AA-Erlebnis?

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.

+ 200 euro voor een Autoart Nissan

Peiling eindigde op za 18 apr 2009 12:33

Ja, logisch. Nostalgisch model
1
3%
Ja, niet zo vreemd. Kijk naar de details
2
6%
Nee bedankt, 80-90 euro is prima
23
64%
Nee. 200 euro voor een Autoart
10
28%
 
Totaal aantal stemmen: 36

rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

AA-Erlebnis?

Bericht door rsh_scuderia »

Afbeelding

Deze keer eens een korte column. Ik zal jullie niet vermoeien met een mooie inleiding, middenstuk en dan een slotgedachte.

Autoart Nissan Group5 racer. $225,-
Afbeelding

Dus toch gedaan. Korte inleiding, heel kort middenstuk met een prangende vraag.
Wie heeft het er voor over?
Kijk ik naar de Chevrolet Corvette met details dan zou ik daar best 80 euro voor op tafel willen leggen.
Afbeelding

Een HPI Alfa Romeo in 1:43 mag van mij ook wel wat kosten.
Afbeelding
Maar een racer die misschien in Japan wel nostalgische gevoelens oproept te koop zetten voor (met verscheping, BTW en wat handelsmarge) 200 euro gaat rechtstreeks in het vaarwater zitten van BBR, Exoto en CMC. En om de details (let op de Bburago-kwaliteit van de radiator) gaat het blijkbaar niet.
Of is dit een model wat eigenlijk is bedoeld voor de Japanse markt?
Wie heeft het antwoord?
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door TestaRossa »

Nee, voor AA wil ik best tot €100 gaan als het model mij echt aanspreekt, anders ook niet uiteraard. Voor een Exoto wil ik zelfs wel tot € 150 gaan, maar boven deze bedragen gaat me toch wat te ver.
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Tom_Aston-Martin
Berichten: 4026
Lid geworden op: do 11 okt 2007 16:20
Locatie: Assen

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door Tom_Aston-Martin »

als je het mij vraagt is het AutoArt 100% naar de kop gestegen, knettergek zijn ze daar! :thump_down:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door Wieldop »

't Is te gek voor woorden... :eh: Ik koop mijn Siku's in partijen, dan krijg je korting, en dan heb ik met 200 Euro 150 auto's :!: En 150x 1:55 is meer dan 1x 1:18...
Laatst gewijzigd door Wieldop op zo 22 mar 2009 17:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door Ricardo »

De Nissan is idd teveel van het goede. Het is op zich een mooi model, maar in mijn ogen geen 200 + waard :snooty: Voor de Corvette zou ik inderdaad nog wel 90 euro overhebben :thump_up:
Gebruikersavatar
AutoWolf
Berichten: 2965
Lid geworden op: di 23 dec 2008 18:15
Schaal: 1:64
Locatie: Amsterdam

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door AutoWolf »

Wieldop schreef:'t Is te gek voor woorden... :eh: Ik koop mijn Siku's in partijen, dan krijg je korting, en dan heb ik met 200 Euro 150 auto's :!: En 150x 1:55 is meer dan 1x 1:18...
:lol:

Slim bekeken bijdehandje!
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door Rossy »

Zijn ze daar helemaal van de ratten besnuffeld!
Die grapjurken maken hun eigen crisis als ze zo doorgaan.
Wie zit er nou te wachten op een veredelde Bburago met een paar stickertjes teveel...

Weet ik ook nog wel een goeie...
Even ergens een partijtje Bburago F40's op de kop zien te tikken :whistle:

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door Wieldop »

AutoWolf schreef:
Wieldop schreef:'t Is te gek voor woorden... :eh: Ik koop mijn Siku's in partijen, dan krijg je korting, en dan heb ik met 200 Euro 150 auto's :!: En 150x 1:55 is meer dan 1x 1:18...
:lol:

Slim bekeken bijdehandje!
Dat dacht ik ook.... :D Is een véél handiger dan 1 AutoArt :!:
Afbeelding
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door rpi »

Ik vind het wel grappig eigenlijk. Iedereen moet nu of binnenkort bezuinigen. Daardoor zakken prijzen wereldwijd in hoog tempo.

Maar de modelautofabrikanten doen het tegenovergestelde. Ik denk dat dit ze duur zal komen te staan. Ik heb nog geen 80 euro over voor een AA, met uitzondering van de Mazda 787B die op een duidelijk veel hoger niveau staat.

