Spiegelbeeld

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Spiegelbeeld

Bericht door Ricardo »

Het is alweer een tijdje geleden dat in in aanraking kwam met het modelautoforum. Het moet ergens in 2002 of 2003 zijn geweest, wellicht een jaartje eerder zelfs. Na het kopen van mij eerste echt Autoart modelauto kwam ik tijdens het surfen op het internet een klein forumpje tegen, toen nog beheert door Muiter. Een naam die vooral de oude kern wel bekend zal klinken.
Het forum stelde toen nog verrekte weinig voor, maar is echter in de loop der tijd gegroeid tot wat we nu zien. (Hier kunnen we het beheer, maar ook "de vrienden van het forum" erg dankbaar voor zijn). Zelf heb ik mij altijd ingezet voor het forum en zal dit ook zeker blijven doen. Ik heb geen meeting gemist en ook bij de kartbijeenkomsten ben ik niet weg te slaan.

Alweer een jaar of twee werd ik gevraagd om als moderator het forum te komen versterken. Uiteraard geen moeilijke keus. Want het blijft toch een fantastisch forum waar je graag een beetje vrije tijd in wil steken. Elke vereniging heeft zijn vaste kern. Het forum is daar geen uitzondering op. Ook zullen er altijd leden zijn die alleen maar kunnen zeuren en zeiken.Er zijn leuke momenten en er zijn minder leuke momenten, maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb een brede rug en alles rolt er ook zo weer af.

Echter na het lezen van enkele berichten in de column (modelauto van het jaar) van RSH dacht ik bij mijzelf: "Is het forum nu echt minder gezellig geworden de afgelopen jaren?" Ik heb er geen antwoord op.

Wellicht iemand anders en zo ja. Hoe zouden wij het kunnen verbeteren.

*update*


Hoe kijken jullie tegen het beheer, de moderators, forumregels, activiteiten (fotowedstrijden, forummeetingen, karten etc) e.d. Misschien hebben mensen hier een frisse kijk/ ideeën over. :?:
Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 880
Lid geworden op: za 10 jan 2009 15:22
Schaal: 1:18
Locatie: Oosterwolde

Re: Spiegelbeeld

Bericht door Bert »

Ik behoor niet echt tot de vaste kern van dit forum, maar ik kijk toch zeker 1 a 2 keer in de week effe op t forum en ik blijf het een gezellige forum vinden.
Natuurlijk zijn er mensen die alleen maar willen zeuren en afkraken. Is het niet over een model, dan wel over taalgebruik of soms zelfs persoonlijk, maar daar sta ik boven en verlaag me niet tot dat niveau. Kritisch zijn mag vind ik maar als ik geen positieve dingen over een onderwerp kan zeggen, dan plaats ik geen reactie. Verder zou ik zeggen "keep up the good work" :thump_up: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Spiegelbeeld

Bericht door Driver-X »

Ik denk dat er tegenwoordig ook veel mensen zijn die alleen interesse hebben in hun eigen topics, en niet de moeite nemen om die van anderen te bekijken, laat staan een reactie te plaatsen.
Maar dat is op veel meer fora het geval, en ook in het echte leven zie je dat vaak, kijk naar facebook en hyves e.d.
Het draait bij veel mensen alleen om aandacht.

@ Bert, ik begrijp je keus om alleen positieve reacties te plaatsen, maar je moet je ook vrij voelen om "negatieve" reacties te plaatsen, het is maar net hoe je het brengt.

Persoonlijk plaats ik vaak geen reacties op bijvoorbeeld Porsches, ik heb daar niet zo veel mee en voor mij zien ze er bijna allemaal het zelfde uit, ik heb dan meestal niks zinnigs toe te voegen, en zo zal iedereen zijn interesses hebben.

