Golf mk3 new rims

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
rene86
Berichten: 219
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:02
Schaal: 1:18
Locatie: Zandvoort

Golf mk3 new rims

Bericht door rene86 »

Hoi iedereen,

Ik heb al een tijdje een Golf mk3 van otto liggen die steeds maar niet af komt, wou namelijk eerst mijn vorige auto namaken. Die golf mk3 heb ik toendertijd paars gerold gehad :mrgreen:
Zo was dit model eerst,,
Afbeelding

En dit was de golf die ik nadat ik hem paars gerold had, na wou maken..
Afbeelding
Afbeelding

Hier een foto van het net ingebouwde Vento frontje. En de strakgemaakte wielkast randen
Afbeelding

Primertje
Afbeelding
Afbeelding

Met de zelfde kleur als de golf gespoten :mrgreen:
Afbeelding

Maar de Golf is nu een jaar weg.. Had namelijk meer ruimte nodig en toen is er een vento voor in de plaats gekomen. Het model echter nog steeds niet af :oops: dus dacht ik, weg met dat paars! Laten we er eens een kleurtje op spuiten die wat beter in mijn MK1 t/m MK6 collectie. Die zijn namelijk allemaal zilver, zwart en wit.

Dus zou de mk3 wit worden. Met een mooi creme lederen interieurtje erin en een paar perfect vallende wielen zodat de mk3 plat op de grond komt te liggen.
Hier enkele plaatjes van mijn inspiratie :worshippy:
Afbeelding
Afbeelding

Zo was de golf dus voor ik hem voor de 2e x zou doen. Niet afgemaakt dus.. :eh:
Laatst gewijzigd door rene86 op di 25 feb 2014 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
rene86
Berichten: 219
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:02
Schaal: 1:18
Locatie: Zandvoort

Re: Golf mk3 project

Bericht door rene86 »

Afbeelding

Toen liep ik alleen tegen een giga probleem aan wat ik al wel verwachtten.. De paarse verf was namelijk flexa verf van de gamma.. en de primer die ik gekocht had bij de praxis, van het merk Sencics ofzo vrat het paars helemaal op. Dus ik met terpetine en een microfiber doekje en een schuursponsje het opgevreten verf verwijderen en toen kwam het paars ook mee :mrgreen: Toen heb ik er 4 dagen over gedaan elke keer na me werk om beetje primer te spuiten, wachten tot reageren, eraf poetsen... en weer opnieuw :mrgreen: net zo lang tot ik al het paars er af had.. pfff wat een werk, ondertussen elke keer met een schroevendraaiertje alle naadjes en panellines leeghalen.

Hier nog wat gereageerde stukjes zichtbaar
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk is het gelukkig wel gelukt :roll: met dit als resultaat!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens is het interieur aan de beurt. Eerst allen weer in de witte primer en vervolgens begonnen met het mat zwarte werk.
Afbeelding
Afbeelding

En weer een stukje verder.
Afbeelding
Afbeelding

tot de volgende update :thump_up:
Gebruikersavatar
modelcartuning050
Berichten: 447
Lid geworden op: di 24 jan 2012 20:28
Schaal: 1:18

Re: Golf mk3 project

Bericht door modelcartuning050 »

Ziet er goed uit :D
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Golf mk3 project

Bericht door NetForce84 »

Zeer leuke ombouw.
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Golf mk3 project

Bericht door Daytona69 »

Ziet er tof uit , maar wilde je geen model van je voormalige auto , als soort van aandenken?
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gerrit78
Berichten: 242
Lid geworden op: di 03 jan 2012 14:45
Schaal: 1:18
Locatie: drunen

Re: Golf mk3 project

Bericht door Gerrit78 »

Hoi

zeker een moooi project!!
ook erg apart...hou dit wel in de gaten tot einde ;-)(echte vw freak)

heb je de knipperlicht glaasjes nog?die zou ik graag een overnemen van je als dat kan.

