Ford en Peugeot restauratie

Hier plaatsen leden aan de hand van foto's en beschrijvingen de voortgang van bouw en ombouwprojekten. Op deze manier kunnen we van elkaar leren en zie je de onderwerpen uit de Kennisbank in praktijk gebracht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Ford en Peugeot restauratie

Bericht door Peter Parker »

Afbeelding
Deze kocht ik vandaag op een rommelmarkt voor 4 euro. De achterste is een oude CIJ Peugeot en de voorste een Ford, waarmee ook Maus Gatsonides de Monte Carlo rallye mee heeft gewonnen. Let wel in een andere kleur, namelijk beige met een witte neus. Dit model van Dinky had ik al, maar deze kans kon ik niet voorbij laten gaan om hem om te bouwen. Er hoort nog een sneeuwvanger voorop. Een vreemde halfronde buis, maar daar ga ik iets op vinden. Of ik ga voor de versie voordat hij de sneeuw inging, maar met 2 extra lampen.
Afbeelding
Afbeelding
Dit is trouwens een replica van de auto, de echte is verongelukt het jaar erna en gesloopt.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Ford en Peugeot restauratie

Bericht door NetForce84 »

Dit gaan we zeker volgen :thump_up:
AadA
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 apr 2013 22:38
Schaal: 1:43

Re: Ford en Peugeot restauratie

Bericht door AadA »

Leuk project die rally auto.
Zoals je wellicht weet is er aan handbuilt model van gemaakt die je misschien als voorbeeld kan gebruiken.
De fabrikant van dat model weet ik niet zo uit mijn hoofd maar dat is wel te achterhalen op het www.
Ben benieuwd naar het eindresultaat :zwaai:
Plaats reactie