De zomer is de mooiste tijd voor een update.

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Plaats reactie
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Bericht door rsh_scuderia »

De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Veel forummers gaan dezer dagen op vakantie. Genieten van eigen land of buitenland.

Wat nog lekkerder is, is het gebrek aan internet. Even niet de sites afstruinen, even geen kijkje nemen op Ebay of marktplaats.
Soms kom je hierdoor bijzondere wagentjes tegen voor een leuke prijs.

Zo trof ik ooit eens in Monaco een erg mooie Mclaren MP 4/5 aan van de Ayrton Senna Collection voor een redelijke prijs. Naast het feit dat Senna de beste coureur ooit is geweest kleeft daar natuurlijk ook de gedachte aan van de vakantie aan de Cote d’ Azur en de coureur die het beste was op dit stratencircuit.
YouTube http://www.youtube.com/watch?v=hpPsoCLqZ7U
Uit Spanje nam ik een paar Le mans modellen mee van Maisto, die ondertussen ergens anders staan te pronken dan mijn eigen kast.

Dat is toch wel het mooie van een vakantie-update; je treft op een plekje of in een winkeltje een leuk model aan voor een acceptabele prijs. Niet alleen het model is goed, maar de herinnering of locatie blijft je ook bij.
Het ontdekken van een een zomerse locatie, lopend door een dorpje of over een boulevard en opeens zie je een winkeltje wat je vriendin/vrouw of moeder niet aanspreekt. Zelf krijg je een glimlach en stapt naar binnen. Het mannenparadijs. Een winkeltje vol met wagentjes, of desnoods een met enkele modellen.
De vakantie aankoop is binnen.

Welk model hebben jullie ooit op vakantie gekocht en welke herinnering heb je hier aan?
Gebruikersavatar
schumifan
Berichten: 538
Lid geworden op: vr 25 jun 2004 10:44
Locatie: Vuren

Re: De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Bericht door schumifan »

Ik was vorig jaar in italië en Maranello stond toen natuurlijk op het programma.

Ik heb daar een Hotwheels Elite F430 gekocht, hij was iets duurder dan in nederland, maar je wilt toch wat kopen als je daar bent.
Dus ja dat blijft wel ja.
SCHUMI, THANKS FOR ALL THOSE YEARS

CHAMPION 1994 - 1995 - 2000 - 2001 - 2002 - 2003 - 2004
Gebruikersavatar
Nils
Berichten: 441
Lid geworden op: wo 08 jul 2009 09:25
Locatie: Obbicht, Limburg

Re: De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Bericht door Nils »

nou, ik heb ik Frankrijk in 2004 (Canet) in de Carrefour een Smart Roadster gekocht, van Maisto. kostte daar iets van 10 euro, dus kon ik daar niet laten staan ;)

en ik heb in Canet Ville eens een handgemaakt massief houten Titanic-miniatuur gekocht.
wél een model, maar heeft niets te maken met automodellen. :oops:
COMING SOON Anson Mercedes-Benz C-klasse Elegance sedan (1:18)
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Bericht door NetForce84 »

Elk jaar gaan we in het voorjaar (februari - maart) voor een weekje naar de zee in De Panne - Belgische kust.
Enkele jaren geleden toevallig tijdens het wandelen door de winkelstraat een winkel gezien die direct mijn aandacht trok :x
Toyland, een winkel met vooral modelauto's schaal 1:43 en 1:18.

Tot nu toe, de voorbije 2 jaar steeds een prachtig modelletje op de kop kunnen tikken. Prijzen zijn redelijk.
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Bericht door rsh_scuderia »

Helaas heb ik hier in Canada alleen schaalmodelen van vrachtwagens en landbouwvoertuigen kunnen vinden....
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Bericht door Ferrarifan »

In 2010 ben ik ook in Maranello op vakantie geweest. Het aanbod van schaalmodellen viel me een beetje tegen. Ik heb daarom toen niks aangeschaft. Eigenlijk heb ik daar nu een beetje spijt van omdat het natuurlijk altijd leuk is om te zeggen dat je een schaalmodel uit Maranello hebt :(
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Bericht door Driver-X »

Ferrarifan schreef:In 2010 ben ik ook in Maranello op vakantie geweest. Het aanbod van schaalmodellen viel me een beetje tegen. Ik heb daarom toen niks aangeschaft. Eigenlijk heb ik daar nu een beetje spijt van omdat het natuurlijk altijd leuk is om te zeggen dat je een schaalmodel uit Maranello hebt :(
Die winkel naast het Ferrari-museum heeft anders wel een redelijk aantal modellen staan, en vlakbij de fabriek zat ook nog een winkeltje.
Ik heb er ook niks gekocht, de prijzen stonden me niet aan.

Ik zat in Viareggio, daar was ook een modelwinkel, maar die was met de meeste modellen 50,- duurder dan in Nederland. :doh:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jolly Club
Berichten: 4652
Lid geworden op: vr 27 feb 2004 20:55

Re: De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Bericht door Jolly Club »

rsh_scuderia schreef:Helaas heb ik hier in Canada alleen schaalmodelen van vrachtwagens en landbouwvoertuigen kunnen vinden....
Je moet de goede adresjes ook weten Hermann. Had even gevraagd ! :doh:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Bericht door Ferrarifan »

Driver-X schreef:
Ferrarifan schreef:In 2010 ben ik ook in Maranello op vakantie geweest. Het aanbod van schaalmodellen viel me een beetje tegen. Ik heb daarom toen niks aangeschaft. Eigenlijk heb ik daar nu een beetje spijt van omdat het natuurlijk altijd leuk is om te zeggen dat je een schaalmodel uit Maranello hebt :(
Die winkel naast het Ferrari-museum heeft anders wel een redelijk aantal modellen staan, en vlakbij de fabriek zat ook nog een winkeltje.
Ik heb er ook niks gekocht, de prijzen stonden me niet aan.

Ik zat in Viareggio, daar was ook een modelwinkel, maar die was met de meeste modellen 50,- duurder dan in Nederland. :doh:
Met aanbod bedoel ik niet alleen de aantallen maar vooral het assortiment. Er stond niks tussen wat mij aansprak.
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Bericht door Peter Parker »

Het is altijd leuk om iets op vakantie te vinden. Het lukt niet altijd, zo zag ik pas op de laatste avond dat er een winkeltje was met een aantal modellen in Fuerteventura. Maar toen was het al te laat. Als kind kocht ik 2 Polistil F1 wagens in Monaco. Ik vroeg me toen af waarom er zoveel verkocht werden daar. Wist ik veel dat daar races gereden werden. Ik ga deze zomer naar Curacao en ik vraag me af of ze daar iets hebben. We gaan weer kijken.
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: De zomer is de mooiste tijd voor een update.

Bericht door NetForce84 »

Tot nu toe nog geen modellen gescoord op vakantie in het buitenland.
Maar mogelijks dat daar in de toekomst misschien wel verandering in komt.
Plaats reactie