Als ik de foto's van de Nissan zie, dan weet ik zeker dat ik er voor altijd spijt van zal hebben als ik daar ± € 200 voor betaal. Dat gaat dus zeker niet gebeuren. Overigens heb ik nog nooit € 200 betaald voor een 1:18 modelauto, terwijl ik bij voorkeur CMC, Exoto en BBR verzamel. En die liggen op een aanmerkelijk hoger niveau dan de Nissan, zoveel is me wel duidelijk.

Gezien de financiële wereldsituatie moeten de prijzen dus omlaag in plaats van omhoog. En dat kan ook makkelijk, want de lonen staan nu onder druk en de grondstofprijzen zakken in hoog tempo.
Gebruikersavatar
borbase
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo 15 jun 2008 17:29
Locatie: geldrop
Contacteer:

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door borbase »

he boys kijk eens hier
niet te moeilijk doen en ff snuffelen
*******************************
ok in duitland op een site kost ie 130euro als je wil wten welke site pm me maar

gr rob

[mod edit] Je druist in tegen de anti-spam regels van het forum Rob, daarom heb ik de link verwijderd! :wink:
Gebruikersavatar
lambodiecast
Berichten: 718
Lid geworden op: do 26 feb 2009 12:44

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door lambodiecast »

Een model is waard wat de gek er voor wil geven :D

Als ze hier nu een 1/18 350GTV of een 1/18 Miura Jota (de echte, niet de Japanse SVR) van Lamborghini maken bij AutoArt, en daar 200 Euro voor vragen ben ik zeker dat ze er nog altijd zullen verkopen. Waarom ? Omdat niemand anders deze in 1/18 heeft, als ie dan wat minder is afgewerkt nemen de echte verzamelaars er gewoon bij.
Akkoord, als ie heel goed afgewerkt is, en dan nog eens rond de 100 Euro verkocht wordt zullen er meer van weggaan, maar geloof me vrij, er zijn altijd mensen die veel (te veel) geld zullen geven aan modellen die niet echt denderend afgewerkt zijn maar die zeldzaam zijn. Als ze een dergelijk model voor 100 Euro verkopen zullen de 'algemene' verzamelaars hem kopen, zetten ze er een prijs van 200 of 250 Euro op dan kopen de Lamborghini verzamelaars hem nog altijd hoor ... ik zou hem toch kopen in elk geval, zou het wel een beetje moeilijk hebben met de prijs, maar als Raging Bull fan moet je hem toch gewoon hebben. Waarom zouden anders als die MR 'open' modellen voor zo'n belachelijke bedragen verkocht worden denk je, gewoon omdat de echte verzamelaars die willen hebben ... en omdat ze soms op eBay goedkoper te vinden zijn, maar nog altijd stukken van mensen kosten.

Ik heb de eerste 1/18 Bburago Reventons zien verhandeld worden voor USD 120 en meer, en dat was nog zonder doos toen, een verkoper in Hong Kong had enkele pre-productie modellen op de kop getikt ... en die gingen vlotjes van de hand hoor ... en het bleven Bburago's hé, gewoon om ze eerst te hebben zijn de mensen bereid om extra te betalen (betrap me daar zelf ook op trouwens, geduld is een mooie zaak, maar ik heb het niet echt :oops: )

Het probleem met verzamelen is dat je uiteindelijk de 'normale ' modellen allemaal hebt, en dan noodgedwongen naar de speciale, zeldzame en bijgevolg dure modellen moet gaan. Zo is het bij mij ook gegaan hoor, eerst met Bburago, Polystil en Maisto begonnen ... dan naar AutoArt en Kyosho gegaan en tegenwoordig Looksmart en MR ... het wordt alsmaar duurder, vroeger kochten we 10 bburago's op een beurs, in alle mogelijke kleuren (heb zo verschillende Countach en Diablo modellen), maar als je dat met Kyosho of AutoArt wil doen ben je serieus wat geld kwijt ... dus kopen we er maar twee of drie tegelijk, en meestal zelfs gewoon eentje omdat je de rest al hebt :thump_up: .

