Ford Focus voorzien van nieuw kleurtje

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Ford Focus voorzien van nieuw kleurtje

Bericht door Bracer »

Zo, vakantie en tijd voor een klein projectje. In een poging de oude 1:1 voiture van mijn vriendin na te maken wil ik een rode Focus in een zwart jasje steken.
Enige probleem, ik heb hier totaal geen ervaring mee en wil hem natuurlijk wel meteen goed doen. Vandaar een paar vragen aan de experts die hier rondwaren.

1. waarmee kan ik het beste de body van zijn lak ontdoen (puur de metalen delen)? De dorpels zijn van plastic maar ook rood, ik denk echter dat het volstaat om deze een beetje op te schuren en met de body mee te spuiten.

2. wat is de beste manier om de body vervolgens te prepareren voor de lak? Ik neem aan dat dit gewoon met (nat) schuurpapier te doen is maar weet niet welke korrel hiervoor het beste is.

3. ik bezit geen airbrush dus zal ik het met een spuitbus verf moeten doen. Wie weet welk merk/type ik het beste glanzend zwarte verf kan aanbrengen?

4. en last but not least zal er ook een laag transparante lak op moeten, tips betreffende geschikte merken zijn hier ook weer meer dan welkom!

Het gaat overigens over dit model, een 1:18 Ford Focus ZX3 van Motormax. Eigenlijk is dit de Amerikaanse versie maar er zitten geen knipperlichten in de binnenkant van de grille dus eigenlijk lijkt deze perfect.

Afbeelding

Het proces zal ik met alle plezier hier posten als er vordering is :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Ford Focus voorzien van nieuw kleurtje

Bericht door exit »

Bracer schreef:Zo, vakantie en tijd voor een klein projectje. In een poging de oude 1:1 voiture van mijn vriendin na te maken wil ik een rode Focus in een zwart jasje steken.
Enige probleem, ik heb hier totaal geen ervaring mee en wil hem natuurlijk wel meteen goed doen. Vandaar een paar vragen aan de experts die hier rondwaren.

1. waarmee kan ik het beste de body van zijn lak ontdoen (puur de metalen delen)? De dorpels zijn van plastic maar ook rood, ik denk echter dat het volstaat om deze een beetje op te schuren en met de body mee te spuiten.

2. wat is de beste manier om de body vervolgens te prepareren voor de lak? Ik neem aan dat dit gewoon met (nat) schuurpapier te doen is maar weet niet welke korrel hiervoor het beste is.

3. ik bezit geen airbrush dus zal ik het met een spuitbus verf moeten doen. Wie weet welk merk/type ik het beste glanzend zwarte verf kan aanbrengen?

4. en last but not least zal er ook een laag transparante lak op moeten, tips betreffende geschikte merken zijn hier ook weer meer dan welkom!

Het gaat overigens over dit model, een 1:18 Ford Focus ZX3 van Motormax. Eigenlijk is dit de Amerikaanse versie maar er zitten geen knipperlichten in de binnenkant van de grille dus eigenlijk lijkt deze perfect.

Het proces zal ik met alle plezier hier posten als er vordering is :thump_up:
Meteen goed doen en meteen goed lukken zijn 2 verschillende zaken
zal zowiezo testen/proberen/oefenen zijn.

1. Meeste die ik spuit behoud ik de bestaande lak en schuur die wat op (Korrel 1000 hier) en dan erover spuiten.

2. een fijne korrel nodig (hoge nr), vanaf 250à500 dacht ik is wel min.

3. ge hebt model spuitbussen maar ook de gewone autolak spuitbussen zijn ervoor bruikbaar

4. blanke lak moet van zelfde type zijn als de verf om geen reacties tussen beide te hebben!
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Plaats reactie