Stilte voor de storm

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Stilte voor de storm

Bericht door rsh_scuderia »

De maand december is wereldwijd de maand van cadeau’s. Zeker in Nederland met Sinterklaas en kerst.
Op het forum hebben veel mensen dan ook kerst- of sinterklaas updates laten zien.

Toch kan ik mij niet ontrekken aan het idee van een schameler aanbod in de markt.
Natuurlijk biedt Autoart modellen aan, maar de 5e kleurencombinatie van de Veyron geloof ik nu ondertussen wel. De nieuwe Skyline is een prachtig model geworden, maar de Koningsegg dient nog steeds uitgeleverd te gaan worden, net zoals de DTM’er van Hakinnen.
Minichamps is ook redelijk stil in mijn beleveing, Kyosho levert de laatste Ferrari’s nog uit in de vorm van de Testarossa en 512 TR en nog wat varianten op de 575. CMC zet dan wel nog een parel op de markt maar Exoto is wederom angstvallig stil.
Als kritisch verzamelaar van 1:18 modellen zie ik weinig spectaculairs komen. Aangekondigde modellen van de Toyfair 2008 zijn nog steeds niet uitgeleverd en soms is het de vraag of het überhaupt gaat gebeuren.
5 februari gaan de deuren weer open en mogen wij ons vergapen en verheugen op een jaar lang uitstel.

Welke modellen hopen jullie op die worden aangekondigd en door wie?
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stilte voor de storm

Bericht door Ricardo »

Ik denk dat veel fabrikanten toch wel een paar aardige modellen op de markt gezet hebben dit jaar. Maar net zoals vorig jaar, heb ik veel aangekondigde modellen niet gezien. :doh:

Ik hoop iig dat Minichamps meer Bentley's gaat uitbrengen. Daarnaast hoop ik dat AA besluit meerdere modellen uit te gaan geven van de Mad Max films, maar ben er bang voor. Volgens mij was het animo voor de Interceptor niet zo groot :doh:

Exoto brengt hopelijk de Rolls Royce uit. :think: zal alleen ver boven mijn budget zijn :doh: :evil: Verder hoop ik dat AA zich verder gaat storten op klassieke BMW's :drool:
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: Stilte voor de storm

Bericht door Jolly Club »

Komt’ie weer… de Focus RS (RS02FLY) en een Panda 100HP, Minichamps of Ixo is mooi genoeg.

Hoop daarnaast dat Ixo nog eens kijkt naar de Fiësta S1600 met een paar leuke mogelijke varianten (Stobart, LAT-VA-LAAAA en Gronholm zijn orange ERC-ert)

En deagostini/atlas/altaya/ixo MOET in navolging van de Carlos Sainz Collectie een Colin McRae serie gaan starten, met zijn gehele repertoire in 1:43. (Vivio/Legacy/Voxel Nova/Talbot/Grande Punto test-car etc.etc.)

En als we toch bezig zijn mag HPI zich nog wel eens buigen over de ’97 of ’98 Impretzaa in tarmac-trim :angel:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Stilte voor de storm

Bericht door Markopolo »

Doe maar zo'n beetje alle race-versies van de Murcielago R-GT die nog niet in 1:43 van Looksmart bestaan. :cool:

DTM komt voorlopig nog uit door MC, hopelijk wel alle modellen van het seizoen of anders de decals ervan :D

En ben benieuwd wat MC nog van Senna uit gaat brengen :drool:
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: Stilte voor de storm

Bericht door Tom_Aston-Martin »

Ik hoop natuurlijk op vele Aston Martin's in 1:18.
Mogen van mij modellen zijn uit de rijke historie,
maar een DBS cabrio, V8 vantage roadster en Rapide mogen ook zeker weten komen! :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daytona69
Berichten: 1013
Lid geworden op: vr 18 mei 2007 14:46
Schaal: 1:18
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Stilte voor de storm

Bericht door Daytona69 »

Ik zit altijd te hopen dat de volgende modellen er betaalbaar gaan komen in 1 op 18:
-Ferrari Rainbow
Afbeelding

-Ferrari testarossa cabriolet (Agnelli)
Afbeelding

-Ferrari 308 Dino
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Daytona69 op vr 23 jan 2009 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.
FERRARI's (vnl. straat) Teller: 1/18: +116 stuks , Herpa 1/43: 34 stuks
Slowproject: 1/18 FERRARI 360 SPIDER naar BARCHETTA ombouw
Ik spaar ook nog: GELE AMERIKAANSE TAXI'S en nog wat andere verschillende (zie privécollectie)
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Stilte voor de storm

Bericht door model1op43 »

Met alle nieuwe modellen die Spark uitbrengt krijg ik mijn 2e miljoen euro nooit bij elkaar :evil: ! (het eerste is ook al mislukt :mrgreen: ).

