Lege dozen van je modelauto's, wat doe je ermee???

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gebruikersavatar
Wouter
Berichten: 2262
Lid geworden op: do 02 feb 2006 17:13
Schaal: 1:43
Locatie: Wijchen

Bericht door Wouter »

Eerst gooide ik alle dozen weg maar ben nu wel in gaan zien dat het wel stukken hadiger is.
En mijn dozen staan nu opgestapeld in mijn kast.
Gebruikersavatar
maikel
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 11 nov 2005 17:06
Schaal: 1:18
Locatie: Pieter Baan Centrum

Bericht door maikel »

Hier nog even een fotootje van al mijn dozen :thump_up:

Afbeelding
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
Gebruikersavatar
volvofiel
Berichten: 1896
Lid geworden op: zo 06 nov 2005 16:17
Schaal: 1:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door volvofiel »

Mijn dozen staan allemaal weggemoffeld achter boekenkasten op de zolders van 't huis en de schuur :)
Zo ziet mijn moeder ze niet en staan ze ook niet in de weg. Maar áls ik toch eens een doos moet vinden van een bepaald model, moet echt alles aan de kant :thump_down:

Maar wel bewaren Wousmous :!: :thump_up:

@ Riceau: goede tip, hier is de kruipruimte ook kurkdroog! Als ik geen plek meer heb, kan ik er daar ook nog een hele zooi kwijt :thump_up:
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Bij mij liggen ze achter de vitrinekasten op zolder ... :shock:

Afbeelding
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Veicolo
Berichten: 847
Lid geworden op: wo 12 sep 2007 09:05
Schaal: 1:43
Locatie: Zuidwest Drenthe

Bericht door Veicolo »

Ik ben het helemaal eens met Frans. Ook ik bewaar geen enkele doos. De waarde zit voor mij in het model zelf en niet persé in het model + doosje. De (markt/verkoop)waarde van een model is bij mij van ondergeschikt belang.
Ach, en verkopen doe ik toch niet. :)
Gebruikersavatar
supernova
Berichten: 356
Lid geworden op: di 07 sep 2004 01:04
Locatie: Noord-Holland

Bericht door supernova »

Gaan we nu allemaal een foto plaatsen van onze collectie dozen op zolder? :) Stiekem is dat trouwens wel leuk om te zien.
Gebruikersavatar
Timo911
Berichten: 333
Lid geworden op: do 30 dec 2004 12:24
Locatie: Lokeren
Contacteer:

Bericht door Timo911 »

andre schreef:@ Straatauto :
Waarom mag je een verzameling niet als
investering zien voor later :?: :?:

Ik zie in mijn verzameling modellen staan die ik voor
(veel) minder heb gekocht en die nu toch al aardig wat
meer waard zijn geworden .
Dus ik zie deze wel als een investering.
En als ze dan ook nog met doos zijn is het al helemaal mooi meegenomen.
Ik volg Straatauto daar wel volledig in. Ik heb ook een deel dat ik bij eventuele verkoop met een beetje tot zelfs veel winst zou kunnen verkopen. Maar er zijn er wss ook wel een deel dat ik bijna niet of voor zeer weinig geld kwijt zal geraken. En ik ben er zeker van dat dit zo bij iedereen wel is.

Los daar van staan al mijn dozen in een zijwand van onze zolder, plaats genoeg dus daar zal niemand ooit over klagen. En ik woon nog thuis en als ik ga verhuizen mag er niks aan de schaalmodellen kunnen komen, transportbandjes hou ik bijna nooit bij want dat heeft niks van nut. Vijzen uiteraard wel want anders gaat het model nog meer beschadigd zijn dan dat je het los zou transporteren.
En ook bij eventuele verkoop is dit (vooral bij de exclusieve modellen) wel belangrijk, ik zou zelfs geen Bburgao meer kopen zonder originele doos, van mijn meer dan 160 modellen heb ik er maximum 5 zonder originele doos.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Bericht door tom »

De dozen nemen bij mij inmiddels het beste deel van een kamer in beslag.
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Bericht door rpi »

Dozen? Welke dozen :dance:

Heb een paar dozen van wat exclusiever spul bewaard en van diverse 1:43, maar van de 1:18 heb ik bijna niets meer.

En dat is maar goed ook, is voornamelijk Revell, Bburago etc uit jaren '80. Dus voor verkoop zou dat toch geen enkele waarde hebben gehad.

