Mercedes 300 SLR 1955 signed or not signed??

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Mercedes 300 SLR 1955 signed or not signed??

Bericht door Smokey »

Beste Maffers,

Vooraf wil ik zeggen dat ik dit topic niet neerzet om te zeiken of een model af te kraken, maar ik ben benieuwd of er iets vervelends aan de hand is met deze limited edition.
Ik had naar aanleiding van de post van MBnicky in zijn eigen collectie topic mijn bedenkingen over de plaatsing /de plek van de handtekening van Hans Herrmann.
Dat is dan nog een dingetje waar een ieder zijn mening over kan/mag hebben en wel of niet leuk vind. Desalniettemin mooi model en ik dacht op naar het volgende....maaaaarrrrrr.....
Zit ik net een beetje te scrollen en te klikken op internet kom ik verrek nog zo`n model tegen! ook niets mis mee denk ik dan in eerste instantie ....maaaaarrrrr......
Kijk ik naar de handtekening en valt me ineens iets op naar aanleiding van de post van Hakushi die was blijven hangen uit het zelfde topic.
Is het alleen wel een beetje raar dat cmc die modellen laat signeren en er dan de decal van de 0 eroverheen legt......
Dit was de foto van het model dat trotse eigenaar MBnicky :
http://i62.tinypic.com/fqcck.jpg
en dit is de link naar de andere :
https://modell-paradies.de/onShop/pic/s ... 600ART.JPG

Je hoeft geen oplettende kijker te zijn om te zien dat het ene model de decal over de handtekening heen heeft liggen en dat de andere er onder ligt! (of ik word bijziend)
Nu is mijn vraag voor de goeroe`s op het MAF. Is dit gewoon toevallig zo of wordt er oeps met deze limited editions????

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Mercedes 300 SLR 1955 signed or not signed??

Bericht door St. Paul »

Zorg dat je een officiële foto van CMC krijgt en je weet het. Zoals ik al zei heeft HH recentelijk zitten signeren in Stuttgart. Elke gek kan zo een model onder zijn neus zetten.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Mercedes 300 SLR 1955 signed or not signed??

Bericht door St. Paul »

Afbeelding

Afbeelding

http://www.cmc-modelcarshop.de/en/CMC-N ... 0-pcs.html
Achter de laptop was het iets makkelijker zoeken.... Maar blijft het vaag.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Mercedes 300 SLR 1955 signed or not signed??

Bericht door Schumi28 »

Waarom vaag hij is nu toch ook zonder decals aan het signeren, die er dus later zijn opgeplakt ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Mercedes 300 SLR 1955 signed or not signed??

Bericht door Jolly Club »

Misschien is er eerst één standaard model gesigneerd voor de foto's op de cmc website, en hebben ze de oude baas vervolgens een doos vol kale klepjes gestuurd voor de daadwerkelijke serie. Da's logistiek handiger dan 499 complete modellen heen en weer te slepen.

Dat zou kunnen betekenen dat er maar één exemplaar bestaat waar OVER de decal heen gekliederd is... :think:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Mercedes 300 SLR 1955 signed or not signed??

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:Misschien is er eerst één standaard model gesigneerd voor de foto's op de cmc website, en hebben ze de oude baas vervolgens een doos vol kale klepjes gestuurd voor de daadwerkelijke serie. Da's logistiek handiger dan 499 complete modellen heen en weer te slepen.

Dat zou kunnen betekenen dat er maar één exemplaar bestaat waar OVER de decal heen gekliederd is... :think:
En 99 geheime modellen dan. Misschien idd 1 uit de standaard serie die gebruikt is voor de foto. :think:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Mercedes 300 SLR 1955 signed or not signed??

Bericht door aficionado »

Jolly Club schreef:Misschien is er eerst één standaard model gesigneerd voor de foto's op de cmc website, en hebben ze de oude baas vervolgens een doos vol kale klepjes gestuurd voor de daadwerkelijke serie. Da's logistiek handiger dan 499 complete modellen heen en weer te slepen.

Dat zou kunnen betekenen dat er maar één exemplaar bestaat waar OVER de decal heen gekliederd is... :think:
Dit klinkt ook mij het meest plausibel, maar op zeker dat ik CMC een mailtje zou sturen met hoe of wat?

Dear CMC,

Watskebeurt!?

met vriendelijke groet,

Aficionado
Afbeelding
Plaats reactie