Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
dave.r
Berichten: 229
Lid geworden op: do 09 apr 2009 19:11
Locatie: Wuustwezel (België)

Re: Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

Bericht door dave.r »

Ook ik kende Matt niet persoonlijk maar was wel op de hoogte van zijn ziekte.
Toen hij liet weten terug thuis te zijn pikte hij de draad meteen weer op.
Hij was altijd vol goede moed en strijdlust, helaas.......

Sterkte aan zijn familie en zijn zoon.

Dave
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

Bericht door Peter Parker »

Uit 2007 een interview met Matt:
Weer een weekje verder en weer een nieuw interview, deze keer was Matt aan de beurt:
Wat de razende reporter over Matt Modelautos schreef:Persoonlijk:
1. Naam?: Matt Houben
2. Woonplaats?: Weert
3. Lengte?: 172cm
4. Ogen?: 2…lichtblauw
5. Haar?: Donkerblond met een (heel) klein beetje grijs
6. Wat staat er op je bureaublad?: Niks, heb alleen een werkblad, en daar staat een hoop “troep”op.
7. Leukste spel?: Zou het niet weten.
8. Leukste tijdschrift?: Lees alles.
9. Leukste dingen om te doen in het weekend?: Stappen, terrasje pikken, uit eten gaan.
10. Wat is het eerste waar je aan denkt als je s'morgens wakker wordt?: Dat willen jullie niet weten……
11. Kook je graag?: Ja
12. Lekkerste eten?: Italiaans en Grieks, maar vooral Italiaans.
13. Waar wordt je helemaal relaxed van?: Met een glas goede wiskey naar heerlijke muziek luisteren. En wat knutselen aan modelauto’s natuurlijk…..
14. Ben je ooit veroordeeld voor een misdaad?: Nog niet.
15. Lekkerste drankje?: Chivas Rigal, Glenfeddich
16. Hou je van autorijden?: Alleen recreatief.
17. Meest beschamende moment uit je leven?: moet nog komen…….
18. Wat voor merk was je eerste auto?: Autobianchi A112
19. In wat voor auto rij je nu?: Dagelijks gebruik: een Audi. Recreatief: een gerestaureerde Kever 1303S uit 1973. (tot de laatste schroef zelf gedaan..) Door vele motor aanpassingen zoals o.a. spagetti-uitlaat, Scat-nokkenas, dubbele Weber carburateurs, speciale ontsteking en aangepaste cilinderkoppen er 90 PK uit weten te persen. Nu is dit heden ten dage niet bijzonder, maar voor een kevertje is dit toch behoorlijk. (standaard 48 PK…..).
Afbeelding Afbeelding

20. Wat is je droomauto?: Aston Martin DB9,..zonder twijfel.
21. Als je 1 persoon zou mogen ontmoeten (dood of levend) wie dan?: Nelson Mandela.
22. Wat is je sterrenbeeld?: Kreeft.
23: Heb je broers en/of zussen? 2 zussen, eentje ouder en eentje jonger dan ik.
24. Alleenstaand of een relatie?: Getrouwd, en nog steeds gelukkig.
25. Beste song allertijden?: Streets of Philidelphia van Bruce Springsteen.
26. Studeer je of werk je al?: Momenteel geen van beide (i.v.m…..Poly-Arthrose).
27. Zo ja welke studie of wat voor beroep oefen je uit?: Normaal gesproken grafisch vormgever.
28. Als je een betere baan kon krijgen, wat zou je willen doen?: Wederom grafisch vormgeven,….oftewel mooie dingen maken.
29. Wat is je favoriete film?: Zijn er meerdere: Seven, Shawshank Redemption, The Green Mile.
30. Ben je links of rechts?: Rechtshandig en politiek gezien in “het midden”. Ik wil uit beide kampen het beste halen.
31. Leukste sport om naar te kijken?: Heb ik eigenlijk niet. Ik kijk het liefste naar die sport waar op DAT moment ook écht wat te beleven valt….al heeft Formule1 mijn voorkeur om LIVE te bekijken.
32. Wat is je lievelingsstad?: Misschien moet ik me een beetje schamen omdat het geen “wereldstad” is, maar dat is Maaseik,….dit is een heerlijk klein stadje in België waar iedereen nog zichzelf is, en waar je écht UIT kunt gaan.
33. En vakantieland?: Maakt niet uit, vakantie is vakantie. Het is maar wat je er zelf van maakt.
34. Wat was/is je lievelingsvak op school?: Talen….ben ik ook best goed in.
35. Wat zullen je laatste woorden zijn op deze aarde?: zucht.
36. Het belangrijkste voor jou uit het jaar 2006?: Het onomstootbare bewijs van mijn “aandoening” en dat het onomkeerbaar is.
37. Wat is je favoriete boek?: De kazerne, De oorlog, Het einde. (één boek trouwens).
38. wat is je beste eigenschap? Kan goed relativeren.
39. wat is je slechtste eigenschap? Kan ook wel eens ontploffen. Zo is al menig ombouwproject tegen de muur aan gecrasht. Ik kan iedereen aanraden om op zo’n moment minimaal 10 meter afstand te houden.
40. waar ben je het meest trots op? Mijn zoontje.
41. Wat is je doel in het leven?: Dat ik op het einde van de rit kan zeggen: Ik heb geleefd”
42. En je motto? Carpe Diem
43. Op welke console speel je graag: Geen enkele, mijn zoontje is eraan verslaaft maar ik kan er echt geen seconde aandacht aan besteden…(de console dan hé).
44. En wat is je favoriete game: Niet van toepassing dus.
45. Heb je spijt van iets in je leven?: Ja,…dat ik nooit parachutesprongen gemaakt heb. (alléén springen dan. Dus geen tandemsprong). Ik heb dit altijd eens willen doen maar dat zit er nu helaas nooit meer in.
46. Onweer leuk of eng?: Fascinerend
47. Lang opblijven of uitslapen?: Geen van beiden.
48. Eet je de stelen van broccoli?: Ja
49. Hoe vond je het om dit over jezelf prijs te geven?: Net zoals bij het onweer.
50. En wat wil je nog aan de rest kwijt?: Vraag maar raak.

