Supra V8 twin turbo ( spuitplamuur )

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

rene86 schreef:Ja :lol: Nou de velgen gaan heus naar buiten verplaatst worden als ik de wielkasten klaar heb. Ik wil de wielkasten wel zo uitslijpen en dremelen dat de banden
weer achter de wielkasten vallen en de velgrandjes gelijk met de wielkast.. Dus dat word nog een hele klus :roll:

Wel wil ik graag bredere achterbanden....
Zoals je aangeeft gaat dit goed komen. Tot zover gaat het goed. :mrgreen:
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
rene86
Berichten: 219
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:02
Schaal: 1:18
Locatie: Zandvoort

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door rene86 »

:thump_up: Ben nu net thuis en ga zo even dremelen! Zal wel even werk zijn :D Misschien had ik het beter ''iets minder dik'' op moeten zetten aan de achterkant want volgens mijn berekening zal ik ze moet afdremelen tot 5 mm en ze zijn nu 10 mm :mrgreen:
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

rene86 schreef::thump_up: Ben nu net thuis en ga zo even dremelen! Zal wel even werk zijn :D Misschien had ik het beter ''iets minder dik'' op moeten zetten aan de achterkant want volgens mijn berekening zal ik ze moet afdremelen tot 5 mm en ze zijn nu 10 mm :mrgreen:
Hahah klopt daarom doe ik het met miliput en dan niet zo dik.
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
rene86
Berichten: 219
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:02
Schaal: 1:18
Locatie: Zandvoort

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door rene86 »

haha nou ik heb een beginnentje gemaakt hoor. Ze zijn nog wel een stuk breder dan op het voorbeeld maar de de wielen vallen goed zo!
Ik weet nog niet of ik het zo laat of dat ik ze toch nog wat smaller ga maken :roll: Vind het zo wel dik maar ook een beetje to much..

Hier met de slick's.. Omdat deze hoger zijn dan de andere banden lijken ze smaller.. Dus qua banden ben ik er nog niet over uit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En hier met de gewone banden..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BEST wel erg breed :mrgreen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ok.. Meningen graag.. :mrgreen: Wat vinden jullie
Wielkasten zo laten of iets smaller maken?
En deze platte banden houden of hogere slicks nemen of zoeken of ik bredere banden kan vinden ergens op internet? :roll:

:zwaai:
Gebruikersavatar
modelcartuning050
Berichten: 447
Lid geworden op: di 24 jan 2012 20:28
Schaal: 1:18

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door modelcartuning050 »

Ik zou iets smaller maken en met normale banden nu vin ik hem veel op een dragster lijken
maar goed je moet het natuurlijk zelf weten , Het ziet er wel erg bruut uit met die verbredingen :D
Gebruikersavatar
subaru.nr1
Berichten: 642
Lid geworden op: za 10 apr 2010 21:22
Schaal: 1:18
Locatie: Deurne Diest, belgie

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door subaru.nr1 »

Ik zou ook iets smaller maken achteraan (voorkant vind ik goed zo) maar wel de gewone banden gebruiken :wink:
GEZOCHT: 1/18 subaru world rally team modellen
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

Op zich met de breedte niks aan de hand, maar dan zou ik ook een andere achterbumper en voorbumper maken, zodat het niet te lijkt.

De wielen altijd met iets smallere banden, want ben niet zo een fan van dit soort banden. :thump_up:
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
rene86
Berichten: 219
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:02
Schaal: 1:18
Locatie: Zandvoort

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door rene86 »

Ja de voorbumper en achterbumper worden ook nog wel iets aangepast maar meet in de zin van een diffuser achter en voor de voorkant een splitter en de zijinlaren opengewerkt. De wielkasten moeten natuurlijk nog goed geachuurd en afgewerkt worden dus ze zullien nog wel iets slanker worden. De voorste worden war meer glad gemaakt met plamuur zoals op de voorbeeld supra en achter zie ik t nog wel ff. Ook zit ik nog te denken aan een kleinwalvis staart achtig spoilertje maar dit weet ik nog niet helemaal zeker.

