Vroeger was alles beter?

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Ricardo »

:P Misschien is het voor de mobiele gebruikers handig om de foto's klein te houden vanwege de limieten die de mobieletelefoonproviders willen gaan instellen :wink:
Gebruikersavatar
Audi-Exclusive
Berichten: 273
Lid geworden op: do 26 aug 2010 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Dedemsvaart

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Audi-Exclusive »

Ricardo schreef::P Misschien is het voor de mobiele gebruikers handig om de foto's klein te houden vanwege de limieten die de mobieletelefoonproviders willen gaan instellen :wink:
Dus dan zou het idee worden zodat de mobiele gebruikers van bijv. Apple & Android gebruikers klein houden, en dat van laptops en computers te vergroten naar het maximale .
" I like that it feels luxurious but also has quite a classic edge to it as well as a contemporary feel."
Gebruikersavatar
brambo009
Berichten: 843
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 20:15
Schaal: 1:18
Locatie: Laarne, belgië

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door brambo009 »

Ricardo schreef::P Misschien is het voor de mobiele gebruikers handig om de foto's klein te houden vanwege de limieten die de mobieletelefoonproviders willen gaan instellen :wink:
hmm misschien ligt dat aan mijn Nokia maar ik kan me niet aanmelden en ook niet verder gaan dan het "portal"
volgens mij heeft de mobiele versie zowiezo kleinere foto's want als ik op mn psp kijk zijn de afbeeldingen kleiner :think:
Nieuwste:
1/18 AUDI R8 LMS 2014 24u Spa Spark
1/18 Aston Martin V12 GTE 2013 24u Le Mans Spark
1/18 Porsche GT3 RS 4.0 Black AUTOart
1/18 BMW 1M Valencia Orange GT Spirit
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Ricardo »

Ik denk dat ik het voorstel even naar het bestuur doorspeel en dat zij hierover een beslissing gaan nemen :thump_up:
Gebruikersavatar
Roebas
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 27 feb 2011 13:08
Schaal: 1:43

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Roebas »

Ik vind 800x600 groot genoeg.

Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Maarten Mercedes »

Ricardo schreef:Ik denk dat ik het voorstel even naar het bestuur doorspeel en dat zij hierover een beslissing gaan nemen :thump_up:
Dat lijkt me een goed idee. Aan een aantal reacties is al te zien dat er veel gebruikers zijn die het een goed idee vinden. Ik zou eventueel een Poll aan het topic kunnen hangen om te kijken wat de voorkeur heeft :cool:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Wij (ons bedrijf) heeft ook een soort van webwinkel in voedsel dingen,

door de IT boys / girls is de resolutie naar 200 x ? pi gebracht, zodat iedereen snel kan zien wat het item is, er is natuurlijk ook een vergroot mogelijkheid naar 800 x ? pi.

bij ons gaat het om verkoop, dus inkomsten, en kunnen wij gewoon niet een klant "lang" laten wachten voordat er een foto binnenkomt.

Alles heeft natuurlijk te maken met de snelheid van de intenet verbinding en hoe groot het beeldscherm is.


Hiebij ga ik zeker mee, wat de Mods al hebben gezegd en dat het een en ander kan worden voorgelegd aan het MAF bestuur.


Wetende dat menig forum lid, een gewoon en standaard internet verbinding heeft van 1.5 - ? MBps en nog niet iedereen een mooi groot scherm thuis heeft staan / iphone enof een Ibook in bezit heeft.
zou ik er persoonlijk voor zijn, om de huidige resulties te behouden, om toch alles mooi te kunnen bekijken.

Daarin tegen, gaat de toekomst gewoon voort, en verwacht ik wel in de toekomst een hogere resolutie te verkrijgen, maar zover is BE / DE/ NL nog niet vandaag de dag.
maar als morgen diverse internet providers hun standaard snelheid gaan verdubbelen enof nog hoger, dan ben ik zelf zeer zeker voorstander voor een iets hogere. resolutie.


:idea: een poll te maken, over welke internet snelheid we thuis bezitten en met welke resolutie we thuis kijken, werk- en andere internet verbindingen daarbij uitsluiten (internet cafe's- school - universiteit, etc). Sucses hierbij, ik zal hem zeker invullen.