Gr Gerrit
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Golf mk3 project

Bericht door bobbob »

Alweer veranderd van idee :mrgreen:
Gelukkig hou je het Vento front wel :)
En gelukkig is die oude Flexa verf erafhalen gelukt, dit model kan je maar beter niet in de thinner gooien he :P
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Re: Golf mk3 project

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Dat ziet er strak uit :thump_up:
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Golf mk3 project

Bericht door Peter Parker »

Leuk als je zo met je passie bezig bent. Paars vond ik ook geinig. Bedoel je nu echt dat je hem had gerold?
rene86
Berichten: 219
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:02
Schaal: 1:18
Locatie: Zandvoort

Re: Golf mk3 project

Bericht door rene86 »

@Daytona69 ik wilde een model van mijn eigen auto.. Maar sinds ie weg is ( al een jaar ) kriebelt het steeds meer om er gewoon wat anders van te maken, dan kan ik vrij uit doen wat ik wil. IPV dat ie op mijn auto, of vorige auto moest lijken.. Dus kan ik het interieur mooi kleurtje geven en kunnen er andere wielen onder dan de borbets die ik nog steeds moest kopen. Vandaar dat ik besloten heb er wat anders van te maken :)

@Gerrit78 Dan ben je bij mij aan het goede adres :mrgreen: Ben namelijk naast mijn garage bijna alleen nog maar met VW's bezig! Mijn 1;1 Vento dan :mrgreen: en mijn miniaturen! Als deze af is ga ik mijn Golf MK1 opnieuw doen! Met alles erop en eraan! De knipperlicht glaasjes heb ik inderdaad over en daar doe ik niks meer mee. Stuur maar een pbtje met wat je er voor over hebt, dan kunnen we dat verder afhandelen.

@bobbob hahahah Ja alweeer verandert van idee.. :doh: :mrgreen: Ja vento front kan ook niet meer terug verandert worden he haha. Maar is erg mooi zo en uniek dus dat is goed zo. Ja gelukkig is dat gelukt.. Zag het hele model al helemaal mislukken pffeuw :roll: Thinner is geen goed plan voor kunststof nee :oops:

@BBfreak. :thump_up:

@PeterParker haha ja daar haal ik mijn geluk uit :angel: Paars WAS leuk inderdaad. En ja de golf was echt gerold met flexa verf van de gamma, op metaal primer, met rollers en kwasten :mrgreen: Was mooi strak geworden hoor. Mijn huidige auto is de volgende die ik ga rollen.

Ik zal zo even wat nieuwe fotokes schieten en uploaden aangezien ik al weer een stapje verder ben met het model opbouwen :thump_up:
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Golf mk3 project

Bericht door bobbob »

rene86 schreef:@bobbob hahahah Ja alweeer verandert van idee.. :doh: :mrgreen: Ja vento front kan ook niet meer terug verandert worden he haha. Maar is erg mooi zo en uniek dus dat is goed zo. Ja gelukkig is dat gelukt.. Zag het hele model al helemaal mislukken pffeuw :roll: Thinner is geen goed plan voor kunststof nee :oops:
Vento front vind ik ook juist mooi! Zou het wel jammer vinden als het weer terug ging naar Golf front. Ook omdat ie zo heel uniek is!
rene86
Berichten: 219
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:02
Schaal: 1:18
Locatie: Zandvoort

Re: Golf mk3 project zga AF

Bericht door rene86 »

Hallo iedereen,

De golf is nu zo goed als af..

maar het lukte nie met de foto's.. zal vanmiddag even linkjes plaatsen..
Diorama was zelfde verhaal dat wist ik..
Laatst gewijzigd door rene86 op wo 17 apr 2013 06:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Golf mk3 project

Bericht door bobbob »

Ik zou sowieso de foto's even wat kleiner maken, ik kan ze zo nauwelijks zien omdat ze veel te groot zijn....
rene86
Berichten: 219
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:02
Schaal: 1:18
Locatie: Zandvoort

Re: Golf mk3 project

Bericht door rene86 »

Daar zit ik op te wachten.. Heb ze geupload via imageshack, expres als 800x600! En vorige keer had ik dit gezeik ook al. Volgende dag waren de foto's in 1 x wel goed....
Kan ze nog s proberen opnieuw te uploaden als het morgen nog niet anders is..
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Golf mk3 project

Bericht door bobbob »

Hmmm fijn. Anders als linkje neer zetten? is beter dan fotos niet kunnen zien omdat ze te groot zijn...
Bij je diorama is het hetzelfde trouwens.
Plaats reactie