Wat bedoel je met dat je geen fan bent van zdit soort banden bbfreak? Ik bind deze al smal eigenlijk in verhouding tot de brede body..
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door bobbob »

De velgen van de laatste foto's (dus die stervelgen) vind ik goed passen, met de banden die eromheen zitten. Daar niks meer aan doen vind ik :thump_up:
Achterkant smaller maken, tja, ik weet niet goed, vind dit ook wel dik :mrgreen:
Gebruikersavatar
yordy
Berichten: 473
Lid geworden op: di 30 nov 2004 10:54
Locatie: Enschede

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door yordy »

Ik zou hem gewoon zo breed laten met de normale banden, want ik denk dat als je hem zwart spuit met die verbredingen, dat het heel vet wordt :worshippy: .
DORIFTO RULES!!!
Gebruikersavatar
B(BMW)+B(BENZ)Freak
Berichten: 1039
Lid geworden op: do 24 mar 2005 12:16
Schaal: 1:18
Locatie: nobody knows
Contacteer:

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door B(BMW)+B(BENZ)Freak »

rene86 schreef:Ja de voorbumper en achterbumper worden ook nog wel iets aangepast maar meet in de zin van een diffuser achter en voor de voorkant een splitter en de zijinlaren opengewerkt. De wielkasten moeten natuurlijk nog goed geachuurd en afgewerkt worden dus ze zullien nog wel iets slanker worden. De voorste worden war meer glad gemaakt met plamuur zoals op de voorbeeld supra en achter zie ik t nog wel ff. Ook zit ik nog te denken aan een kleinwalvis staart achtig spoilertje maar dit weet ik nog niet helemaal zeker.

Wat bedoel je met dat je geen fan bent van zdit soort banden bbfreak? Ik bind deze al smal eigenlijk in verhouding tot de brede body..

hier een foto van waar ik zelf van hou :dance:

Afbeelding

Afbeelding

Sorry voor het vervuilen van je post als je wilt dan haal ik het wel weg :thump_up:
Laatst gewijzigd door B(BMW)+B(BENZ)Freak op zo 26 jan 2014 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
==============================
Nieuwe website: https://www.facebook.com/pages/Bbfreaks ... =bookmarks
Gebruikersavatar
Serge1
Berichten: 111
Lid geworden op: za 10 nov 2012 11:59
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door Serge1 »

your project looks really interesting :thump_up:
ONLY Fast and Furious...
Afbeelding
rene86
Berichten: 219
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:02
Schaal: 1:18
Locatie: Zandvoort

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door rene86 »

@bbfreak die banden van de M3 vind ik ook gaaf! Alleen die moet je ook maar net bij een setje wieltjes krijgen..

@Serge1 thanks :thump_up:

Ik heb toevallig een setje bredere banden gevonden voor de achteras.. Ze zijn ong 4mm breder dan de slick's en de normale banden.
Ze zijn ook wel iets hoger wat toch weer een beetje de ''staggered'' look geeft. Maar dit vind ik op zich wel gaaf. Omdat deze niet helemaal in
de wielkasten kunnen vallen heb ik de voorste wielkasten iets aangepast zodat de stance look voor en achter ongeveer gelijk is :)
Het zijn btw de originel banden van de nissan 300zx die ik nog had liggen na die ombouw :mrgreen:

Hier foto's
Afbeelding

Afbeelding

Iets lager maar wel breder dan de slicks die ik er eerst onder had..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De veranderde stance van het model. Ik vind zelf de bredere achterbanden beter bij zon high powered model passen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik denk dat ik de achterste wielkasten nog wat ga aanpassen zodat ie achter ietsjes lager komt te liggen want hij hangt nu
iets te veel voorover vind ik. Maar voor de rest ben ik nu tevreden over de look en kan ik gaan schuren en spuitplamuren :thump_up:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door Nelis »

Ziet er dik uit zo! :thump_up:
rene86
Berichten: 219
Lid geworden op: za 19 jan 2013 14:02
Schaal: 1:18
Locatie: Zandvoort

Re: Supra V8 twin turbo

Bericht door rene86 »

Even wat stof van die toppicie afblazen hoor :oops:

Schuren en plamuren :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Donor Supra voor het interieur en wat andere dingen :P
Afbeelding



En nu staat ie dan eindelijk in de spuitplamuur. ( 1 dun laagje ) Om alle on effenheden makkelijker te kunnen zien.
Beast Mode
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie