Zou graag het interieur anders willen, en misschien andere velgen....kom ik op een verkoop site een advertentie tegen van Hakushi die wederom zijn hele Nissan collectie wegdoet. Daartussen zie ik een bekende, het model van Yordy, hier zeker geen onbekende op tuning gebied. Samen met een R35 wordt deze door Hakushi op de post gedaan en gauw poserend in mijn garage (op de brug nog een projekt, mijn BBR F430 Spider, bijna in eind stadium):

Enige wat jammer is, is dat de velgen zijn vast gelijmd en ook de stuurinrichting, maar dat wist ik bij aanschaf en de reden van aanschaf was ook om onderdelen van deze getunede Z-Tune te gebruiken voor mijn zwarte standaard R34 V-Spec II.
Model dus helemaal uitelkaar gehaald, wat meteen opviel aan het interieur was dat de hoedenplank (nog steeds een rare naam hiervoor) verkleurd was. Waarschijnlijk onder een spotje gestaan. Alles wat mij stoort is beter om meteen aan te pakken, dus het hele interieur, stoelen, achterbank, middenconsole en zij-panelen achter, overgezet op die van de zwarte. Deze ziet er nog uit als nieuw...

Al gauw vond ik eigenlijk dat ik meer onderdelen moest gaan gebruiken van de Z-Tune...ehhhh...nou eigenlijk zoveel mogelijk, dus buiten het interieur, waar ik dus ook de deurpanelen, dakhemel en dashboard heb overgezet, omdat de kleur iets donkerder is, maar ook de achterruit, motor en einddemper...

Maar ook de voorbumper én achterbumper moest overgezet worden en dus overgespoten worden. De voorbumper is zeer goed gelukt, al zeg ik hetzelf. Maar de achterbumper was niet helemaal o.k. Hierbij verdween ook het V-Spec II logo. Nu kwam het hartbrekende beslissing om de onder skirts van de Z-Tune maar af te zagen en dan te plaatsen onder die van de zwarte R34...

Meteen een leuke tip: heb dit bij al mijn Skyline al gedaan...de knipperlichten ondaan van het zilveren verf laagje met het rare oranje stipje die het lampje moet voorstellen. Bij de nieuwere modellen van Autoart hebben de meeste al een chrome achtergrond, anders kun je hiervoor zilver folie gebruiken. Het resultaat is veel realistiser...

En dus ook de Z-Tune motor ging over. De veerpootbrug heeft nu een carbon tussen stuk. De motorruimte is nog steeds niet klaar, ik wacht nog op carbon decals.

Ik heb getwijfeld of ik de motorkap over moest zetten, omdat dit best een behoorlijke ingreep is. Kans dat de deuren niet meer juist zouden sluiten was erg groot (de motorkap gaat alleen los als je de ook de portieren demonteerd en hierbij ook de veer ertussen) Gelukkig heb ik meerdere donor Skyline's en weer een juiste veer kunnen monteren zodat de portieren weer goed gesloten blijven!! Over de motorkap komt een carbon decal...is in bestelling...daarna heel misschien wil ik ook de Nismo striping op plaatsen en ook aan de zijkant, maar dan moet ik wel de juiste decals hebben. Nu de laatste pics van het model tot nu toe...

Ook een close-up van het carbon, hier moet nog een nismo embleem op komen...De decals van Yordy's aanpassing heb ikerop laten zitten aan weerskanten, zien er best leuk...

De onder spoiler wordt ook nog gespoten, de lip zelf krijgt ook nog een carbon look. Let ook op het schuin geplaatste kenteken en natuurlijk op de aangepaste knipperlichten:

Tot de volgende update...