Verzamel:
1. Wanneer ben je begonnen met verzamelen en waarom? Weet ik nog goed. Op mijn eerste Communie in mei 1966 kreeg ik van mijn ouders o.a. de Batcar van Corgi Toys. Deze heb ik enkele jaren geleden geheel gerestaureerd en is dan ook één van mijn dierbaarste modellen. Ik kreeg toen ook 2-wekelijks een Matchbox modelletje en ook dié heb ik nog allemaal, en zijn altijd mint en origineel gebleven. Daarna is het tot 2001 stil gebleven. Ik heb toen de Arrows A21 1:18 van Jos Verstappen aangeschaft, en vervolgens de gehele collectie. Zo’n 3,5 jaar geleden ben ik begonnen met het verzamelen van zoveel mogelijk Dutch Drivers.
Afbeelding

Afbeelding



2. Welke type en schaal bestaat je vooral collectie uit? Dutch Drivers 1:43

3. Hoeveel modellen heb je op het moment? Er zijn in de loop van de tijd ook wat modellen die niet in mijn verzameling pasten de deur uit gegaan, maar ik denk dat ik op ongeveer 400 stuks zit momenteel. (Weet het niet precies, zie antwoord op vraag 4.)

4. Hoe en waar staan je modellen uitgestald? Momenteel zit alles in kisten op zolder. We zijn nu begonnen aan een verbouwing, waarna straks o.a. alles in een “Berthby” wand komt te staan.

5. Wat is nu het mooiste model uit je collectie? De Courage (LM 1996) van Jan Lammers. En zeker OOK de zeldzaamste.
Afbeelding

Afbeelding

6. Verzamel je ook nog iets anders naast je modellen? Nee, niet meer.

7. Welk model heb je gemist bij de uitgave en ben je nu naar op zoek? De (looksmart) Lamborghini “Sream” van Peter Kox….(Die Markopolo onlangs heeft aangeschaft).

8. Wat zijn de duurste en goedkoopste modellen uit je collectie? De duurste die komt er in April aan (houden we nog als een verrassing)…..De goedkoopste zijn enkele Solido’s van Toine Hezemans.

9. Wat vind je nu een minpunt van het verzamelen? Het chronisch gebrek aan ruimte nu de collectie wat groter wordt, maar hoop ik dat binnenkort opgelost is.

10. Wat vind je familie/vriendenkring van je verzamelwoede? Hun kinderen komen heel graag mee op bezoek. (waarbij ik dan op mijn tenen moet lopen….).

11. Welke fabrikant vind je het best? Er is niet echt ééntje de beste te noemen, maar modellen van b.v. BBR, Provence Moulage, AB models hebben toch iets aparts.

12. Welk 1:1 model mis je nog als schaalmodel? Modellen van wat onbekendere Nederlandse coureurs zoals b.v. Jos Menten, Frits Kroymans, e.d.

