HPI is niet meer

Hier kun je alles over autosportmodellen kwijt zoals Formule 1, DTM, Le Mans etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

HPI is niet meer

Bericht door Schumi28 »

HPI is "dead"

http://hpimodelcar-blog.com/

Google translate :

2013/12/16 maandag
Om klanten

Dank u voor uw voortdurende steun van hpi minicar altijd.

Kwestie van de titel, heeft ons bedrijf besloten zich terug te trekken uit de minicar bedrijf Womochimashite 20 december 2013.

Toshimashite achtergrond van het bedrijfsleven terugtrekking, is rendement verlaagd vertraging in de verkopen als gevolg van de economische neergang van de afgelopen jaren, stijgende productiekosten in China, als gevolg van de voortgang van de zwakkere yen, en diverse onderzoeken de relevantie van het project doorgaat, hebben we tot nu toe onderzocht was, maar besloot om zaken helaas trekken. Dat ik het beschermheerschap van het product gedurende een periode van acht jaar vanaf het begin van de minicar business, ik dank u vanuit mijn hart.

Het is verwant, afhankelijk van de omstandigheden van het bovenstaande, dank u ik zal alle pre-orders van nieuwe producten te annuleren zonder toestemming unreleased inderdaad. Wij verontschuldigen ons voor een groot deel van de overlast voor klanten die u gereserveerd, maar voor uw begrip, dank je. Bovendien, In onze bestaande producten, zolang u houdt voorraad, zal blijven verkopen. Blijven, want ik zal overeenkomen als voorheen klantenservice (customer support), dank je.

Het was een het een betreurenswaardige resultaten, vraag ik nogmaals dat samen met u voor uw begrip, en geaggregeerd in RC bedrijfsleven sinds de achtergrond die leidde tot de minicar zakelijke terugtrekking, en de verdere verwachtingen van meer voor ons.

Thank you all!

Minicar divisie personeel




Update:
http://blog.ig-model.com/
http://www.ig-model.com/
Lijken het modellenarsenaal wel over te nemen
Afbeelding
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: HPI is niet meer

Bericht door goededag »

Jammer dat ze ermee stoppen :cry: Maar wel begrijpelijk, volgens mij worden er steeds minder modellen verkocht. En dat icm de redenen die ze al noemden.
Hopelijk red IG-models het om het stokje over te nemen. (al maken die volgens hun site alleen Jappanners)
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: HPI is niet meer

Bericht door Jolly Club »

Niet goed verhaal dat jammer het is. Fraaie juweeltjes van modellen uitgebracht legendarisch autosport. Paar thuis van details veel staan. Zeer nogmaals jammer dank je.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Re: HPI is niet meer

Bericht door manowar »

Erg triest nieuws :cry:

Uit het verhaal is het te begrijpen waarom maar ze maakten erg mooie modellen. Erg jammer dat ze er mee stoppen.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: HPI is niet meer

Bericht door Peter Parker »

Jolly Club schreef:Niet goed verhaal dat jammer het is. Fraaie juweeltjes van modellen uitgebracht legendarisch autosport. Paar thuis van details veel staan. Zeer nogmaals jammer dank je.
:D :D :D zou Yoda aan het roer zitten?
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: HPI is niet meer

Bericht door St. Paul »

:lol: legende die Jolly.

Maar zonde van HPI. Aan mij lag het niet. Heb er een 10 thuis staan minstens. Zij die geen gekocht hebben moeten zich schamen. :x
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: HPI is niet meer

Bericht door exit »

ik schaam me, heb er geen :(

was wel van plan er enkele te kopen maar (nog) niet van gekomen
zal me moeten haasten voor prijzen stijgn dan ...
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: HPI is niet meer

Bericht door St. Paul »

exit schreef:ik schaam me, heb er geen :(

was wel van plan er enkele te kopen maar (nog) niet van gekomen
zal me moeten haasten voor prijzen stijgn dan ...
Maken serieus mooi spul dus het is de moeite. :thump_up: Ik zit al te kijken. :cool:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: HPI is niet meer

Bericht door model1op43 »

Zonde, ik heb er 22 ...

Ze maakten mooie modellen, maar ik begreep hun keuze niet altijd. :think:
HPI had nogal een handje van om modellen op de markt te brengen die er allang waren (Alfa 155, Porsche 956, Mac F1GTR etc)
Weliswaar kwalitatief geweldige modellen, maar als je al een Minichamps of Spark hebt staan, vervang je deze niet zomaar door een HPI.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: HPI is niet meer

Bericht door exit »

yip, maar van de gtr f1 zijn er paar uitvoeringen die nog niet bestaan en die wil ik ...
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: HPI is niet meer

Bericht door rpi »

HPI maakt geen modelauto's meer inderdaad, maar de oude staf van de modelautoproductie heeft de draad opgepakt.

Onder de merknaam Ignition Model gaan ze verder en ze hebben al enkele lekkere modellen aangekondigd.

Tot nog toe zijn geen diecast 1/43 modellen aangekondigd, ik hoop dat dat wel zal komen (Met name Rally/Le Mans). De 1/43 resins zijn flink aan de prijs, daar hebben ze wel diverse rally modellen aangekondigd.

In 1/18 de komende perioden (blauw en wit worden nu uitgeleverd, Omori CRS is al uitverkocht):
Afbeelding
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: HPI is niet meer

Bericht door alain_1978 »

Dat is idd geen goed nieuws. Heb er een paar van staan en ze maken idd mooi spul.
Hopelijk wordt de fakkel overgenomen zoals men zegt.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: HPI is niet meer

Bericht door Nelis »

Die R34's zien er wel erg mooi uit! Jammer dat ze er niet meer zijn. Dit heeft toch niets te maken met HPI uit Amerika die de RC auto's maakt?
Plaats reactie