Display cases

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

iStreet
Berichten: 71
Lid geworden op: za 05 okt 2019 18:57
Schaal: 1:18

Display cases

Bericht door iStreet »

Ik zoek een alternatief voor mijn tripple9 display cases. Bijna alles staat hierin, maar ben niet tevreden over de kwaliteit. Ze kosten ook maar €11 per stuk.. Een mooi alternatief is de Atlantic serie display cases. Deze kosten €50 per stuk ongeveer.. Kwalitatief zeer goed!
Enkel als ik nu alle wagens naar de Atlantic displays ga verhuizen ben ik ontzettend veel geld kwijt.. Weet iemand een mooie display case als tussen oplossing? Kwalitatief goed, maar iets goedkoper? Of is dit aanbod er niet... :zwaai:
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Display cases

Bericht door MartinBond »

Ik heb 2 cases gekocht van CK modelcars. Hoogglans zwarte base, plexiglas case sluit goed aan, 1/12 past er ruim in (2 kleine 1/18 misschien ook) en ze waren uit m'n hoofd ook niet duur, 2/3 tientjes. Ze staan beide op/in een boekenkast als eyecatchers.
Afbeelding
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Display cases

Bericht door Porschelover »

ik volg hier even

@ iStreet
wat vind je niet goed aan de tripple9 cases, zelf heb ik er hier ook zo'n 6 stuks van, prijs/kwaliteit, vind ik deze wel in orde.
die Atlantic zijn inderdaad nogal prijzig...
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Display cases

Bericht door Ricardo »

iStreet schreef:Ik zoek een alternatief voor mijn tripple9 display cases. Bijna alles staat hierin, maar ben niet tevreden over de kwaliteit. Ze kosten ook maar €11 per stuk.. Een mooi alternatief is de Atlantic serie display cases. Deze kosten €50 per stuk ongeveer.. Kwalitatief zeer goed!
Enkel als ik nu alle wagens naar de Atlantic displays ga verhuizen ben ik ontzettend veel geld kwijt.. Weet iemand een mooie display case als tussen oplossing? Kwalitatief goed, maar iets goedkoper? Of is dit aanbod er niet... :zwaai:
Waarom geen mooie stofvrije vitrine?

https://www.dizzcount.nl/vitrinekasten/ ... duct/8917/

Kost maar 11 display cases :mrgreen:
iStreet
Berichten: 71
Lid geworden op: za 05 okt 2019 18:57
Schaal: 1:18

Re: Display cases

Bericht door iStreet »

MartinBond schreef:Ik heb 2 cases gekocht van CK modelcars. Hoogglans zwarte base, plexiglas case sluit goed aan, 1/12 past er ruim in (2 kleine 1/18 misschien ook) en ze waren uit m'n hoofd ook niet duur, 2/3 tientjes. Ze staan beide op/in een boekenkast als eyecatchers.
Ik heb ze opgezocht maar ik kan ze niet vinden bij CK.. Misschien niet meer leverbaar.. ?
Porschelover schreef:ik volg hier even

@ iStreet
wat vind je niet goed aan de tripple9 cases, zelf heb ik er hier ook zo'n 6 stuks van, prijs/kwaliteit, vind ik deze wel in orde.
die Atlantic zijn inderdaad nogal prijzig...
Het probleem van tripple9 cases is dat ze "blurry" zijn.. Ik heb ze uit meerdere batches gekocht, en allemaal zijn ze een beetje "blurry".. Als ik door de case heen kijk naar mijn modelautos, kan je het vergelijken met een camera die net even uit focus is.. Dat vind ik heel irritant. Van een afstand zie je er niets van, maar ik hou er van om de details te bekijken op een modelauto.

Ik heb uiteindelijk toch gekozen om de Atlantic display te kopen. Komende maanden gewoon 2 of 3 per maand kopen. Rustig aan alles vervangen :cool:

Kijk hier het verschil..

Tripple9:
Afbeelding

Atlantic:
Afbeelding
iStreet
Berichten: 71
Lid geworden op: za 05 okt 2019 18:57
Schaal: 1:18

Re: Display cases

Bericht door iStreet »

Ricardo schreef:
iStreet schreef:Ik zoek een alternatief voor mijn tripple9 display cases. Bijna alles staat hierin, maar ben niet tevreden over de kwaliteit. Ze kosten ook maar €11 per stuk.. Een mooi alternatief is de Atlantic serie display cases. Deze kosten €50 per stuk ongeveer.. Kwalitatief zeer goed!
Enkel als ik nu alle wagens naar de Atlantic displays ga verhuizen ben ik ontzettend veel geld kwijt.. Weet iemand een mooie display case als tussen oplossing? Kwalitatief goed, maar iets goedkoper? Of is dit aanbod er niet... :zwaai:
Waarom geen mooie stofvrije vitrine?

