AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
Upgrades
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 16:04
Locatie: Amsterdam

AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Upgrades »

Allereerst welke Skyline is tegenwoordig standaard :D . Heb een redelijk zeldzame zwarte R34, niets mis mee. Nieuw in doos gekocht en ziet er fantastisch uit...alleen, tja, mist toch iets. Dit is hem, al een keer eerder gepost in privé collecties:

Afbeelding

Zou graag het interieur anders willen, en misschien andere velgen....kom ik op een verkoop site een advertentie tegen van Hakushi die wederom zijn hele Nissan collectie wegdoet. Daartussen zie ik een bekende, het model van Yordy, hier zeker geen onbekende op tuning gebied. Samen met een R35 wordt deze door Hakushi op de post gedaan en gauw poserend in mijn garage (op de brug nog een projekt, mijn BBR F430 Spider, bijna in eind stadium):
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Enige wat jammer is, is dat de velgen zijn vast gelijmd en ook de stuurinrichting, maar dat wist ik bij aanschaf en de reden van aanschaf was ook om onderdelen van deze getunede Z-Tune te gebruiken voor mijn zwarte standaard R34 V-Spec II.

Model dus helemaal uitelkaar gehaald, wat meteen opviel aan het interieur was dat de hoedenplank (nog steeds een rare naam hiervoor) verkleurd was. Waarschijnlijk onder een spotje gestaan. Alles wat mij stoort is beter om meteen aan te pakken, dus het hele interieur, stoelen, achterbank, middenconsole en zij-panelen achter, overgezet op die van de zwarte. Deze ziet er nog uit als nieuw...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al gauw vond ik eigenlijk dat ik meer onderdelen moest gaan gebruiken van de Z-Tune...ehhhh...nou eigenlijk zoveel mogelijk, dus buiten het interieur, waar ik dus ook de deurpanelen, dakhemel en dashboard heb overgezet, omdat de kleur iets donkerder is, maar ook de achterruit, motor en einddemper...

Afbeelding

Afbeelding

Maar ook de voorbumper én achterbumper moest overgezet worden en dus overgespoten worden. De voorbumper is zeer goed gelukt, al zeg ik hetzelf. Maar de achterbumper was niet helemaal o.k. Hierbij verdween ook het V-Spec II logo. Nu kwam het hartbrekende beslissing om de onder skirts van de Z-Tune maar af te zagen en dan te plaatsen onder die van de zwarte R34...

Afbeelding

Meteen een leuke tip: heb dit bij al mijn Skyline al gedaan...de knipperlichten ondaan van het zilveren verf laagje met het rare oranje stipje die het lampje moet voorstellen. Bij de nieuwere modellen van Autoart hebben de meeste al een chrome achtergrond, anders kun je hiervoor zilver folie gebruiken. Het resultaat is veel realistiser...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dus ook de Z-Tune motor ging over. De veerpootbrug heeft nu een carbon tussen stuk. De motorruimte is nog steeds niet klaar, ik wacht nog op carbon decals.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb getwijfeld of ik de motorkap over moest zetten, omdat dit best een behoorlijke ingreep is. Kans dat de deuren niet meer juist zouden sluiten was erg groot (de motorkap gaat alleen los als je de ook de portieren demonteerd en hierbij ook de veer ertussen) Gelukkig heb ik meerdere donor Skyline's en weer een juiste veer kunnen monteren zodat de portieren weer goed gesloten blijven!! Over de motorkap komt een carbon decal...is in bestelling...daarna heel misschien wil ik ook de Nismo striping op plaatsen en ook aan de zijkant, maar dan moet ik wel de juiste decals hebben. Nu de laatste pics van het model tot nu toe...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook een close-up van het carbon, hier moet nog een nismo embleem op komen...De decals van Yordy's aanpassing heb ikerop laten zitten aan weerskanten, zien er best leuk...
Afbeelding

De onder spoiler wordt ook nog gespoten, de lip zelf krijgt ook nog een carbon look. Let ook op het schuin geplaatste kenteken en natuurlijk op de aangepaste knipperlichten:
Afbeelding

Afbeelding

Tot de volgende update...

:doei:
Nieuw: BBR Ferrari Enzo -black-

MUSTHAVES voor 2011: Bugatti Veyron Sang Noir-black
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1255
Lid geworden op: zo 28 jun 2009 13:13
Locatie: Brugge

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Nick »

Knap werk :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Kyoshofan »

Heel knap werk dat je daat doet :drool:

Alleen had ik beide auto's zo standaard gelaten :wink:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
yordy
Berichten: 473
Lid geworden op: di 30 nov 2004 10:54
Locatie: Enschede

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door yordy »

Een zwarte R34 met NISMO bodykit zal er zeker goed uitzien :worshippy: .
DORIFTO RULES!!!
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door rudie20vt »

Kyoshofan schreef:Heel knap werk dat je daat doet :drool:

Alleen had ik beide auto's zo standaard gelaten :wink:
Helemaal mee eens maar toch netje's gedaan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
nismocoupe
Berichten: 272
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 20:45

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door nismocoupe »

respect je weet voor vele dingen een oplossing wat zich resulteerd in deze knappe wagens die je ombouwd.

