Hot Wheels - Elite vs. Super Elite

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gebruikersavatar
basNL
Berichten: 142
Lid geworden op: di 15 jun 2004 18:58
Schaal: 1:18
Locatie: Wateringen
Contacteer:

Bericht door basNL »

Bamies schreef:Wat betreft de M. Schumacher FXX betaal je denk ik veel voor de naam, net alsof een onderbroek van Björn Borg 35 euro waard is :roll: de onderbroek niet, de naam blijkbaar wel :?

BBR heeft de Enzo ook zeker niet perfect gemaakt hoor...Kijk maar eens naar de achterbanden, die zijn gewoon té groot...Dezelfde fout begaat CMC met de SLR, ook gewoon té grote banden.

Hoe zie je trouwens of je met een Elite of een Super Elite FXX van M. Schumacher te maken hebt?
De Schumacher bestaat alleen in super Elite en dat kan je zien als je de deuren open doet. in de dorpel staat het Schumacher logo en er staan startnummers op de auto
Hoi! Ik ben een onderschrift virus, kopieer/plak mij in jouw onderschrift om mij te verspreiden
Gebruikersavatar
pasmaar
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 21:50
Locatie: Eindhoven

Bericht door pasmaar »

XiPHiAS schreef:Kent iemand de verschillen? Is het echt zijn meerprijs waard?

Graag mensen die beide modellen reeds hebben kunnen vergelijken.
Ik heb inmiddels de FXX #30 van Schumi (Super elite), de FXX Rood (elite) en de FXX rood (elite)

Conclusie: Het zou mij het extra geld niet waard zijn, zo miniem zijn de verschillen. MAAR! Het is een limited edition, en dat maakt het dus weer een stuk interessanter.

Ik heb ook de Superamerica (Super elite) en de Superamerica (elite) en ook hier geldt weer hetzelfde. Je betaald voor een stukje exclusiviteit. In het geval van de Superamerica krijg ge voor dat extra geld en lederen bodemplaat, golftas met clubs in de koferbak, beter gekleurde ruiten, en ietsje meer aan details op bepaalde punten.

Als het geen limited editions zouden zin was het voor mij ondenkbaar geweest zoveel extra te betalen voor zo weinig extra's. Je kan er bijna 4 Elite modellen voor kopen!

Maar goed, als verzamelaar ligt het er maar net aan waar je waarde aan hecht denk ik. De super elite zijn wel wat beter afgewerkt en gedetailleerder. Maar de prijs / extra's verhouding ligt erg hoog.

Groeten,

Maarten

Toegevoegd na 16 minuten:
Jolly Club schreef:Nuchter beschouwd is een 'super gewone' FXX toch ook een Enzo ? :mrgreen:
Not even close! :wink: Ze hebben de FXX ontwikkeld op basis van de FXX, maar van de Enzo is in de FXX versie nog maar bar weinig over. Zowel de buitenkant als de binnenkant hebben behoorlijke verschillen. Waar de Enzo nog een keurige straat versie is, is de FXX een race monster pure sang! Daarbij komt nog dat de FXX nog iedere dag in ontwikkeling is en daarmee steeds meer en meer afstand neemt van de Enzo. De FXX is het testplatform voor de, nieuwe in ontwikkeling zijnde, super Ferrari.
Live life in the fast lane! Ferrari 430 Suderia!!!

Mijn Ferrari 1:18 verzameling: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=12137

Afbeelding
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

pasmaar schreef:[..]

Not even close! :wink: Ze hebben de FXX ontwikkeld op basis van de FXX, maar van de Enzo is in de FXX versie nog maar bar weinig over. Zowel de buitenkant als de binnenkant hebben behoorlijke verschillen. Waar de Enzo nog een keurige straat versie is, is de FXX een race monster pure sang! Daarbij komt nog dat de FXX nog iedere dag in ontwikkeling is en daarmee steeds meer en meer afstand neemt van de Enzo. De FXX is het testplatform voor de, nieuwe in ontwikkeling zijnde, super Ferrari.
Moest je nu es foto's maken van de de wagens om ze te vergelijken dit zou een enorme meewaarde zijn voor dit forum.

FXX Super Elite vs. Elite
Superamerica Super Elite vs. Elite...

thisthreadisworthlesswithoutpicts :dance:
Gebruikersavatar
pasmaar
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 21:50
Locatie: Eindhoven

Bericht door pasmaar »

XiPHiAS schreef:[..]
Moest je nu es foto's maken van de de wagens om ze te vergelijken dit zou een enorme meewaarde zijn voor dit forum.

