Toyfair

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Toyfair

Bericht door 1:18 24/7 »

v8-vette schreef:in 1:18 iemand? :(

http://i42.tinypic.com/smy8wm.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Yes please! En dan van een serieuze fabrikant dit keer! :worshippy:

En een Vipert SRT-10 ACR, CTS-V Coupe & wagon en 2010 Camaro while you're at it! :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Toyfair

Bericht door tom »

Ik hoop al jaren op een serie betaalbare en behoorlijke 1:18 Audi 80s...
Dinky_Boy
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 04 jan 2006 17:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Toyfair

Bericht door Dinky_Boy »

squadraminiatura schreef:Dan is er nog iets, en dat is China zelf. De tijd van goedkope arbeid begint daar voorbij te raken. Loonkosten stijgen, en de grote groepen arbeiders in de assemblage van modelauto´s werken meer en meer reguliere uren. Ook die kosten komen uiteindelijk weer bij de verzamelaar terecht.
Ook de koersontwikkeling van de Chinese munt (Renminbi) in relatie tot Euro en US Dollar doet er weinig goed aan.
Kortom 2011 kon voor veel modelautofabrikanten nog wel eens een jaar van diep nadenken worden.
Het is inderdaad 'talk of the town' op de Messe. Speelgoedgigant Simba Dickie haalt al weer een deel van de productie naar Europa. Daarnaast is er nog een ontwikkeling die op zich misschien gunstig is, maar wel een nadelige invloed heeft op de prijzen: 'Toys go green'. De begrippen duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen dringen nu ook in speelgoedland door.

Is het voor de verzamelaar een drama, die hogere prijzen? Ik weet het niet. Langer wachten op iets wat je begeert betekent een grotere bevrediging als je het eenmaal hebt. En wie wordt er nou echt gelukkiger van het bulk-inkopen van kioskmodelletjes die iedereen al in zijn kast heeft staan?

Voor de detailhandel is het een ander verhaal lijkt me. Minder afzet en misschien met minder marge. Oei...
Afbeelding
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Toyfair

Bericht door rpi »

Silverarrow schreef:Waar ik trouwens ook nog wel graag iets over zou willen horen is de Premium Classixxs 1:12 SLS AMG. Die zou twee maanden geleden al gereleased worden, maar tot op heden is er nog niet eens een foto van een pre-productie model verschenen. Heb ze al eens geprobeerd te mailen, 2 keer over, maar ik krijg het idee dat die mailtjes ongeopend de prullenbak in gaan :thump_down: .
Heb gisteren een witte gezien, een een grijze pre-productie. Ik vind em persoonlijk wat tegenvallen, omdat het detail hetzelfde of zelfs minder is dan een 1/18 model van Autoart of zo. Maar de prijs is voor een 1/12 model vast ook een stuk lager dan wat de concurrentie vraagt. Ze hadden ook een 1/12 Porsche 911 Targa rijkspolitie staan, deze komt in een oplage van 500 stuks, met 2 politie figuren erin. Zeer interessant en fraai model vond ik het.


Dingen die ik wel interessant vond daar:

Autoart toonde diverse nieuwe modellen, die ik ook al door Lambo gepost zag. Zo ook de Mazda 787b en McLaren F1 in Gran Turismo uitvoering. :drool: Maar ook diverse britse auto's, zoals Jaguars en Aston Martins. Maar ook de Alfa TZ3. En wat is de Zonda mooi :drool:

BBR gaat 1/18 resin modellen maken die wèl open kunnen. Prijzen nog niet bekend, maar ik hou mijn adem in... :shock:

Figutec gaat zijn 1/18 historische en monteurfiguren nu eindelijk in maart uitleveren. (zou eigenlijk mei 2010 zijn)

Truescale:
* Gaat historische McLaren formule 1 auto's maken met Turbine motoren. De motoren komen ook los leverbaar, net als een Ford Cosworth F1 motorblok.
* Komt met enkele zeer mooie Martini Porsches, foto uit hun nieuwsbrief staat hieronder
* De Porsche 959 Dakar Jacky Ickx van Truescale Miniatures wordt helaas een gesloten resin model en zal worden gemaakt door Spark.
* Komt met zeer fraaie "thema" vitrineboxen van 1/18 formaat, met houten bodems gespoten in o.a. Gulf, Martini, Jägermeister, grasbodem etc. etc. Ze willen deze steeds uitbreiden. De boxen zijn ook stapelbaar en zijn van plexiglas, zeer fraai :drool:

Afbeelding

Minichamps had een mooie Porsche 918 staan.

En CMC had de blauwe en zwarte Bugatti Atlantic staan en... enkele Fiat Ferrari Renntransporters. Ongelooflijk :shock: :shock: :shock: (Ik snap eigenlijk niet dat het voor die prijs gemaakt kan worden, wat een apparaat :drool:

Ik hoop vanavond tijd te hebben om hier wat foto's te plaatsen.
Gebruikersavatar
tom
Berichten: 5619
Lid geworden op: za 24 apr 2004 11:49

Re: Toyfair

Bericht door tom »

Ik heb zo'n 1:12 Porsche 911 van Premium Classixx, en vind 'm mooi maar niet het geld waard wat ervoor gevraagd wordt. Detail is zeker niet mooier dan een 1:18 die de helft kost en hij komt niet in de buurt van bijvoorbeeld de 1:12s van SunStar.
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Toyfair

Bericht door Silverarrow »

Bedankt voor de info Rob :thump_up: . Ik was van plan om het model te kopen, maar na de foto's en deze informatie hou ik het gewoon bij de 1:18 Minichamps. Hou ik meteen geld over voor de AA LP670-4 :angel: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Toyfair

Bericht door v8-vette »

1:18 24/7 schreef:
v8-vette schreef:in 1:18 iemand? :(

http://i42.tinypic.com/smy8wm.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Yes please! En dan van een serieuze fabrikant dit keer! :worshippy:

En een Vipert SRT-10 ACR, CTS-V Coupe & wagon en 2010 Camaro while you're at it! :thump_up:
YES AUTOART , you CAN! :worshippy:
Plaats reactie