:idea: Oja, voor niks schijnt de zon, met een financiële bijdrage (van jou/jullie kant) kan je forum misschien helpen naar een "verbeterde" toekomst :?:


Maf vriend, Ron
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Maarten Mercedes »

MB 500 Sec Ronnie schreef: :idea: Oja, voor niks schijnt de zon, met een financiële bijdrage (van jou/jullie kant) kan je forum misschien helpen naar een "verbeterde" toekomst :?:


Maf vriend, Ron
Bedankt voor uw reactie.

Maar zolang elk idee wat ik verzin direct door de bobo's belachelijk wordt gemaakt en iedereen roept dat het slecht is weet ik niet of ik wel financieel wil bijdragen aan het forum.
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Montezemolo »

MB 500 Sec Ronnie schreef:Wij (ons bedrijf) heeft ook een soort van webwinkel in voedsel dingen,

door de IT boys / girls is de resolutie naar 200 x ? pi gebracht, zodat iedereen snel kan zien wat het item is, er is natuurlijk ook een vergroot mogelijkheid naar 800 x ? pi.

bij ons gaat het om verkoop, dus inkomsten, en kunnen wij gewoon niet een klant "lang" laten wachten voordat er een foto binnenkomt.

Alles heeft natuurlijk te maken met de snelheid van de intenet verbinding en hoe groot het beeldscherm is.


Hiebij ga ik zeker mee, wat de Mods al hebben gezegd en dat het een en ander kan worden voorgelegd aan het MAF bestuur.


Wetende dat menig forum lid, een gewoon en standaard internet verbinding heeft van 1.5 - ? MBps en nog niet iedereen een mooi groot scherm thuis heeft staan / iphone enof een Ibook in bezit heeft.
zou ik er persoonlijk voor zijn, om de huidige resulties te behouden, om toch alles mooi te kunnen bekijken.

Daarin tegen, gaat de toekomst gewoon voort, en verwacht ik wel in de toekomst een hogere resolutie te verkrijgen, maar zover is BE / DE/ NL nog niet vandaag de dag.
maar als morgen diverse internet providers hun standaard snelheid gaan verdubbelen enof nog hoger, dan ben ik zelf zeer zeker voorstander voor een iets hogere. resolutie.


:idea: een poll te maken, over welke internet snelheid we thuis bezitten en met welke resolutie we thuis kijken, werk- en andere internet verbindingen daarbij uitsluiten (internet cafe's- school - universiteit, etc). Sucses hierbij, ik zal hem zeker invullen.


:idea: Oja, voor niks schijnt de zon, met een financiële bijdrage (van jou/jullie kant) kan je forum misschien helpen naar een "verbeterde" toekomst :?:


Maf vriend, Ron
Dank u Ronnie, duidelijk verhaal waarin u helemaal gelijk heeft :thump_up:

Montezemolo :thump_up:

Heeft u gelijk een einde gemaakt aan de discussie, en kan ik er een slotje op zetten :worshippy:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Harm-Jan
Beheerder
Berichten: 1767
Lid geworden op: ma 24 mei 2004 18:36
Schaal: 1:43
Locatie: Emmen
Contacteer:

Re: Vroeger was alles beter?

Bericht door Harm-Jan »

MB 500 Sec Ronnie schreef: :idea: een poll te maken, over welke internet snelheid we thuis bezitten en met welke resolutie we thuis kijken, werk- en andere internet verbindingen daarbij uitsluiten (internet cafe's- school - universiteit, etc). Sucses hierbij, ik zal hem zeker invullen.
We hebben Analytics ;) daarin staat precies met welke snelheid, browser, resolutie de bezoeker op de site komt.

Hierin staat ook dat de resolutie langzaam groter wordt. Maar een groot deel heeft dit nog niet.
Je kunt wel willen dat het forum op jou browser er mooi uitziet maar je buurman dan? Mag die het forum niet goed bekijken?

Daarnaast kun je wel hoge resolutie toelaten maar je zit ook nog met de info die links staat, waar moet die heen?

bij 1024 toelaten en een minimale resolutie van 1280 hou je 256 pixels over,
daarvan ben je min 20 kwijt aan een scrolbalk.
40 voor de marges van het forum zodat je beter kunt lezen (witte stukje, 20 aan elke kant.)

heb je er nog 196

de info balk is nog net te doen bij 230 pixels, daarna heb je geen ruimte meer voor sommige tekst.

.
Gesloten