13. Welke ontwikkelingen verwacht je in modelautowereld? Dat de prijsstijgingen voorlopig niet zullen stoppen. Zeker de niet meer leverbare modellen van Nederlandse coureurs. Sinds ik zo’n jaar of 3,5 geleden definitief ben over gestapt op DD-ers zijn er heel wat verzamelaars bijgekomen die specifiek dit verzamelen. De Nederlandse coureurs staan meer dan ooit in de belangstelling, en dat is te merken ook. Een exclusief modelletje kon je voorheen op je gemak aanschaffen,…tegenwoordig zul je veelal moeten “snipen” om nog een kans te maken.
Veel Succes verder Matt :thump_up:
Gebruikersavatar
Timo95
Berichten: 889
Lid geworden op: do 24 dec 2009 22:08
Locatie: Beveren, België

Re: Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

Bericht door Timo95 »

Dit is echt een zeer, zeer droevig bericht...

Ik kende Matt niet persoonlijk, maar bewonderde hem wel voor zijn vechtlust en optimisme in zijn strijd.

Héél veel sterkte aan zijn familie en vrienden

Rust zacht, Matt!
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
roelie 007
Berichten: 309
Lid geworden op: vr 16 jun 2006 05:18
Schaal: 1:43

Re: Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

Bericht door roelie 007 »

Heel veel sterkte de komende tijd aan familie en vrienden.

Een waardig lid met een schitterende collectie is er niet meer.

We zullen je missen hier op het forum.

Nogmaals heel veel sterkte

Dennis
wimsky1977
Berichten: 436
Lid geworden op: wo 08 nov 2006 07:55
Schaal: 1:18
Locatie: Merelbeke
Contacteer:

Re: Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

Bericht door wimsky1977 »

Innige deelneming en veel sterkte voor de familie...
greetzzzzz!
wimsky e-rider into the future!!!
Gebruikersavatar
Bracer
Berichten: 2450
Lid geworden op: za 18 okt 2003 13:42
Locatie: Maastricht

Re: Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

Bericht door Bracer »

Ik lees dit bericht nu pas en schrik ervan, na zolang tegen zijn ziekte te hebben gevochten en uitzicht op herstel dan toch dit vreselijke bericht...
Matt, rust zacht. Een groot verlies, zo'n gedreven en altijd behulpzame man op zo'n vroege leeftijd.

Mijn mededeling aan zijn nabestaanden en hoewel ik hier niet veel meer kom weet ik zeker dat hij ook hier gemist zal worden!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

Bericht door Autofan »

Ik lees dit nu pas... Wat een verschrikkelijk nieuws! Na zo'n harde strijd heeft hij het dan toch verloren. :(
Mijn medeleven gaat uit naar familie en vrienden!
Afbeelding
Gebruikersavatar
buttonfreak
Berichten: 5159
Lid geworden op: vr 26 dec 2003 13:27
Schaal: 1:64
Locatie: België
Contacteer:

Re: Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

Bericht door buttonfreak »

Ook ik had dit bericht niet gelezen. Ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ik kende Matt enkel van dit forum en in zijn online hoedanigheid. Ik was altijd zeer onder de indruk van wat hij allemaal kon maken. Het moet een groot verlies zijn voor zijn familie en ik wens hun dan ook veel sterkte in deze moeilijke tijden.
Gebruikersavatar
gerardwrm
Berichten: 256
Lid geworden op: do 25 sep 2008 09:59
Contacteer:

Re: Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

Bericht door gerardwrm »

Ontzettend, ontzettend veel sterkte gewenst aan alle dierbaren van Matt
Gérard
Hoe een Hobby uit de hand kan lopen ...
http://www.world-rally-museum.nl
Gebruikersavatar
pabloprimera
Berichten: 409
Lid geworden op: di 19 apr 2005 22:52
Locatie: Rijswijk
Contacteer:

Re: Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

Bericht door pabloprimera »

Met grote schrik vernam ik dat Matt niet meer onder ons is.
Ik ben er trots op dat ik Matt gekend heb.
Rust zacht beste Matt, wij zullen altijd aan je blijven denken.
Paol

Afbeelding
http://WWW.PAOL.NL VOOR DE COLLECTIE VAN DE DOOR JAN LAMMERS BEREDEN WAGENS IN DE SCHAAL 1:43
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Overlijden van Matt (Modelautos) Houben

Bericht door 1:18 24/7 »

Rest in peace Matt...

Potverdorie wat heb ik veel respect voor de kracht en het optimisme waarmee je strijd hebt gevoerd tegen je ziekte. You'll be missed!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Plaats reactie