van 1950 - 1983. Hotwheels heeft qua budget F1 modellen het alleenrecht op de nieuwste Ferrari's, ze worden elk jaar beter. En IXO en Brumm maken de oudere Ferrari modellen waarbij Brumm zich richt op de jaren rond 1980.

Als je handig bent met kits zou ik ook Tameo cq. BBR (kun je ook kant en klaar kopen als je beurs groot genoeg is) aanbevelen. Tameo heeft een ongelovelijke grote range van modellen waarvan geen diecast model beschikbaar is. Het Zuid-Afrikaanse merk This-Way-Up maakt ook schitterende kits, waaronder een prachtige Ensign 174 van Gijs van Lennep.

Maar het is vooral een kwestie van wat je zelf mooi vind, ik kan geen keuzes voor jou maken. Hoogstens een beetje aanwijzigingen geven.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
HHF
Berichten: 598
Lid geworden op: za 03 sep 2005 22:11
Schaal: 1:18
Locatie: Roeselare

Re: Help! 1/43 F1 Modellen

Bericht door HHF »

Bedankt voor de tips.
Heb net een Onyx, Hotwheels en een Minichamps besteld. Zo kan ik zelf even live zien wat het verschil is.
Ben ook niet van plan om nog duurdere modellen te kopen, zodra het bedrag boven de 40 euro zou gaan koop ik er liever een 1:18 Norev/AutoArt voor natuurlijk.

Heb deze drie besteld:
Hotwheels:
Afbeelding
Minichamps:
Afbeelding
Onyx:
Afbeelding

Zie aan de foto's al dat Minichamps mijn favoriet gaat worden :)
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: Help! 1/43 F1 Modellen

Bericht door the_stig »

Onyx/quatrzo zou ik links laten liggen en gewoon de minichamps versies kopen.
Tenzij enkel onyx een bepaald model heeft gemaakt, dan kan je natuurlijk niet anders.
Hetzelfde geld voor hotwheels. Van HW koop ik enkel de recente Ferrari's, geen andere merken.
Als je een beetje rondzoekt of naar de NAMAC beurs gaat kan je ze vrij goedkoop vinden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HHF
Berichten: 598
Lid geworden op: za 03 sep 2005 22:11
Schaal: 1:18
Locatie: Roeselare

Re: Help! 1/43 F1 Modellen

Bericht door HHF »

Heb gezien dat Onyx best veel modellen heeft jaren 90 -> 95 die Minichamps niet heeft.
Maar Minichamps en Hotwheels Elite lijken me wel het mooiste
Thanks voor de tips in iedergeval.
ynnck
Berichten: 16
Lid geworden op: di 19 apr 2011 20:03
Schaal: 1:43
Locatie: Opoeteren - België

Re: Help! 1/43 F1 Modellen

Bericht door ynnck »

Ik verzamel zelf ook 1:43 f1 modellen, en van Minichamps ben ik het meest tevreden! :D
Maar sommige modellen van Hotwheels en Hotwheels elite zijn ook best knap hoor.
Plaats reactie