AA-Erlebnis?

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.

+ 200 euro voor een Autoart Nissan

Peiling eindigde op za 18 apr 2009 12:33

Ja, logisch. Nostalgisch model
1
3%
Ja, niet zo vreemd. Kijk naar de details
2
6%
Nee bedankt, 80-90 euro is prima
23
64%
Nee. 200 euro voor een Autoart
10
28%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
mercedes fan
Berichten: 1969
Lid geworden op: za 11 okt 2008 16:57
Locatie: Den Ham

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door mercedes fan »

het word inderdaad steeds bezopener :doh:

prijzen zijn niet leuk meer, en helemaal als je dit moet neertellen voor een autoart, Heb zelf 2 CMC's in bezit heb de één voor net geen 180 euro gekocht/gekregen en moet zeggen, dat is detail wat je zou verwachten voor dit bedrag. Als Autoart nog langer zo doorgaat duurt het niet zo lang meer...
"Nothing is too beautiful, nothing is too expensive" - Ettore Bugatti Afbeelding
Gebruikersavatar
Skyliner
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 08 mar 2006 12:57
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door Skyliner »

Kep er geen spijt van hoor... zeer bijzonder model, maar enkel als ie in je collectie HOORT, zoals de mijne ! :drool:
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door togicollector »

Tja, wat is duur. Vraag en aanbod bepalen wat kan en wat niet kan. Is het aanbod duur en de vraag te gering, dan is ook de investering te hoog en stopt dit vanzelf. Zijn er verzamelaars die het er voor over hebben dan komen er meer. Zolang het maar loont voor de producent zullen dit soort modellen gemaakt worden.
Heb je het er niet voor over dan behoor je blijkbaar niet tot de doelgroep. Heeft niemand het er voor over dan zal men toch gaan nadenken bij de producenten.

De een vindt 35 euro veel geld, de ander ligt niet wakker van 100 euro voor een model. Ik verzamel zelf grove en eenvoudige modellen waar veel (te veel) geld voor gevraagd wordt, ook de nieuwe modellen uit al lang betaalde matrijzen, maar met ouderwets en kostbaar handwerk. Ik vind ze leuk en klaag niet, al vind ik het soms best een hoop geld. Een ander zal nooit begrijpen dat je genoegen kunt nemen met minder dan AutoArt kwaliteit voor dit geld. En die AutoArt modellen vind ik prachtig, maar die koop ik niet. Voor mij missen ze de charme die mijn modellen wel hebben. Ook al sta ik soms versteld van de geweldige (en zeer aantrekkelijke) detaillering. En dat kost geld. Ieder z'n smaak. :wink:


Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
rallywalt
Berichten: 450
Lid geworden op: ma 22 nov 2010 22:21
Schaal: 1:24
Locatie: Herk-de-Stad
Contacteer:

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door rallywalt »

Dat is hier ook zo. Voor een simpele Bburago Lancia Stratos Vaillante heb ik ooit ook 125 euro betaald. We praten dan over een 1/24 model zonder noemenswaardig detail, maar ze zijn nu eenmaal erg zeldzaam. Als het eigenlijk in mijn collectie hoort, dan komt het er uiteindelijk ook. En op beurzen zie ik regelmatig dat een merk zoals Togi bvb soms ook voor duizelingwekkende prijzen van eigenaar verandert.

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Gebruikersavatar
Bugatti Veyron
Berichten: 1095
Lid geworden op: za 16 mei 2009 13:44
Locatie: Burgum

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door Bugatti Veyron »

Het hangt ervan vanaf welke auto het is. Voor een Veyron of Koenigsegg van AUTOart heb ik het geld wel over, omdat ik dat gewoon fantastische auto's vind. Wat ik bij AUTOart wel jammer vind is dat in de Signature modellen geen echt lederen stoelen zitten, die weer wel in sommige Millenium modellen zitten, zoals in bijvoorbeeld de MB CL63 AMG. Modellen van CMC die ongeveer in dezelfde prijsklasse zitten zijn dan toch wel een stukje gedetailleerder. De prjzen worden helaas wel als maar hoger. Daar staat natuurlijk tegenover dat de modellen steeds beter worden, maar het maakt verzamelen er niet leuker op. Zeker niet als je je hobby moet betalen van een beperkt budget. Toch zal ik wel modellen blijven kopen. Het blijft toch je hobby en daar moet je wat voor over hebben.

Gr. Sander
Afbeelding
Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door togicollector »

We raken verwend. Nog maar een jaar of 15 geleden was het detailniveua als van CMC en AutoArt uitsluitend te vinden bij zeer kostbare handgebouwde artisant modellen. Modellen die voor een gewone verzamelaar onbereikbaar waren met prijzen van honderden guldens. Tegenwoordig koop je die kwaliteit (en zelfs vele malen beter en strakker) voor minder dan 200 euro en dat is toch niet gek. Want wil je echt dit niveau van detaillering dan is het voor de meesten van ons nu wel bereikbaar geworden. Maar we zijn ook gewend geraakt aan goede modellen voor maar een paar euro, en ook dat hadden we destijds niet... :wink:

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie