hoogtepunten uit onze verzamelcarriere

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
djtiesto8
Berichten: 608
Lid geworden op: vr 17 feb 2012 20:41
Schaal: 1:32
Locatie: Leusden (Utrecht)

Re: hoogtepunten uit onze verzamelcarriere

Bericht door djtiesto8 »

10 jaar verzamelgeschiedenis

<2002........Speelgoedauto's gebruikt en misbruikt, maar dat hoort bij het leven van een kind. Niet opgenomen in huidige collectie.
2003..........Eerste modelauto's aangeschaft. Een verzameling was geboren. Het waren auto's van ongeveer schaal 1:34 t/m schaal 1:40. Ik ben nooit ............... meer van deze maat afgeweken. Ik begon me de schoonheid te realiseren van modelauto's en ging er zuiniger mee om.
2003-2010...Steeds modellen toegevoegd aan m'n verzameling. Dit verliep haast exponentieel. De laatste jaren koop ik steeds meer. (De mogelijkheid tot ............... het nemen van een bijbaantje heeft hieraan een stuk bijgedragen.)
2009..........Eerste auto's verkocht. De 'hulpdiensten' en dubbele auto's de deur uit en concentreren op de straatmodellen.
2010..........Eerste keer naar de NAMAC-beurs geweest. Éen groot succes! Resultaat: 28 stuks
2011..........Tweede keer naar de NAMAC- beurs. Resultaat: 26 stuks
2011..........43 Diapet-modellen overgenomen van een verzamelaar uit Ede
2012..........Derde keer NAMAC. Resultaat: 32 stuks
2012..........Lid geworden van Modelautoforum. (verzameling staat hier ook op, incl. foto's)
2012..........400-grens doorbroken. Teller staat op 407 stuks.
Gebruikersavatar
sybren
Berichten: 384
Lid geworden op: di 08 jul 2008 19:22

Re: hoogtepunten uit onze verzamelcarriere

Bericht door sybren »

Leuk topic, mijn verhaal is niet zo heel erg speciaal. Ik kreeg mijn eerste modelauto (schaal 1:18) onder de kerstboom toen ik ongeveer 6 jaar oud was. Later leek het me een goed idee om hem om te bouwen zodat het lijkt alsof hij een ongeluk had gehad. Heb hem toen bewerkt met een hamer hahaha was geen goed idee. Daarna van m'n 7 de toen 14 af en toe een modelletje gekocht maar niets speciaals. Vanaf m'n 16 de ging ik echt modelautos verzamelen, eerst van alles en nog wat maar wel altijd schaal 1:18. Porsches vond ik altijd prachtige wagens en ik besloot me op 1 merk te richten. Nu komt er na al die jaren nog altijd af en toe wat bij. Nog steeds erg blij met m'n verzameling :D
Plaats reactie