Spiegelbeeld

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
Jaap
Berichten: 4013
Lid geworden op: za 02 jun 2007 21:15
Schaal: 1:18
Locatie: Elspeet
Contacteer:

Re: Spiegelbeeld

Bericht door Jaap »

Jongens, ik vind dit een geweldig forum.
In totaal ben ik bij 'maar' twee fora aangesloten geweest, het één was heel klein en gewoon niet zo gezellig. Ik had het idee dat hier niemand durfde te zeggen of hij/zijn iets niet mooi vond. Daar had je altijd positieve reacties. Kan zijn dat je daar van houdt, maar ik zie kritiek als opbouwende kritiek (moet het wel onderbouwd zijn, niet: vind ik gewoon niet mooi). In mijn ombouwprojecten heb ik veel aan jullie medeforummers gehad, er zijn mij veel tips gegeven en punten van verbetering.
Jammergenoeg zijn er ook mensen die daar niet zo goed mee om kunnen gaan. Zo zie je soms ook reacties van: 'Als je het niet wat vind, reageer dan niet.' Maar het hoort erbij, het hoort simpelweg bij dit forum. En ik vind het mooi dat het zo kan.

Om modellen op te knappen zoek ik foto's van het origineel van dat betreffende model. Van sommige (oude) modellen was dit soms moeilijk te vinden, en waar kun je dan beter terecht dan op een verzamelplek van de meeste autogekken bij elkaar?? Ook op dit punt heb ik veel aan jullie gehad.
Even goed, ik zou het denk ik toch minder leuk vinden bij het aanschaffen van een model om dit 'voor mezelf te houden'. Hoe gaaf is het een eigen topic te hebben om anderen te laten zien wat je gekocht hebt, waar je trots op bent. Ik heb dan wel een eigen site, maar reacties zijn leuk en die krijg je op een forum zeker.

Het is inderdaad jammer dat mensen eigenlijk te beroerd zijn om in te loggen om een reactie te plaatsen. Dat is toch het mooie van dit forum. De reacties gaat het toch om denk ik.
Zoals gezegd wordt inderdaad alles gedeeld hier. Ik heb genoeg steun gekregen na mijn vader is overleden. Daardoor is dit forum toch anders dan de anderen.
En ik ben ook blij dat er goed opgelet wordt met taalgebruik etc.

Bedankt allen.
Gebruikersavatar
andre
Berichten: 2940
Lid geworden op: ma 01 nov 2004 22:58
Schaal: 1:50

Re: Spiegelbeeld

Bericht door andre »

Ik wil per definitie niet zeggen dat het "vroeger" beter was op het forum , al zijn er wel veel forummers van toen weg hier,
en die mis je dan toch op een gegeven moment vind ik.
Voorheen was het leuk in de shout , elkaar een beetje plagen en even lekker slap ouhwehoeren, nu moet je oppassen met wat je zegt
of er zijn leden die zich hieraan storen .
Ben nu ongeveer vanaf 2003 actief hier op het forum en men ziet het er met de dag veranderen , het beheer is weinig aanwezig en alles draait nu naar mijn
mening alleen nog op een aantal mod's , ook zijn er inderdaad leden die alleen in hun eigen topic geintereseerd zijn en in andere topics niet
of nauwelijk reageren , zoals eerder ook al aangegeven werd, dat valt mij ook op maar daar is iedereen dan ook weer vrij in .
Zelf post ik ook minder op het forum sinds enige tijd , dit heeft ook z'n reden, ook is mijn topic nu verdwenen op mijn eigen verzoek afgelopen week.
Eind 2010 heb ik besloten dat ik ging stoppen , dat zullen de meeste ook wel weten , nu is er ook besloten de collectie te gaan verkopen .
Wat betreft het forum , gewoon doorgaan met waar het allemaal om gaat ,,,, verzamelen .
Nu alleen nog maar 1/43 en 1/50 Dakar vrachtwagens in de collectie .
Gebruikersavatar
exit
Berichten: 1865
Lid geworden op: za 06 dec 2008 10:52
Locatie: Antarctica
Contacteer:

Re: Spiegelbeeld

Bericht door exit »

Powersprint schreef:Testa Rossa,

ik had het echt niet beter kunnen zeggen! :thump_up:
Ook ik loop alweer een tijdje mee, en ik kan ook beamen dat het verloop van leden toch wel is gestegen. Iets dat misschien de gezelligheid van het forum niet ten goede komt, maar iets dat je ook niet tegen kunt houden.

Ik betrap mezelf er ook op minder te posten. Updates laten langer op zich wachten en in andere topics blader ik alleen nog maar, zonder iets achter te laten. Maar sinds kort probeer ik de draad weer een beetje op te pakken, aangezien het toch steeds blijft kriebelen :thump_up:

Ik denk dat ik niets meer dan lof uit kan spreken over de moderators en beheerders hier op het forum! Zonder hun zou dit schitterende forum niet bestaan :respekt:

Ik zal het forum daarom ook blijven bezoeken en steunen zo lang mijn passie voor modelauto's blijft bestaan. Want, hoe je het ook went of keert, er zijn maar relatief weinig gekken welke zoveel passie en geld in hun modelauto hobby steken, en dan ben ik blij dat ik dit met mede verzamelaars kan delen :mrgreen:
Idem wat mij betreft.

Ik bezoek vrijwel dagelijks kort het forum om wat bij te blijven met de ombouw topics en de prive collecties.
Ook de tekoop/gezocht, autosport, nieuwigheden straat/race en kennisbank volg ik wat op.

Heb sinds 1,5jaar terug een vaste job wat veel tijd neemt (werk van 10u tot 18u30, pas thuis ts 19u en 20u30 soms).
Ben zelf ook moderator om een groot forum voor een aantal odnerdelen en dat is ook een dagelijks werk dat er bij komt in de avond.

Probeer ook stilaan terug actiever te worden door op meerdere topics te reageren, ombouw terug op te nemen, ...
Maar de dagen zijn meestal te kort

Sam
The exit is here or @ http://www.samexit.be
Teller: +69x x 1/18 - 6 x 1/12 - +100 x 1/43
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Spiegelbeeld

Bericht door NetForce84 »

Dit forum was voor mij eens soort van "geschenk uit de hemel".
Ik verzamel al enkele jaren schaalmodellen op 1:18 en was al geruime tijd op zoek naar een forum waar ik mijn lief en leed over schaalmodellen kon delen :D

Na enkele uren zoeken en vertoeven op het internet kwam ik jullie forum tegen waar ik al héééél veel heb bijgeleerd en waar mensen reageren op vragen die ik stel (op een ander forum waar ik ook ben ingeschreven is dat gans anders...)

Mensen delen meningen, ideën, positieve maar ook negatieve reacties en dat is in mijn ogen het doen van een forum.
Het is natuurlijk niet de beoeling om mensen de grond in te boren, integendeel.
Men kan maar leren uit zijn fouten.

Daarom ben ik zeer tevreden dat ik dit forum heb gevonden, geregistreerd ben en mijn hobby kan delen met anderen.

Bijna dagelijks breng ik een bezoekje aan het forum en bijna altijd is er beweging en zijn er zaken, nieuwtjes die ik nog niet weet.

Groeten van een tevreden member :dance: :thump_up:

Koen
Plaats reactie