Vraagbaak

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Vraagbaak

Bericht door Boskoos »

Beste,

Als er mensen zijn die met een vraag zitten over een auto of een bouwmerk zoals autoart of minichamps, of andere algemene vragen waar je een antwoord wil op hebben. Post ze hier en dan maar hopen maar dat je een antwoord terug krijgt van iemand van dit forum. :thump_up:
Laatst gewijzigd door Boskoos op do 15 mar 2012 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Heb je een vraag?

Bericht door Boskoos »

Ik open alvast met een vraag.

In juni komen er 3 spark porsches op schaal 1/18 uit. Op foto zien ze er zeer knap uit! Ik zou zeggen evengoed als autoart.
Maar blijkt dat spark minder goed is van kwaliteit of minder stevig? soort van plastiek? Maar is de afwerking dan nog wel mooi + het uitzicht?

heeft iemand hier ervaring mee?
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Vraagbaak

Bericht door jonnoT »

heb je enigszins het forum al is doorgespit?
Er zijn voldoende topics te vinden waar mensen met vragen terecht kunnen. :cool: Dus mijn inziens is deze topic totaal overbodig
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Vraagbaak

Bericht door Boskoos »

jonnoT schreef:heb je enigszins het forum al is doorgespit?
Er zijn voldoende topics te vinden waar mensen met vragen terecht kunnen. :cool: Dus mijn inziens is deze topic totaal overbodig
dat is net het, probleem. Als ik telkens tussen die zoveel paginas moet zoeken, dan ben ik lang bezig voor 1 vraag waar ik graag een antwoord op wil hebben. Dus ik probeerde het zo optelossen..
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Vraagbaak

Bericht door rsh_scuderia »

John heeft wel een punt.
Beetje geduld gecombineerd met tijd en wat muisbewegingen kan al wonderen doen :thump_up:
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Vraagbaak

Bericht door togicollector »

Ik maak er toch graag gebruik van. :)

Deze vraag brand bij mij:

Eind vorig jaar kondigde NOREV een 1:18 Panhard 24 CT aan. Geen erg originele keuze want die is er al van Solido. en als je de enkele kleine foto op het net bekijkt lijkt het ook gewoon dezelfde auto te zijn, helaas. In een veel mindere kleurstelling zelfs. Want wat zou er mooier zijn dan een gedetailleerdere variant naast dit aardige maar hier en daar wat simpele model.

Na die aankondiging hoorde en zag ik niets meer van deze nieuwe NOREV, ondanks het afstruinen van het net.

Weet iemand meer en heeft er iemand grotere foto's gezien inmiddels?

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Heb je een vraag?

Bericht door Powersprint »

Boskoos schreef:Ik open alvast met een vraag.

In juni komen er 3 spark porsches op schaal 1/18 uit. Op foto zien ze er zeer knap uit! Ik zou zeggen evengoed als autoart.
Maar blijkt dat spark minder goed is van kwaliteit of minder stevig? soort van plastiek? Maar is de afwerking dan nog wel mooi + het uitzicht?

heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb hier thuis de 1/18 Spark Audi's R8 LMS staan en ik kan niet anders zeggen dan dat ze zeker niet onder doen voor de Autoarts :thump_up: Vooral de photo etched delen zijn een genot om naar te kijken. Dat de raampjes dan van wat zachter plastic zijn (volgens mij net zoals BBR?) neem je dan voor lief en het valt amper op. Dus het zullen zeker weer mooie modellen worden van Spark, welke niet te vergelijken zijn met de LMP1 Audi's welke ze een aantal jaren geleden hebben uitgebracht :)
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
ramona155
Berichten: 1
Lid geworden op: do 05 jul 2012 14:37
Schaal: 1:32

Re: Vraagbaak

Bericht door ramona155 »

hallo,
ik heb me aangemeld bij dit forum omdat ik een vraag heb.
ik heb totaal geen verstand van model autos maar ik was bij iemand de zolder aan het opruimen en kwam toen een model auto tegen nog helemaal nieuw in verpakking.
dus ik vroeg mij af of dit soms een speciaal model is of wat dan ook.
het gaat om een airfix historic cars jaguar "E" Type special edition.
de schaal is 1:32.
het enige jaartal dat ik kan vinden op de doos is 1989.
ik hoop dat jullie mij meer kunnen vertellen over dit model?

alvast bedank
groet, ramona
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Heb je een vraag?