Ik denk dat er met het forum zelf niks mis is, maar ik ben ook geen oudgediende dus ik weet ook niet hoe het "vroegah" was
Afbeelding
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Spiegelbeeld

Bericht door zipperscales »

Driver-X schreef:Ik denk dat er tegenwoordig ook veel mensen zijn die alleen interesse hebben in hun eigen topics, en niet de moeite nemen om die van anderen te bekijken, laat staan een reactie te plaatsen.
Hier ben ik het ook mee eens, ik reageer vooral op dingen die ik echt de moeite waard vind. Er zijn mensen die alleen hun eigen updates posten en helemaal niet op andere reageren, dat is een beetje jammer maar het is nu eenmaal zo. Die kijken alleen naar hun eigen verzameling.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Spiegelbeeld

Bericht door Driver-X »

Even een reactie op de update.

Is het een idee om een photoshop-wedstrijd op te starten?
Dit hadden we altijd op het mazda323fclub-forum, de bedoeling is dan dat er een foto geplaatst wordt (van een auto) en dat alle deelnemers daar hun kunsten op los laten, eventueel met een thema.
Misschien een idee voor naast de foto-wedstrijd, om de shoppers onders ons te stimuleren?
Afbeelding
Porsche
Berichten: 4032
Lid geworden op: zo 13 mar 2005 19:39

Re: Spiegelbeeld

Bericht door Porsche »

De baas hier Moet een brede rug hebben & een dik vel
Rico 4 president of Modelautoforum :thump_up:
Gebruikersavatar
rudie20vt
Berichten: 3577
Lid geworden op: vr 25 feb 2005 21:59
Schaal: 1:43
Locatie: Haaksbergen

Re: Spiegelbeeld

Bericht door rudie20vt »

zipperscales schreef:
Driver-X schreef:Ik denk dat er tegenwoordig ook veel mensen zijn die alleen interesse hebben in hun eigen topics, en niet de moeite nemen om die van anderen te bekijken, laat staan een reactie te plaatsen.
Hier ben ik het ook mee eens, ik reageer vooral op dingen die ik echt de moeite waard vind. Er zijn mensen die alleen hun eigen updates posten en helemaal niet op andere reageren, dat is een beetje jammer maar het is nu eenmaal zo. Die kijken alleen naar hun eigen verzameling.
ik loop hier ook al een tijdje mee en heb heel lang volgehouden om zo veel mogelijk te posten bij anderen.
Maar dat gaat erg veel tijd in zitten en als je dan soms in mijn rallytopic bijna geen reactie's krijg dan denk ik wel eens waarom.
ik hou gewoon vol en post op dingen die ik echt leuk vind, dingen die ik niks vind sla ik over (wil mensen niet kwetsen) zij hebben hun smaak ik de mijne.
Maar ik als autofreak vind veel mooi en kan dan ook erg genieten hier op het forum.
wat wel duidelijk is dat er een bepaald vast clubje altijd bij alkaar reageerd en nooit bij een ander soort verzamelaars, ik heb hier geen probleem mee.
Met een beetje respect voor allemaal komen we heel ver hier.
Afbeelding
Gebruikersavatar
TestaRossa
Berichten: 2087
Lid geworden op: zo 09 mar 2008 09:03
Schaal: 1:43
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Spiegelbeeld

Bericht door TestaRossa »

Het MAF is voor mij eigenlijk zoiets als koffie en F1........vanzelfsprekend, onmisbaar en als je het een dag moet missen dan begint het te jeuken.

Ik ben hier nu een paar jaar actief en ik ben ben heel tevreden met wat ik zie en meemaak hier. Men gaat, over het algemeen, netjes en respectvol met elkaar om. Er heerst bovendien grote saamhorigheid en betrokkenheid. We delen hier niet alleen onze collectie's, maar ook ons priveleven. Werk, relaties, geboorte, huwelijk, ziekte en helaas ook de dood. Ik vind het mooi om te zien hoe we hier op het MAF mee omgaan. Ik kan me soms wel storen aan de wildgroei van offtopic reacties en moddergooien naar elkander zo af en toe, soms tot het randje en eroverheen. Je ziet wel dat dit vaak dezelfde personen betreft en de leiding hier treed gelukkig hard op tegen zulke praktijken.

