Porsche 356

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
JefDenHelder
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 apr 2014 09:12
Schaal: 1:87

Porsche 356

Bericht door JefDenHelder »

Heb een Porsche 356 op de kop getikt. Hij is nu nog wit, maar die gaat uit elkaar en maak ik een concept/race model van... Ik denk deze, maar plan kan nog veranderen...

Deze is het nu.....
Afbeelding

En deze wordt het waarschijnlijk.... Ik hou jullie wel op de hoogte...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Porsche 356

Bericht door Smokey »

Oef....ben benieuwd! wordt wel een project waar een paar uurtjes in gaan zitten.
Succes!!!

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Porsche 356

Bericht door Peter Parker »

hij hoeft alleen de ruitenwissers en de bumpers ervan af te breken, toch.......? :P

Succes!
JefDenHelder
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 apr 2014 09:12
Schaal: 1:87

Re: Porsche 356

Bericht door JefDenHelder »

Ja... oranje streep en klaar...

De auto is binnen en meteen maar uit elkaar gehaald. Foto's plaats ik nog wel even. Maar ik had het lumineuze idee om er iets anders mee te doen. Ik kwam een foto tegen van het NoGrip racing team met hun GTR2. Er heeft nooit een Porsche 356 in deze kleuren gereden, heb via E-Bay een decalset kunnen bestellen in de UK van STP. Vindt de kleuren wel erg mooi dus deze wordt het.... Maar dan oude auto in nieuw jasje...

Afbeelding
JefDenHelder
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 apr 2014 09:12
Schaal: 1:87

Re: Porsche 356

Bericht door JefDenHelder »

Even een kleine update... Zaterdag het Porsche modelletje binnen gekregen. 1:18 Porsche 356B. Meteen maar uit elkaar gehaald. Vandaag de lak even verwijderd van de body, lang leve het zandstralen....

Weet iemand waar ik een gedetailleerd 1:18 Porsche 356B motorblok kan kopen... evt een kit. Lijkt me toch wel mooier om de motorruimte met iets beters te vullen als dat erin zat... Anders moet ik zelf aan de bouw.

Zo zag ie er Zaterdag uit.
Afbeelding

Zo zag hij er vanmiddag na het stralen uit.
Afbeelding
JefDenHelder
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 apr 2014 09:12
Schaal: 1:87

Re: Porsche 356

Bericht door JefDenHelder »

Creatief met slijpmachine en vijl... de sierlijsten onder de deur en de uitsparingen voor de bumpers verwijderd. De meeste Porsche 356 racewagens die ik tegenkom hebben de sierlijsten niet.. Zal wel met aerodynamica te maken hebben.. Ondertussen zijn de decals ook aangekomen vanuit Engeland. Bijna klaar om plamuur te smeren..

Afbeelding
JefDenHelder
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 apr 2014 09:12
Schaal: 1:87

Re: Porsche 356

Bericht door JefDenHelder »

Lekker dagje zo... In het zonnetje in de tuin met vijl en schuurpapier...

Voor en achterkant in de plamuur... Aan de voor en achterkant de uitsparingen voor de bumpers verwijderd en geplamuurd, ook aan de achterkant de plek waar de nummerplaat zat mooi glad gemaakt. De voorkant ook geplamuurd en geschuurd.... De lijnen die over de body liepen weg gehaald, waarschijnlijk van de gietmal uit de fabriek. Ik wil straks wel een mooie gladde lak laag...

Afbeelding

Afbeelding
JefDenHelder
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 apr 2014 09:12
Schaal: 1:87

Re: Porsche 356

Bericht door JefDenHelder »

De Decals had ik ook binnen van de week.... Zeer goeie kwaliteit.. Lang leve E-Bay!!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Porsche 356

Bericht door Smokey »

Weer zo'n ontzettende bob de bouwer!! Mooi om het te zien gebeuren :thump_up:
Ik ben wel erg benieuwd hoe de decals en kleuren gaan werken op die klassieke body.
I shall follow the progress op de voet.

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
JefDenHelder
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 apr 2014 09:12
Schaal: 1:87

Re: Porsche 356

Bericht door JefDenHelder »

Lekker hoor zo'n weekendje tuin.. kan je lekker doorgaan maar dan buiten. Weer een kleine update over de 356. de body is geplamuurd en in de primer gezet. Hier en daar nog wat dingetjes die me niet zinnen maar daar wordt aan gewerkt. Hij is weer één kleur tenminste... Ziet er op de wielen ook wel weer tof uit... Misschien dat ik hem nog verlaag maar daar denken we nog even over...

Hier wat foto's na de primer..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Porsche 356

Bericht door Peter Parker »

Heel glad!
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Porsche 356

Bericht door bobbob »

Ziet er heel netjes uit! Mooi glad!

Verlagen is wel mooi bij een 356 ja! Zeker bij deze modelauto.
Helemaal leuk om hem plat te leggen zoals de mijne (mijne ligt nu nog lager :lol: ):
Afbeelding
JefDenHelder
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 apr 2014 09:12
Schaal: 1:87

Re: Porsche 356

Bericht door JefDenHelder »

Ik denk dat ik hem verlaag, ziet er idd mooi uit Bobbob.... Zaten die velgen er al onder bij de jouwe, een paar mooi spaakvelgen (zwart) misstaat ook niet.. Heb net twee mooie kuipstoeltjes op de kop getikt. Ga van de week ook maar een rolkooi fabriceren.. Hopen dat de lak ook mooi glad droogt, wordt waarschijnlijk Himalaya blauw. Wilde eerst een donkere kleur blauw maar denk dat de klassieke body beter tot zijn recht komt met een lichtere kleur...
Gebruikersavatar
bobbob
Berichten: 2081
Lid geworden op: do 03 feb 2011 19:48
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland

Re: Porsche 356

Bericht door bobbob »

Donkerblauw staat denk ik ook wel heel mooi hoor op een 356!

Deze velgen heb ik onder een 911 Speedster van Maisto vandaan gehaald, en die eronder geplakt (na wat delen van de wielophanging enzovoorts te hebben weggehaald/aangepast).
JefDenHelder
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 apr 2014 09:12
Schaal: 1:87

Re: Porsche 356

Bericht door JefDenHelder »

Rolkooi in aanbouw... Een racer heeft natuurlijk een rolkooi. Interieur wordt zwart, dus als de kooi af is mooi rood laagje erop.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie