inrichting van de vitrinekast

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

inrichting van de vitrinekast

Bericht door Ferrarifan »

Ik ben nog steeds niet helemaal tevreden over de indeling van mijn vitrinekast. Nu staat alles op jaartal van productie (boven de oudste, onder de meest moderne). Nadeel is dan dan op de 2 mooiste lagen van de kast (bovenin, op ooghoogte) alleen maar klassiekers staan en de moderne modellen minder tot hun recht komen

Afbeelding

Andere mogelijke indelingen naast op jaartal:
Op kleur;
Op type (bv. alle GTO's en testarossa's bij elkaar);
Op thema (racers, GT's, straatuitvoeringen, filmauto's, cabrio's enz.);
Alles door elkaar (bv je favoriete modellen bovenaan).

En dan kun je per indeling ook nog kiezen voor:
alle modellen vooraanzicht (recht of schuin);
alle modellen zijaanzicht;
verschillende aanzichten.

Hoe is dit bij jullie :?:
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op vr 10 mei 2013 17:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: inrichting van de vitrinekast

Bericht door Bien »

Allereerst complimenten voor je mooie collectie. :worshippy:
Als je modellen van één merk verzamelt zoals jij is het inderdaad mooi om ze op jaartal te showen. Zo heb je een mooi overzicht van de evolutie van de Ferrari's door de jaren heen.

Bij mij verandert de vitrine-indeling regelmatig. Momenteel staat alles op thema (supercars - tuners - racers - film - etc.), maar een paar weken geleden stond alles per merk. Kan best dat het over een paar weken weer anders staat, bijvoorbeeld op land van herkomst (Duitse vitrine, Italiaanse vitrine, etc.). Ik vind het leuk om af en toe te wisselen met indeling, houdt de variatie er een beetje in. :)
Gebruikersavatar
Luke
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 29 apr 2007 12:00
Locatie: 100 m boven NAP

Re: inrichting van de vitrinekast

Bericht door Luke »

Hoi Ferarifan,
Helemaal met Bien eens.
Dit is ook het leuke ervan, constant wisselen en er achter komen dat je nog een supercars of een muscle car mist om de opstelling compleet te maken. Moet je weer op zoek naar een nieuwe, joepie.
Ik vind het ook leuk om er andere dingen bij te zetten, zoals een embleem, een klein boekje of iets dergelijks. Zie mijn laatste update.
Afbeelding
The black series
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: inrichting van de vitrinekast

Bericht door Peter Parker »

Lekker door elkaar husselen! Of andere combi's maken. Ben je betoeterd om jezelf te frustreren!!! :naughty:
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: inrichting van de vitrinekast

Bericht door Daytona69 »

Ik heb mijn Ferrari's opgesplitst in 3 groepen , namelijk van Dino tot en met 458 , overige straatuitvoeringen en nog een kleine groep met race uitvoeringen. Daarnaast heb ik eerst de en vitrine van boven naar beneden gevuld en toen de volgende pas , waardoor de wat modernere nu ook wat hoger staanEn het ene thema bovenste helft en de andere onderste helft.
Afbeelding


Mooie collectei trouwens! :thump_up:
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: inrichting van de vitrinekast

Bericht door Ferrarifan »

Bedankt voor de leuke reacties allemaal :worshippy: ik zit nog in de denkfase :think:

@Daytona69: wat een prachtige collectie en de opstelling is erg gaaf :worshippy:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: inrichting van de vitrinekast

Bericht door Nelis »

Anders begin gewoon eens met de mooiste modellen op ooghoogte. Daarna verder uitbouwen. Na een tijdje begint het misschien te vervelen en dan kun je andere
modellen de ''premium'' plek geven...
Plaats reactie