Zolang het MAF bestaat blijf ik hier komen......iedere dag! Laten we doorgaan op deze goede weg. Complimenten voor een ieder en laten we nog lang genieten van al het moois wat hier langskomt in welke hoedanigheid dan ook.

:thump_up:

:doei:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Spiegelbeeld

Bericht door Autofan »

Daar heb ik eigenlijk niets meer aan toe te voegen TestaRossa! :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Berrus81
Berichten: 366
Lid geworden op: ma 16 mei 2011 08:58
Schaal: 1:18
Locatie: Muntendam (Gr.)

Re: Spiegelbeeld

Bericht door Berrus81 »

Ik heb door de jaren heen diverse forums bezocht en op elk forum zit wel iemand of meerdere mensen die overal wat op aan te merken heeft en die de sfeer danig weet te verzieken. Soortgelijke topics als deze kom ik op ieder forum wel tegen.

Ik weet niet hoe het "vroeger"was. Ik kijk nu ongeveer een jaartje mee maar ik vind het best een "gezellig"forum, voor zover digitale gezelligheid bestaat...

Dus ik zou zeggen: blijf lekker zo doorgaan, dan blijf ik nog een tijdje :thump_up:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Spiegelbeeld

Bericht door Powersprint »

Testa Rossa,

ik had het echt niet beter kunnen zeggen! :thump_up:
Ook ik loop alweer een tijdje mee, en ik kan ook beamen dat het verloop van leden toch wel is gestegen. Iets dat misschien de gezelligheid van het forum niet ten goede komt, maar iets dat je ook niet tegen kunt houden.

Ik betrap mezelf er ook op minder te posten. Updates laten langer op zich wachten en in andere topics blader ik alleen nog maar, zonder iets achter te laten. Maar sinds kort probeer ik de draad weer een beetje op te pakken, aangezien het toch steeds blijft kriebelen :thump_up:

Ik denk dat ik niets meer dan lof uit kan spreken over de moderators en beheerders hier op het forum! Zonder hun zou dit schitterende forum niet bestaan :respekt:

Ik zal het forum daarom ook blijven bezoeken en steunen zo lang mijn passie voor modelauto's blijft bestaan. Want, hoe je het ook went of keert, er zijn maar relatief weinig gekken welke zoveel passie en geld in hun modelauto hobby steken, en dan ben ik blij dat ik dit met mede verzamelaars kan delen :mrgreen:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
togicollector
Berichten: 828
Lid geworden op: ma 16 nov 2009 13:25
Schaal: 1:18
Locatie: Achterhoek/Haarlem

Re: Spiegelbeeld

Bericht door togicollector »

