Willys Jeep 1 18

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Willys Jeep 1 18

Bericht door aficionado »

Ik hoop dat dit in het juiste Forumgedeelte staat :oops: , zoniet als één van moderators dit dan wil verplaatsen aub?

Ik zit een tijdje te kijken om een Willys Jeep op schaal 1 18 aan te schaffen.. Het is een model erbij, en past goed in mijn 'wheels from America' wat ik een beetje probeer te krijgen

Nu is de Autoart volgens mij het summum, maar daar is geen budget voor helaas. €259
Afbeelding

Dus realistisch nu..
Je hebt in mijn prijsklasse de Welly, Solido en de UTmodels Willys jeep volgens mij. Alle 3 zijn ze rond de €50 te verkrijgen.
De UT Models
Afbeelding

De Solido
Afbeelding

De Welly
Afbeelding

Weet iemand de verschillen tussen de modellen qua afwerking, details enzo?
Mag ik er van uitgaan dat ze allen ook 'dakloos' kunnen?? ( De Solido en de UT Models hebben het dakje)
Ik zou ook graag 2 militaire figuurtjes erbij kopen dan :angel:
Je heb van Welly een 'Dirty version' met figuurtje..
Afbeelding

Normaal zou ik zeggen in deze volgorde:
1UTmodels
2Solido ( De Solido is eigenlijk van Mira)
3Welly
Maar ik zie door al het groen het bos niet meer :mrgreen: En afgaand van de plaatjes zou ik zeggen de Welly

Graag jullie ideëen erover aub?
Een winkel waar ze alle 3 hebben wordt lastig denk? Dit zodat ik ze in mijn handen kan houden..

Bvd
Afbeelding
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Willys Jeep 1 18

Bericht door goededag »

Gate heeft ze ook. (al weet ik niet zeker of ze ook een groene hebben)
Ik heb hier de Solido staan, dus ik zal zo even voor je kijken of het dak eraf kan.

edit: Net even gekeken, en het dakje is niet afneembaar. Maar je kunt hem wel vrij makkelijk demonteren (ik weet alleen niet of hij dan heel blijft :oops: ) Ik heb dus net de oogjes die om de voorruit heen zitten gesloopt :cry: Volgens mij was het plastic niet meer helemaal 100%
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Willys Jeep 1 18

Bericht door Ricardo »

Qua prijs zou ik voor de Welly gaan. Veel kwaliteit voor weinig geld. Hij oogt ook prima! De Autoart is erg fijn, maar de vraag of het vele geld compenseert.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Willys Jeep 1 18

Bericht door NetForce84 »

Dit is een zéér interessant topic die ik ga volgen.
Heb ook al zitten denken om zo een 1:18 Wilys Jeep aan te schaffen (voor bij mijn 1:18 vliegtuigen :D )

De Autoart is prachtig afgewerkt maar inderdaad iets te duur naar mijn smaak.
De kleuren op de foto's kunnen natuurlijk iets verschillen met de kleur van het model in het echt.

Moet alles nog eens bestuderen, ben er nog niet echt uit welk model ik zou kiezen
Gebruikersavatar
chummy dj
Berichten: 4704
Lid geworden op: di 24 jul 2007 13:10
Locatie: Belgie

Re: Willys Jeep 1 18

Bericht door chummy dj »

Een Willy jeep is altijd mooi...ik heb de Kuifjes versie...tegewoordig ook al onbetaalbaar geworden !
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Willys Jeep 1 18

Bericht door aficionado »

.. En om het leven makkelijker te maken..
Er schijnt dit kwartaal(???) een 1 18 Norev Willys te komen..
Op dit moment nijg ik naar de Welly Willy ( ff serieus om de naam alleen al :mrgreen: ) maar ik ga toch wachten op de Norev denk ik
Afbeelding
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Willys Jeep 1 18

Bericht door togicollector »

Norev heeft heel wat matrijzen van Solido overgenomen en brengt nu dus ook al Solido 1:18 modellen uit onder eigen naam. Dat zal dan ook gelden voor de Jeep, gewoon een Solido dus met Norev logo.

KOen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Willys Jeep 1 18

Bericht door aficionado »

togicollector schreef:Norev heeft heel wat matrijzen van Solido overgenomen en brengt nu dus ook al Solido 1:18 modellen uit onder eigen naam. Dat zal dan ook gelden voor de Jeep, gewoon een Solido dus met Norev logo.

KOen
:thump_up: voor de info! Dan blijft de Welly voor mij de Willy to buy
Afbeelding
Plaats reactie