Ik ben van principe dat ik mijn modellen in 1/18 koop en daar redelijk wat geld aan wil geven, maar als ie enkel in 1/43 van Looksmart of MR bestaat zal ik die kopen, gewoon om alle modellen te hebben. Ik heb bvb de Walter Wolf Countach modellen van Kyosho (de rode en de blauwe) dus heb ik geen nood om die nieuwe van Looksmart nog te kopen, de gele Countach prototype van Looksmart heb ik al wel besteld, gewoon omdat die niet bestaat van andere merken ... maar dat is mijn idee natuurlijk.
Mark
Afbeelding
The Lamborghini scale car collection - 928 models with 7062 photos online
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door St. Paul »

Zet een 200 euro kostende Autoart naast een 200 euro kostende Hotwheels Mega Super Turbo Elite (rammelende plastic wieltjes). Dan lijkt de AA plots zwaar goedkoop en is het niet zo raar dat de HW een jaar later voor de helft van de prijs nog niet te slijten was. Vind dit model op zich wel aardig en zo het wel begrijpen dat de prijs iets hoger ligt dan een standaard AA. Maar 200 is iets te. Daar komt wel bij kijken dat dit model mij absoluut niks doet. Niet qua model, niet qua livery. Vraag me af wat de totale oplage van het model wordt en of AA idd niet mikt op de Japanse markt.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door alain_1978 »

lambodiecast schreef:Een model is waard ... maar dat is mijn idee natuurlijk.
Ik sluit me volledig aan bij de mening van lambodiecast! Er zijn alsmaar meer modellen die veel geld kosten.
Meestal leveren ze er wel een hogere kwaliteit voor maar niet allemaal. Ik ben trouwens ook gezwicht voor een preproductiemodel van de Aston Martin Vanquish van Exoto en heb er 353 Euro voor neergeteld. Dit is het meeste wat ik ooit voor een schaalmodel heb gegeven en ik heb er nog steeds geen spijt van.
Er hangt veel af van de emotionele waarde dat een persoon aan een model geeft. We praten hier over liefhebberij en passie voor wagens. Ik kan ook geen 200 Euro geven aan die Nissan maar ik kan wel begrijpen dat er mensen zullen zijn die dat wel gaan doen. En ik geef waarschijnlijk ook veel geld aan modellen waarvan sommige mensen zeggen dat ze er geen Euro voor zouden willen geven.
Ik herinner me nog goed dat dat ik bij 200 Euro heb gegeven enkele jaren geleden voor een volledig intacte Triumph TR3A van Kyosho op schaal 1:18 en in British Racing Green. Het model was nog nooit uit de doos geweest en ik wilde het koste wat kost hebben dus ja daar ga je dan hé.
Ik heb ook enkele AMR-modellen staan op schaal 1:43. Dit zijn modellen waar vandaag de dag soms tot 500 à 600 Euro voor gegeven wordt. Ik heb het anders opgelost enkele jaren geleden en heb de kits gekocht en ze laten bouwen door een professionele schaalmodellenbouwer. Zo heb ik ongeveer 100 Euro per kit betaald en 80 Euro voor het bouwen. Dan heb ik een AMR-model dat zelfs beter gebouwd is dan een AMR die "factory build" is zoals men zegt.
Vroeger keek men inderdaad niet op een schaalmodel meer of minder maar de prijzen waren toen veel lager dan nu maar ik moet zeggen dat ik liever wat meer geld geef en minder modellen heb dan weinig geld uitgeven en veel modellen hebben waarbij ik me erger aan de erbarmelijke detaillering. Ik ben 19 jaar geleden ook begonnen met Bburago, Maisto en consoorten. Bijna allemaal zijn ze door de komst van AutoArt, Kyosho, Exoto en CMC terug verkocht de afgelopen jaren. De kwaliteit van deze modellen is veel beter (alhoewel AutoArt soms wel eens mist ingaat vind ik) en dus opteerde ik voor minder maar wel mooiere modellen.
Ik heb wel problemen met wat BBR vraagt voor zijn 1:18 modellen. Prijzen van 300 tot 350 Euro voor een model met een detaillering dat gelijkwaardig of soms slechter is dan van een CMC terwijl CMC zijn modellen voor rond de 200 Euro aanbiedt. Dan denk ik wel zoiets van hier klopt iets niet en dat is louter objectief vastgesteld...
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
niva
Berichten: 328
Lid geworden op: wo 19 mar 2008 16:34
Contacteer:

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door niva »

Ach, toen in 1988/1989 Burago de Ferrari F40 uitbracht was dit model mondjesmaat te krijgen. In den beginnen werd er 500 gulden voor betaald, een dikke 225 euro's dus. En nog gingen ze als broodjes van de bakker.
Gebruikersavatar
borbase
Berichten: 1084
Lid geworden op: zo 15 jun 2008 17:29
Locatie: geldrop
Contacteer:

Re: AA-Erlebnis?

Bericht door borbase »

en hij is tekoop op ebay sinds dinsdag
gr rob
Plaats reactie