Grtz
Gebruikersavatar
Upgrades
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 16:04
Locatie: Amsterdam

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Upgrades »

Schoentjes passen

Even kijken hoe het staat als deze Nismo velgen eronder heeft in verschillende kleuren. Heb losse zilveren velgen van Yordy overgenomen...misschien heb je zelf een voorkeur, laat maar weten :idea:

Afbeelding
Standaard Skyline velgen...veel te braaf...

Afbeelding
White...

Afbeelding
Mean...staat erg beestachtig :cool:

Afbeelding
Dit gaan ze worden...hoewel de zwarte zeker erg heftig eronder staan. Ik wil wel dat er Nismo op de velgen staat, dus alleen als ik hier juiste decals voor heb, zullen ze misschien glanzend zwart worden!!

Een paar shots...:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Voorspoiler even geleend van R-Tune GT4...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



:doei:
Nieuw: BBR Ferrari Enzo -black-

MUSTHAVES voor 2011: Bugatti Veyron Sang Noir-black
Gebruikersavatar
scoobygc8
Berichten: 44
Lid geworden op: zo 28 okt 2007 16:38
Locatie: Dronten

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door scoobygc8 »

ZWART ouwe :worshippy:
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1255
Lid geworden op: zo 28 jun 2009 13:13
Locatie: Brugge

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Nick »

Die zwarte krijgen mijn voorkeur, maar de grijze staan hem ook goed :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
yordy
Berichten: 473
Lid geworden op: di 30 nov 2004 10:54
Locatie: Enschede

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door yordy »

Hij gaat er steeds beter uitzien :thump_up: . Ik zou persoonlijk voor zwart gaan.
DORIFTO RULES!!!
Gebruikersavatar
hakushi
Berichten: 654
Lid geworden op: ma 20 okt 2008 11:13
Locatie: Den Haag

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door hakushi »

ik vind het een pracht project.
volg het van tijd tot tijd.
was alleen gewoon de z-tune zwart spuiten niet makkelijker geweest?
nu kost het je twee skylines....
Gebruikersavatar
Upgrades
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 16:04
Locatie: Amsterdam

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Upgrades »

Geloof mij Hakushi, er zijn weinig mensen die écht goed en mooi een modelauto kunnen spuiten, hoewel de meesten daar niet een kritisch oordeel over (durven te) geven. Ik kan gewoon geen hele modelauto spuiten, dus daar waag ik mij niet aan. Liever van 2 modellen 1 mooi model maken, dan 1 net niet gehaalde... :D Ik heb heel veel respect voor ene Raidou (post op andere forums zijn kunst werken en op zijn eigen site), waarschijnlijk wel bekent bij de meesten...

Nismo velgen zijn binnen, dus binnenkort hiervan een update, nog steeds in afwachting van carbon decals uit de US...

Mvg Upgrades
Nieuw: BBR Ferrari Enzo -black-

MUSTHAVES voor 2011: Bugatti Veyron Sang Noir-black
Gebruikersavatar
marco71
Berichten: 1111
Lid geworden op: za 10 jan 2009 00:11
Locatie: rotterdam ( HOOGVLIET )

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door marco71 »

HE UPGRADES

ik volg je topic al enige tijd dat komt omdat ik goed bevriend bent met hakushi
nu is mijn vraag dan ook over nissans
ik zelf ben ook bezig met een ombouw van een witte skyline r34
ik heb net de motor kap voorzien van een carbone decal tevens ook de achter vleugel

nu zoek ik nog de decals voor op de deuren van een r-tune of s-tune ( sport resseting )
heb jij deze of weet jij hoe ik er aan kan komen

en ik zoek nog een paar mooie wielen voor dit project
heb jij die en wil je die verkopen aan mij
Afbeelding
sport and supercars forever
Gebruikersavatar
Upgrades
Berichten: 155
Lid geworden op: wo 26 mar 2008 16:04
Locatie: Amsterdam

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door Upgrades »

Hallo Marco71,

Je Skyline ziet er iedergeval goed uit met die carbon delen!! Heb je hierbij ook Microsol gebruikt? Knipperlichten ook aangepast, zie ik...

Om even antwoordt te geven op jouw vragen, helaas heb ik geen velgen voor je. De verschillende velgen op mijn ombouw zijn van andere S-, Z- en R-Tune modellen, alleen om te kijken hoe dit eruit ziet en zijn daarna weer onder de auto geplaatst waar ze onder horen.

Deze decals zijn moeilijk te vinden, of je moet ze laten maken door iemand die de juiste printer heeft en die de decals voor je kan ontwerpen. Als je iemand hebt gevonden, let me know :cool:

Veel succes met je ombouw en ben benieuwd naar de vorderingen.

Mvg Upgrades
Nieuw: BBR Ferrari Enzo -black-

MUSTHAVES voor 2011: Bugatti Veyron Sang Noir-black
Gebruikersavatar
the_stig
Berichten: 3716
Lid geworden op: do 15 feb 2007 20:39
Locatie: Heusden-Zolder
Contacteer:

Re: AA Nissan Skyline GT-R R34 > Z-Tune project

Bericht door the_stig »

Ik ben ook helemaal voor de zwarte velgen.
Met of zonder nismo logo, maakt niet uit. :thump_up:
Afbeelding
Plaats reactie