https://www.dizzcount.nl/vitrinekasten/ ... duct/8917/

Kost maar 11 display cases :mrgreen:
Heb ik aan gedacht haha! Maar ik vind de opstelling op planken, en dus losse cases, een stuk mooier. Vandaar mijn besluit om geen vitrinekast meer te kopen. :D
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Display cases

Bericht door Porschelover »

thanks voor de foto's iStreet

ik ga die van mij eens moeten bekijken momenteel steekt er geen enkele wagen onder, ik heb die van mij zo'n 10 jaar geleden aangekocht en het viel mij niet echt op, maar hier naast elkaar zie je het wel verschil wel goed!!
ze zien er wel goed uit dus waar voor zijn geld, ook eens achter horen want die bestaan in verschillende kleuren.
en ook op schaal 1/12 heb ik gezien, mss voor mij 1/12 modellen :D
iStreet
Berichten: 71
Lid geworden op: za 05 okt 2019 18:57
Schaal: 1:18

Re: Display cases

Bericht door iStreet »

Porschelover schreef:thanks voor de foto's iStreet

ik ga die van mij eens moeten bekijken momenteel steekt er geen enkele wagen onder, ik heb die van mij zo'n 10 jaar geleden aangekocht en het viel mij niet echt op, maar hier naast elkaar zie je het wel verschil wel goed!!
ze zien er wel goed uit dus waar voor zijn geld, ook eens achter horen want die bestaan in verschillende kleuren.
en ook op schaal 1/12 heb ik gezien, mss voor mij 1/12 modellen :D
Geen dank! :thump_up2:

Misschien dat ze 10 jaar geleden wel een andere manier van productie hadden hoor. Want het plastic verschilt ook heel erg binnen de tripple9 serie. Ik heb twee display cases van zeker 3 jaar geleden. Dat was gewoon plexiglas.. en die je nu kan kopen is een plexiglas met een blauwe gloed erover heen..

De 1/12 van Atlantic is echt prachtig. Daar heb ik er ook een van, met donker paars base. Echt mooi voor een rode wagen :)
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Display cases

Bericht door Porschelover »

:thump_up: :cool:

zal waarschijnlijk zoiets zijn, het moet goedkoper, dus inboeten op de kwaliteit om meer winst over te houden...

Ik ga ook eens zien achter die Atlantic cases
iStreet
Berichten: 71
Lid geworden op: za 05 okt 2019 18:57
Schaal: 1:18

Re: Display cases

Bericht door iStreet »

Porschelover schreef::thump_up: :cool:

zal waarschijnlijk zoiets zijn, het moet goedkoper, dus inboeten op de kwaliteit om meer winst over te houden...

Ik ga ook eens zien achter die Atlantic cases
Zo iets zal het wel zijn idd :)

Hier een voorbeeld van de 1:12 Atlantic die ik heb staan. Direct eronder is de 1:18 van Atlantic. :cool:

Afbeelding
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Display cases

Bericht door Porschelover »

mooi mooi thanks for sharing :thump_up: :thump_up: :zwaai: :zwaai:

toch ook misschien overwegen om er eentje te kopen voor mijn aankomende 1/12 modellen
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Display cases

Bericht door NetForce84 »

Een groot deel van mijn display cases komen nog van AutoArt, maar denk niet dat deze nog verkrijgbaar zijn.
Nu heb ik er enkele besteld van Triple9, heb er al 2 ontvangen.
Mag niet klagen maar natuurlijk zie je verschil. Prijs - kwaliteit...
Porschelover
Berichten: 742
Lid geworden op: di 20 okt 2015 20:48
Schaal: 1:18
Locatie: België

Re: Display cases

Bericht door Porschelover »

het verschil zit hem ergens natuurlijk ;-)
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Display cases

Bericht door Johan »

Het verschil met de goedkope Triple9 is inderdaad enorm, met name de helderheid zit het prijsverschil bij het produceren.
Toch ga ook ik voor de Atlantics kijken want over de Triple9 producten ben ook ik totaal niet tevreden al is dat voor iedereen anders en het is maar net wat je ervoor over heb.

En net zoals je al aangeeft iSteet, als je er iedere keer wat vervang kom je er uiteindelijk ook. Het tilt de verzameling wel naar een hoger niveau vind ik.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Pasquale
Berichten: 2
Lid geworden op: di 19 sep 2023 19:05
Schaal: 1:18

Re: Display cases

Bericht door Pasquale »

Hoi, ik ben sinds vandaag eigenaar van: https://nl.verstappen.com/schaalmodelle ... mpion-2022.

Nu ben ik op zoek naar een kwalitatief goede display case. Heeft iemand een goede tip voor mij?
Plaats reactie