De 2008 Le Mans Lola-Aston Martin staat hoog op mijn verlanglijst en die is al aangekondigd. Ook de 82-er Nimrod-Aston Martin is al gemaakt en moet zeker in mijn kast. :worshippy:

Ik hoop nog dat Spark de stoere March 83G groep C / IMSA auto's zoals deze uitbrengt:
Afbeelding
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
squadraminiatura
Berichten: 652
Lid geworden op: di 09 sep 2008 21:12
Schaal: 1:43
Locatie: Zwijndrecht

Re: Stilte voor de storm

Bericht door squadraminiatura »

Diverse modellen waarop ik hoopte komen er nog aan of zijn inmiddels uitgebracht.

Met name in het 1/43 Aston Martin kamp is inmiddels veel uitgebracht, Spark met de AMR-1 en de NIMROD maar ok de DB-2's in LeMans uitvoering.
MC gaat de DBRS en Vantage N24 versie uit de GT-3 en GT-4 uitbrengen, en met die basismodellen kunnen zij in ieder geval nog een aantal teams uit diverse seizoenen uitbrengen. En er staat nog wat aangekondigd.
Uiteraard ook weer afhankelijk van toestemming van de teams.
Bij Ixo ben ik altijd al fan geweest van de Maserati coupe en MC12 in diverse racetrims, echter van de MC12 is niet ieder livery uitgebracht.(waarschijnlijk ook een rechten verhaaltje...zoals zo vaak :cry: )
De hoop blijft dat daar nog wat livery variaties worden uitgebracht.
Gelukkig kondigd Ixo nu tussendoor nog een Maserati Coupe aan in de kleuren van VitaPhone :dance:.

Ik kijk persoonlijk altijd wel uit naar de Neurenberg nieuwtjes, maar ik ben een verzamelaar die eerder "achteruit" verzamelt.
Ik bedoel hiermee te zeggen dat ik echt niet op het puntje van mijn stoel zit om als "eerste" de nieuwe modellen te kopen.
Liever wacht ik tot winkels modellen afprijzen, of op Ebay of de NAMAC beurs het betreffende model voor een leuke prijs te koop is. Met 1/43 modellen is dat een leuke bezigheid. (zie mijn wenslijst :roll: )
Overigens gaat er altijd een fijne map met overzicht mee, wat ik nog wil hebben.
Uiteraard ben ik altijd wel benieuwd naar die lange lijsten met aankondigingen :D .

De tijdschriftenseries (Atlas, Altaya, DelPrado etc.) worden hoofdzakelijk door Ixo gevoed, maar zoals op de NAMAC beurs regelmatig te zien is, worden die modellen uiteindelijk voor dumpprijzen aangeboden, die oplagen zijn zo enorm groot.
Zolang deze series bij de zuiderburen succesvol blijven, pikken wij daar ook nog een fijn graantje van mee :cool:

Wat betreft een schameler aanbod, denk ik dat de grote (massa)fabrikanten in het huidige klimaat ook op zeker zullen spelen.
De niches worden toch wel opgevuld door kleinseriefabrikanten ( bijv Bizarre of CMC), met uiteraard een hoog prijskaartje.
Diverse fabrikanten(o.a.MC, Norev,Schuco) blijven strijden voor industrie-opdrachten van de grote automerken, om in ieder geval de ontwikkeling van nieuwe modellen (en mallen) op gang te houden.
In de wandelgangen wordt gesproken over een terugloop in de populairiteit van 1/18 modellen, hier op het forum is daar overigens nog niet veel van de merken :D
Aangezien de 1/1 autowereld op zijn grondvesten staat te schudden, zal dit ongetwijfeld gevolgen hebben in onze miniatuurwereld.
Echter, in de 30 jaar dat ik nu verzamel heb ik het nog nooit meegemaakt dat het "rustig" is geworden met de nieuwe uitgaven. Ok soms komt een bepaald aangekondigd model nooit uit, of pas veel later, een geval van jammer, maar er moet wat te wensen over blijven :wink: .

