Een aantal beginners vragen

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

Plaats reactie
Jakke119
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 dec 2019 02:21
Schaal: 1:24

Een aantal beginners vragen

Bericht door Jakke119 »

Hi

Ik wil beginnen met het verzamelen maar heb over een aantal zaken nog wat vragen.

- Ik weet niet voor welke schaal ik zou gaan. Ik was aan het denken aan 1:18 of 1:24, ik zou graag hebben dat er onder het model een plaatje zit waar de auto op vast staat met benaming.

- welk merk ik het beste neem. Ik zou vooral Ford Mustang verzamelen maar had ook gedacht aan bvb. Ferrari FXX en Audi TT

Alvast bedankt iedereen!
Gebruikersavatar
Schumi28
Forumbestuur
Berichten: 5178
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 17:11
Schaal: 1:43
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Een aantal beginners vragen

Bericht door Schumi28 »

Jakke119 schreef:Hi

Ik wil beginnen met het verzamelen maar heb over een aantal zaken nog wat vragen.

- Ik weet niet voor welke schaal ik zou gaan. Ik was aan het denken aan 1:18 of 1:24, ik zou graag hebben dat er onder het model een plaatje zit waar de auto op vast staat met benaming.

- welk merk ik het beste neem. Ik zou vooral Ford Mustang verzamelen maar had ook gedacht aan bvb. Ferrari FXX en Audi TT

Alvast bedankt iedereen!

Hoi welkom Jakke,

Misschien hangt het er ook vanaf hoeveel ruimte je hebt en hoeveel je wilt gaan verzamelen :mrgreen: 1:43 scheelt ook alweer en heeft ook een plaatje met benaming eronder.

En welk merk, dat hangt weer van je Budget af en welke modellen je zou willen, sommige worden alleen door de duurdere merken gemaakt.
Afbeelding
Jakke119
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 25 dec 2019 02:21
Schaal: 1:24

Re: Een aantal beginners vragen

Bericht door Jakke119 »

Schumi28 schreef:
Jakke119 schreef:Hi

Ik wil beginnen met het verzamelen maar heb over een aantal zaken nog wat vragen.

- Ik weet niet voor welke schaal ik zou gaan. Ik was aan het denken aan 1:18 of 1:24, ik zou graag hebben dat er onder het model een plaatje zit waar de auto op vast staat met benaming.

- welk merk ik het beste neem. Ik zou vooral Ford Mustang verzamelen maar had ook gedacht aan bvb. Ferrari FXX en Audi TT

Alvast bedankt iedereen!

Hoi welkom Jakke,

Misschien hangt het er ook vanaf hoeveel ruimte je hebt en hoeveel je wilt gaan verzamelen :mrgreen: 1:43 scheelt ook alweer en heeft ook een plaatje met benaming eronder.

En welk merk, dat hangt weer van je Budget af en welke modellen je zou willen, sommige worden alleen door de duurdere merken gemaakt.

Beste

In verband met plaats is het niet echt een groot probleem heb namelijk een vitrinekast van 30x30 met 4 schappen. Zou eventueel ook nog wat modellen kunnen plaatsen op mijn tv-kast mits een bescherming voor de modellen natuurlijk.

Budget maakt eigenlijk niet super veel uit maar zoek voornamelijk naar prijs kwaliteit :)

Wat zijn zo wat de merken voor “Ford Mustang”, “Audi” en eventueel de Ferrari FXX.

Bedankt alvast voor al deze info ;)
Gebruikersavatar
Neko-
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 07 okt 2009 19:01

Re: Een aantal beginners vragen

Bericht door Neko- »

Ik heb me primair gefocust op de Mustang qua verzamelen, maar niet specifiek op een schaal... zit nu een beetje over het punt heen waar nieuwe modellen dus geen ruimte meer hebben :P foto’s zouden nog wel ergens op het forum moeten staan als ik het wel heb.

Ruimte voor display primair en kosten per model secundair zullen waarschijnlijk je keuze het meest bepalen.

Uiteindelijk is het jouw eigen verzameling, en moet je zelf bepalen wat jij wilt. Suggesties van anderen kunnen helpen, maar die blindelings volgen resulteert vaak in iets dat je zelf niet voor ogen had toen je begon.
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Een aantal beginners vragen

Bericht door Porschelover »

hey Jakke,

welkom hier!

een verzamelaar in spé dus :-)

als het zo'n beetje lees, dan zou ik voor de 1/18 modellen gaan.
vraagt wel iets meer plaats als een 1/43, je hebt er keuze genoeg in en ook verschillende soorten budgetten
hou ons verder op de hoogte.
JohnMuyres
Berichten: 1
Lid geworden op: za 11 jan 2020 12:29
Schaal: 1:43

Re: Een aantal beginners vragen

Bericht door JohnMuyres »

Ik ben op zoek naar enkele specifieke modellen 1/43
Datsun/Nissan Cherry ( niet de coupe of station )
Rover Montega Station ( ook op de markt gevracht als Austin of MG )
De eerste is volgens mij wel ooit als model uitgebracht, de tweede zover ik kan nagaan nog niet.
Plaats reactie