FXX Super Elite vs. Elite
Superamerica Super Elite vs. Elite...

thisthreadisworthlesswithoutpicts :dance:
Ik krijg het niet helemaal voor elkaar om duidelijke foto's te maken van de verschillen. Maar van de FXX Elite en de FXX #30 Super elite heb ik een paar verschillen kunnen vastleggen.

De remschijven:
Afbeelding
Afbeelding

Het dashboard:
Afbeelding
Afbeelding

De motorruimte:
Afbeelding
Afbeelding

De kofferbak:
Afbeelding
Afbeelding

Het interieur:
Afbeelding
Afbeelding

Ga je gang en zoek de verschillen! Voor beide modellen zijn de zelfde mallen gebruikt dus daar zijn geen verbetringen merkbaar. Dit in tegenstelling tot de Superamerica waar ze de koplampen sterk hebben verbeterd. (Foto's komen later)
Live life in the fast lane! Ferrari 430 Suderia!!!

Mijn Ferrari 1:18 verzameling: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=12137

Afbeelding
Bamies
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 05 jan 2007 01:22
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Bamies »

Vind het verschil tussen de elite en super elite toch best groot, vooral de motorruimte en kofferbak zijn veel beter afgewerkt. Interieur ziet er afgezien van de stoelbekleding en carbon vloer niet erg anders uit.
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

De elite vind ik toch ook niet onaarig. Ware het niet dat ik echt de #30 wilde hebben kocht ik mij de Elite.

Als je echt kijkt zie je veel verschillen, maar als die in de vitrine staat valt het volgens mij totaal niet op.

@pasmaar : bedankt voor de foto's, dit is een mooie toevoeging aan het forum!
Gebruikersavatar
a vd winkel
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 10 sep 2004 07:08
Locatie: best

Bericht door a vd winkel »

dat een paar likjes verf en wat rvs plaatjes zoveel geld kosten (ruim 150 euro extra !!!) ... en dan nog grove fouten maken aangaande het dashboard (wat transparant is op sommige delen en bij hotwheels dus NIET) en motorruimte (doglegs op een motorkap !!!)

nogmaals koop een elite dan heb je nog een beetje prijs-kwalitiet verhouding in je handen, bij de Super elite is die mijn inziens compleet WEG
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

De FXX Super Elite is enkel interesant omdat hij gelimiteerd is.

Vergeet ook niet dat er bij de FXX #30 'Super Elite' ook n deel moet betaald worden aan Michael Schumacher of het nu zijn fonds is of aan hem persoonlijk weet ik niet.
Gebruikersavatar
pasmaar
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 21:50
Locatie: Eindhoven

Bericht door pasmaar »

XiPHiAS schreef:De FXX Super Elite is enkel interesant omdat hij gelimiteerd is.

Vergeet ook niet dat er bij de FXX #30 'Super Elite' ook n deel moet betaald worden aan Michael Schumacher of het nu zijn fonds is of aan hem persoonlijk weet ik niet.
Hoe verklaar je dan de prijzen van de andere super elite modellen, zoals de Superamerica, F430 en de 599 bijvoorbeeld. Deze super elite modellen zijn niet veel duurder dan de modellen van BBR die in mijn ogen een veeel hoger detail niveau lijken te hebben.

Maar goed, de super Elite modellen zijn gelimiteerd wat het weer een stuk interessanter maakt.
Live life in the fast lane! Ferrari 430 Suderia!!!

Mijn Ferrari 1:18 verzameling: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=12137

Afbeelding
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

pasmaar schreef:[..]

Hoe verklaar je dan de prijzen van de andere super elite modellen, zoals de Superamerica, F430 en de 599 bijvoorbeeld. Deze super elite modellen zijn niet veel duurder dan de modellen van BBR die in mijn ogen een veeel hoger detail niveau lijken te hebben.

Maar goed, de super Elite modellen zijn gelimiteerd wat het weer een stuk interessanter maakt.
Neem het van mij aan, alles waarop "MS" staat daar moet een deel van betaald worden aan "Michaël Schumacher". "MS" en "Michaël Schumachter" zijn een merk en producten die zijn merk gebruiken moeten daarvoor betalen. In mijn geval zou ik dat ook doen. Er zijn een pak mensen die het model kopen omdat juist "MS" eropstaat of omdat het Michaëls Ferrari is. Dus extra verkoop, dus het merk heeft zijn werk gedaan... extra of duurdere verkoop genereren.

