Wat doe je met schademodellen?

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Wat doe je met schademodellen?

Bericht door Smiley84 »

Had via via voor een mooi prijsje een Prost f1 1:18 overgenomen. Leuk model, maar blijkt wel schade te hebben aan het bodywork.

Tja, wat doen jullie nou met schademodellen? MIjn verzameling is gericht op 1:43 F1, met een paar 1:18's ertussen als decoratie van de kast.

Aan de ene kant stoort die beschadigde 1:18 me dusdanig dat ik hem het liefst in de kliko deponeer, aan de andere kant ook wel weer zonde om hem weg te doen...........
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Gebruikersavatar
goededag
Berichten: 1376
Lid geworden op: zo 11 jul 2010 20:42
Schaal: 1:18
Locatie: hall

Re: Wat doe je met schademodellen?

Bericht door goededag »

Het hangt er een beetje vanaf. opknappen als dat mogelijk is, zo laten. En bij de echt goedkope beschadigde. (of heel erg beschadigde), Maak ik er een kennis erg blij mee.
AadA
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 apr 2013 22:38
Schaal: 1:43

Re: Wat doe je met schademodellen?

Bericht door AadA »

Restaureren.
Of een code 3 uitvoering maken.
Voorbeelden genoeg te vinden op diverse fora.

met vriendelijke groet,

Aad
Gebruikersavatar
Ferrari 599GTB
Berichten: 56
Lid geworden op: do 26 mar 2009 14:54
Schaal: 1:18
Locatie: Amersfoort

Re: Wat doe je met schademodellen?

Bericht door Ferrari 599GTB »

Of verder mollen, maak er een gecrasht exemplaar van, wellicht kan je een crash uit dat jaar van prost nabootsen?

Hier een schade gevalletje van mij, die ik verder heb beschadigd als een gecrashte 365 GTB..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Wat doe je met schademodellen?

Bericht door Peter Parker »

Was het niet alleen de camera? Je kan eens in de geschiedenis van dat jaar duiken van die Prost om te zien of ze getest hebben zonder decals of dat er een flinke crash was en dat met een diorama namaken. Anders snel weer op marktplaats zetten. Weggooien is zonde vind ik altijd, maar daarom puilen mijn kasten ook uit.
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Wat doe je met schademodellen?

Bericht door Smiley84 »

Peter Parker schreef:Was het niet alleen de camera? Je kan eens in de geschiedenis van dat jaar duiken van die Prost om te zien of ze getest hebben zonder decals of dat er een flinke crash was en dat met een diorama namaken. Anders snel weer op marktplaats zetten. Weggooien is zonde vind ik altijd, maar daarom puilen mijn kasten ook uit.
Zit idd wat meer schade op, maar heb ook nog een beschadigde Arrows staan.

Beschadigde modellen aanbieden vind ik ook niet heel erg chique.

Gelukkig kan ik de Porst enigzins restauren, ook de Arrows krijgt als het goed is nieuwe parts met dank aan een forum-lid :thump_up:
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
ge-flopt
Berichten: 229
Lid geworden op: di 22 feb 2005 14:40
Schaal: 1:43
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: Wat doe je met schademodellen?

Bericht door ge-flopt »

Het is misschien niet chique, maar als je eerlijk bent en tegen een eerlijke prijs, waarom niet? Misschien wil er iemand een crash diorama van maken en so kan hij dan goedkoop aan onderdelen komen.
Gebruikersavatar
Smiley84
Berichten: 160
Lid geworden op: di 07 jan 2014 13:39
Schaal: 1:18

Re: Wat doe je met schademodellen?

Bericht door Smiley84 »

De Prost is met een nieuwe camera weer zo goed als nieuw, schade viel reuze mee uiteindelijk :)
Smiley's F1 1:18 collectie viewtopic.php?f=21&t=26857
Plaats reactie