Bericht door NetForce84 »

Powersprint schreef:
Boskoos schreef:Ik open alvast met een vraag.

In juni komen er 3 spark porsches op schaal 1/18 uit. Op foto zien ze er zeer knap uit! Ik zou zeggen evengoed als autoart.
Maar blijkt dat spark minder goed is van kwaliteit of minder stevig? soort van plastiek? Maar is de afwerking dan nog wel mooi + het uitzicht?

heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb hier thuis de 1/18 Spark Audi's R8 LMS staan en ik kan niet anders zeggen dan dat ze zeker niet onder doen voor de Autoarts :thump_up: Vooral de photo etched delen zijn een genot om naar te kijken. Dat de raampjes dan van wat zachter plastic zijn (volgens mij net zoals BBR?) neem je dan voor lief en het valt amper op. Dus het zullen zeker weer mooie modellen worden van Spark, welke niet te vergelijken zijn met de LMP1 Audi's welke ze een aantal jaren geleden hebben uitgebracht :)
Volledig akkoord met wat powersprint zegt.
Ik heb de Audi's R8 LMS van Spark hier ook in mijn vitrinekast staan en qua afwerking, details, ... ben ik daar zeer tevreden over.
Binnenkort kom de Audi R18 TDI Ultra winner 24h Le Mans 2011 uit van Spark, hopelijk is de kwaliteit even goed :roll:
Jantje
Berichten: 30
Lid geworden op: do 06 apr 2006 13:18
Locatie: Budel

Re: Vraagbaak

Bericht door Jantje »

Ik heb een vraag over de MAN truck waarmee het Simtek team gedurende 1994/1995 mee rond reed.
Heeft iemand hier een afbeelding van?
Jantje
Berichten: 30
Lid geworden op: do 06 apr 2006 13:18
Locatie: Budel

Re: Vraagbaak

Bericht door Jantje »

Hmm, denk dat ik de vraag in het verkeerde topic stel of zijn er niet meer zoveel verzamelaars van racewagens?
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Vraagbaak

Bericht door Boskoos »

Ik weet hier jammer genoeg geen afbeelding van. Ik hoop dat iemand van het forum moeite doet om deze topic even te openen en jou afbeelding probeerd te bezorgen!
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Jantje
Berichten: 30
Lid geworden op: do 06 apr 2006 13:18
Locatie: Budel

Re: Vraagbaak

Bericht door Jantje »

Boskoos schreef:Ik weet hier jammer genoeg geen afbeelding van. Ik hoop dat iemand van het forum moeite doet om deze topic even te openen en jou afbeelding probeerd te bezorgen!
weet dat David, beter bekend als simtek12, er wel meer vanaf weet, maar die krijg ik helaas niet te pakken.
hoop dat er nog iemand voorbij komt die er toevallig info over heeft. :)
MiddleMan
Berichten: 158
Lid geworden op: za 19 jan 2008 21:47
Schaal: 1:18

Re: Vraagbaak

Bericht door MiddleMan »

Ik heb een vraag en hoop dat iemand hier me kan helpen.


Ik zou graag de 1:18 A-Team GMC willen kopen, maar hoe zit het met de kwaiteit? Zo op de foto's die ik hier en daar heb gezien lijkt de kwaliteit wel in orde (afgezien van de scharnieren van de voorste deuren, dat vind ik dan weer niet kunnen) en zijn de kleuren ook wel natuurgetrouw.
Past de GMC ook in een standaard 1:18 display box?
Instagram: DutchC6
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Vraagbaak

Bericht door andre »

De GMC is heel natuur getrouw verkleind , afgezien van de scharnieren van de voorportieren.
Kleuren zijn ook zoals het hoort , grijs boven de rode bies en daaronder zwart, en de rode vector wielen.
De bus kan niet in een standaard displaybox ivm de antennes die op het dak staan, voor de rest een echte
1/18 aanrader .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Plaats reactie