Je moet echter nog een zaak in rekening brengen. Alle schaalmodelfabrikanten die een Ferrari bouwen MOETEN aan Mattel (Hotwheels) toelating en dus een licentie aanvragen EN een afgesproken fee batalen. Dit is mede de reden waarom een BBR al duurder is met een betere afwerking en een Hotwheels goedkoper (kan) zijn/is als de rest.
Gebruikersavatar
pasmaar
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 09 jul 2007 21:50
Locatie: Eindhoven

Bericht door pasmaar »

XiPHiAS schreef:[..]
Neem het van mij aan, alles waarop "MS" staat daar moet een deel van betaald worden aan "Michaël Schumacher". "MS" en "Michaël Schumachter" zijn een merk en producten die zijn merk gebruiken moeten daarvoor betalen. In mijn geval zou ik dat ook doen. Er zijn een pak mensen die het model kopen omdat juist "MS" eropstaat of omdat het Michaëls Ferrari is. Dus extra verkoop, dus het merk heeft zijn werk gedaan... extra of duurdere verkoop genereren.

Je moet echter nog een zaak in rekening brengen. Alle schaalmodelfabrikanten die een Ferrari bouwen MOETEN aan Mattel (Hotwheels) toelating en dus een licentie aanvragen EN een afgesproken fee batalen. Dit is mede de reden waarom een BBR al duurder is met een betere afwerking en een Hotwheels goedkoper (kan) zijn/is als de rest.
Dat ben ik volledig met je eens! Maar een Hot Wheels Super Elite bv de Superamerica kost je €215. In dit geval heeft de fabrikant de Licentie al in handen. Je betaald voor de normale Elite €60. Beide van dezelfde fabrikant. Het verschil in detail kost je dus €155 extra, ruim 2x de prijs van een gewone Elite. En in dit geval heeft het niets met schumi te maken. De extra details zijn er zeker, maar zijn die verschillen die €155 extra waard? Je zou dan mogen veronderstellen dat juist Hot Wheels voor dat bedrag een beter model zou moeten kunnen afleveren dan BBR, die voor dat bedrag ook nog eens een deel aan Hot Wheels moet afstaan aan licentie kosten.

Nu vraag ik me alleen af of Hot Wheel inderdaad eigenaar is van de Ferrari licentie. Ik dacht ergens gehoord of gelezen te hebben dat Kyosho eigenaar is van de Licenties, en Hot Wheels de Productie laat doen. Weet iemand hier meer van? Op de Hot Wheels Catalogus staat Kyosho als Dealer van Hotwheels???
Live life in the fast lane! Ferrari 430 Suderia!!!

Mijn Ferrari 1:18 verzameling: http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=12137

Afbeelding
Gebruikersavatar
motorhead
MAF Adviseur
Berichten: 1244
Lid geworden op: di 27 apr 2004 16:01
Locatie: Egmond Binnen

Bericht door motorhead »

Kyosho is de distributeur van Elite in Japan!
Bamies
Berichten: 74
Lid geworden op: vr 05 jan 2007 01:22
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Bamies »

a vd winkel schreef:dat een paar likjes verf en wat rvs plaatjes zoveel geld kosten (ruim 150 euro extra !!!) ... en dan nog grove fouten maken aangaande het dashboard (wat transparant is op sommige delen en bij hotwheels dus NIET) en motorruimte (doglegs op een motorkap !!!)

nogmaals koop een elite dan heb je nog een beetje prijs-kwalitiet verhouding in je handen, bij de Super elite is die mijn inziens compleet WEG
De doglegs zijn echt jammer, deze doen echt afbraak aan het model.
Als ze dit wat beter hadden aangepakt dan was het gwoon een super mooi model geweest. Maar ik had 100 euro een betere prijs gevonden voor dit model 8)
Gebruikersavatar
XiPHiAS
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 07 mar 2007 23:18
Locatie: Waregem (België)

Bericht door XiPHiAS »

Dat sommige Super Elites te duur zijn ga ik zeker niet tegenspreken.

Ik had het gewoon over de FXX #30, dat daar ook een deel aan Michaël Schumacher moet betaald worden.

Kyosho is inderdaad distributeur van Hot Wheels in Japan en beide bedrijven bebben zeer nauwe banden. Het is ook opmerkelijk dat de invoerders van beide merken in bepaalde landen ook altijd beide merken doen.

Ik zal es navraag doen hoe die banden nu eigenlijk ineensteken tussen Kyosho en HotWheels.
Plaats reactie