En aangezien ik 5 x verhuisd ben, ben ik blij dat ik alle dozen niet ook 5 x in mijn handen heb gehad... :D
SanderD
Berichten: 76
Lid geworden op: ma 03 dec 2007 13:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door SanderD »

Heb sinds ik serieus begonnen ben met verzamelen alle dozen keurig bewaard en heb er tot nu toe geen spijt van gehad:
- omdat ik een deel van m'n verzameling heb verkocht kreeg ik er nog een redelijke prijs voor omdat alle modellen de originele doos nog hadden.
- en omdat ik binnenkort ga verhuizen heb ik alles op een degelijke wijze kunnen inpakken (ik zou er niet aan moeten denken Kyosho, AutoArt en Minichamps-miniaturen te moeten verpakken / vervoeren zonder OVP).

Wellicht dat ik er na de verhuizing anders over zal denken ... als de schuur te klein blijkt te zijn :lol:

Gr,


Sander
Gebruikersavatar
funnychris
Berichten: 21
Lid geworden op: vr 10 mar 2006 01:01
Schaal: 1:43

Bericht door funnychris »

Frans schreef:Nu moet ik hier iedereen tegen spreken, ik bewaar geen enkelle doos, ze zijn allemaal mee met de vuilkar.
Het is ook mijn bedoeling niet om modellen te gaan verkopen...
Dat was toen ik begon te verzamelen ook niet de bedoeling, maar op een bepaald moment werd het een beetje veel. Ik verzamel Mini en Peugeot en heb nu een thema gezocht binnen deze 2 merken. De rest gaat de deur uit, en het is dan wel zo handig om de doosjes er weer bij te hebben.
Ik bewaar ze dus allemaal.
Gebruikersavatar
Nemo
Berichten: 105
Lid geworden op: di 04 apr 2006 10:23
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Nemo »

Ook deze veramelaar bewaart alle dozen. Niet alleen omdat het makkelijk is maar ook omdat ik modellen in mijn collectie heb staan die behoorlijk minder waard worden zonder dozen.

Ik heb namelijk grotendeels merken als Exoto en CMC in mijn collectie en MOCHTEN die OOIT nog weggaan, wat ik zwaar betwijfel, dan vang ik wel de volle mep ervoor.

Bij mij staan ze trouwens onder mijn salontafel in de slaapkamer, maar ik heb er niet zo veel dus dat scheelt. Het is wel allemaal 1:18 dus dat neemt wel iets meer ruimte in.

MZZLS, NEMO 8)
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door jerico »

sinds ik weer vol verzamel, bewaar ik ook alle dozen. I.V.M zelf dalijk misschien gaan verhuizen(uit het oudershuis aufrausen) en natuurlijk de waarde va het model. En ik heb net de oude kamer van me broer mogen betrekken... :twisted: en daar hebben we muur kasten die van ons samen waren, dat betekend dat ik de helft over heb dus met zeeen van ruimte om mijn dozen te bewaren...

greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 27
Lid geworden op: do 08 mar 2007 13:01
Locatie: Doesburg
Contacteer:

Bericht door Jelle »

Ook ik bewaar tegenwoordig alle dozen. Helaas heb ik van de oudere modellen bijna geen dozen meer.
Aan de andere kant, een redelijk deel van mijn kelder is nu gevuld met dozen e.d.

Wat me wel is opgevallen de laatste tijd is dat van sommige modellen van "mindere" merken de prijzen met orginele doos de pan uit rijzen ten opzichte van de modellen zonder doos.
Bijvoorbeeld: afgelopen jaar op de NAMAC-beurs, een VW Golf II van Schabak in orginele doos voor € 48,00 :shock: en dat terwijl even verderop voor het zelfde model zonder doos € 15,00 werdt gevraagd.

Ook zie ik dat er een redelijke handel ontstaat in 'orginele' lege dozen. :roll:
Gebruikersavatar
Niek-106
Berichten: 2393
Lid geworden op: wo 31 okt 2007 17:41
Schaal: 1:18
Locatie: ---
Contacteer:

Bericht door Niek-106 »

sinds ik op dit forum actief ben bewaar ik de dozen, heb begrepen dat modellen er meer door waard zijn.
hiervoor het ik alleen de bodemplaat bewaard en de dozen bij het oud papier gedaan :doh:

Niek 8)
Afbeelding
Plaats reactie