:roll: wat een verhaal zeg..... :oops:

Lekker blijven verzamelen, en nu op zoek naar mijn "zuidwester" voor die storm die op 5 februari losbarst :mrgreen:

Enjoy your collection,
Squadraminiatura.
Gebruikersavatar
BasPlankgas
Berichten: 673
Lid geworden op: ma 18 feb 2008 16:05
Schaal: 1:18
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Stilte voor de storm

Bericht door BasPlankgas »

Ik hoop nog steeds op allerlei dtm'ers. zo zijn er rijen auto's die nog niet uitgebracht zijn.

Bas :cool:
Terug van weggeweest!
Collectie
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Stilte voor de storm

Bericht door rpi »

Ik zou zo graag nog eens een high end 1/18 Porsche 959 Parijs-Dakar zien.
Exoto misschien? Onwaarschijnlijk, maar toch, ik blijf hopen...

Afbeelding
dgm
Berichten: 38
Lid geworden op: za 27 dec 2008 00:46
Schaal: 1:18

Re: Stilte voor de storm

Bericht door dgm »

Deze mogen er van mij wel snel komen in 1:18:
Nissan Skyline GTR R33
Afbeelding

DeTomaso Pantera
Afbeelding

Lamborghini LM002
Afbeelding

Lotus 340R
Afbeelding

Volvo Amazon
Afbeelding

Zakspeed Capri
Afbeelding

En omdat ik al wat peugeotjes versleten heb :mrgreen: zouden de volgende Peugeots er ook wel mogen komen: een nog iets betere Peugeot 205 GTI dan Solido heeft gedaan, 205 CTI, 306 GTI, 405MI16, 405 Parijs - Dakar, 406 sedan en de 605.

Merk maakt me niet zo veel uit, zo lang het geen sealed body is, leuk gedetailleerd is en het nog een beetje betaalbaar blijft.

Maar ja, ik vrees dat de kans op die modellen niet zo heel groot is... Gelukkig is er nog genoeg ander leuks te koop ;)
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Stilte voor de storm

Bericht door Ricardo »

De Volvo bestaat al net als de Tomaso :mrgreen:
dgm
Berichten: 38
Lid geworden op: za 27 dec 2008 00:46
Schaal: 1:18

Re: Stilte voor de storm

Bericht door dgm »

Ricardo schreef:De Volvo bestaat al net als de Tomaso :mrgreen:
De Detomaso is er toch alleen in't geel, van Hotwheels? Die vond ik toch wat minder geslaagd, zwart rond de raamlijsten ruw, duidelijk plastic velgen, ruwe afwerking algemeen, slecht sluitende deuren. Da's toch meer speelgoed. Dus een iets beter model is welkom. :D

Dank voor de tip over de Amazon :worshippy: Eentje erbij voor op de wishlist :lol:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Stilte voor de storm

Bericht door rsh_scuderia »

Als schribent zal ik ook een duit in het spreekwoordelijke zakje doen;

Welke er zeker nog mag komen wat mij betreft;
Ferrari F40 LM;
Afbeelding
Dus wel de hier getoonde aangepaste versie en niet simpelweg een andere spoiler of sponsor er op....

Een Maserati MC12 Corse, liefst presentation, maar dan wel betaalbaar en waar zaken open kunnen;
Afbeelding

Een mooie Gran Turismo;
Afbeelding
En dan het liefste de "S"

En de GAYMW drie killer, mits hij reed en niet constant in de garage zou staan
Afbeelding
Maserati Ghibli. Ooit nog eens in 1:1 in mijn bezit willen hebben....

En de vierdeuren achtcilinder mag ook niet ontbreken;
Afbeelding

En natuurlijk alle ASC wagens in 1:18 die nu alleen in 1:43 zijn uitgebracht.
Erg bescheiden, al zeg ik het zelf.... :angel:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Stilte voor de storm

Bericht door Powersprint »

Ik geloof dat de F40LM op de releaselijst van Hotwheels voorkomt, dus die zou over een jaartje ofzo wel eens in je kast kunnen pronken :mrgreen: :thump_up:

Ik zou altijd nog wel eens de Audi TT DTM in 1:18 willen zien. En volgens mij nog vele anderen met mij. Begrijp niet dat ze deze nooit hebben uitgebracht. Maar wie weet gaat Norev 'm nog ooit eens maken :oops:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Plaats reactie