rudie20vt schreef:
zipperscales schreef:
Driver-X schreef:Ik denk dat er tegenwoordig ook veel mensen zijn die alleen interesse hebben in hun eigen topics, en niet de moeite nemen om die van anderen te bekijken, laat staan een reactie te plaatsen.
Hier ben ik het ook mee eens, ik reageer vooral op dingen die ik echt de moeite waard vind. Er zijn mensen die alleen hun eigen updates posten en helemaal niet op andere reageren, dat is een beetje jammer maar het is nu eenmaal zo. Die kijken alleen naar hun eigen verzameling.
ik loop hier ook al een tijdje mee en heb heel lang volgehouden om zo veel mogelijk te posten bij anderen.
Maar dat gaat erg veel tijd in zitten en als je dan soms in mijn rallytopic bijna geen reactie's krijg dan denk ik wel eens waarom.
ik hou gewoon vol en post op dingen die ik echt leuk vind, dingen die ik niks vind sla ik over (wil mensen niet kwetsen) zij hebben hun smaak ik de mijne.
Maar ik als autofreak vind veel mooi en kan dan ook erg genieten hier op het forum.
wat wel duidelijk is dat er een bepaald vast clubje altijd bij alkaar reageerd en nooit bij een ander soort verzamelaars, ik heb hier geen probleem mee.
Met een beetje respect voor allemaal komen we heel ver hier.
Ik maak me zelf ook schuldig aan te weinig posten, hoewel ik graag en met bewondering lees en kijk, ook naar jouw fantastische nieuwe aanwinsten elke keer. Merk ook dat bij mijn eigen topic weinig wordt gepost, behalve door een 'eigen' kern. Te specifieke keuze van mezelf waarschijnlijk. Maar het is ook een fenomeen dat je op alle fora terugziet. De scherpte is er een beetje van af. Overkill waarschijnlijk, er is inmiddels zoveel te communiceren online...
Het blijft hoe dan ook een heerlijk forum waar ik elke keer graag weer heel nieuwsgierig en vol bewondering rondkijk tussen de onderwerpen die ik zelf nooit zou verzamelen maar zo vreselijk leuk zijn om te zien. Van Rally auto's tot Cars modellen en van kringloop koopjes tot oude Polistil's.
Alle waardering voor de moderators die gelukkig op z'n tijd aan de rem trekken als het hier langzamerhand wat onleesbaar begint te worden. Zonder hen was het hier ongetwijfeld een stuk minder leuk.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Spiegelbeeld

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Ons Maf leden wordt een spiegel voor gehouden door master moderator Ricardo :thump_up:

Eerst een enorm applaus, van mijn kant, voor alle vrijwilligers die dit forum draaiende houden en de "vrienden van het forum" die de stichting financieël onderteunen. :worshippy: :worshippy:

Ik moet toegeven, dat ik de laatste tijd zeer weinig te lezen ben op het forum, heeft zeker iets te maken met een nare gebeurtenis afgelopen zomer in mijn leven.
Ook ben ik meer bezig om mijn leven weer op de rails te krijgen, al valt dat niet mee. Het verzamel virus is ook is wel erg genesen ondertussen. :shock:


Goed, terug naar Ricardo colom.

Ruim 2-3 jaar geleden, las ik al vaak 'geneuzel van het niveau zandbak wedtrijdtjes' tussen nieuwkomers en de bestaande kern, waarbij ik detijds mij zeer aan heb gestoord aan divere vormen van moddergooien en taalgebruik. Ik ben toen nog maar enkel ben wezen posten in topics/verzamelingen die er echt toe deden in mijn ogen, en gaf ik enkel een reactie als die er toe deed.

Ik ben van mening, dat het forum zichzelf draaiende dient te houden, zonder gebruik te maken van een dozijn politie-agenten en/of maatschappelijkwerkers op het forum. En een elk respect vol met elkaar dient om te gaan. Iedereen stapt wel eens met het verkeerde been uit bed, houd daar dan rekening mee.

Ieder lid, kan ideëen aandragen (even aanvragen bij het bestuur voor haalbaarheid, enz.), voor een vergroting / verruiming / verandering en verbetering van het forum, zelf heb ik een aantal topics de lucht in geduwd, de één een succes de ander een stille ondergang. Maar dat hoort er bij, al doende leert men.
Wat mij wel opvalt, is dat er maar zeer kleine groep is, die nieuwe ideëen aandragen, zoals laagdrempelige spelletjes, enz.. Inderdaad samen moeten we doen.
Maar helaas zullen er altijd leden zijn, die een nieuw idee, graag teniet doen, jammer hoor.

Wel is in de huidige samenleving merkbaar, dat het meer op het eigen individue gericht is, dan op de gehele samenleving, tja tijden veranderen.

Sinds enige tijd, woon ik op Jamaica, waar het leven 180 gr. anders is, iedereen spreekt met elkaar op straat, waar de kloof tussen arm en rijk en gekleurd en blank enorm is.

Hier in het westen, spuien we graag vanachter de PC onze negatieve gevoelens, terwijl het juist over onze goede en positieve kanten dient te gaan. :wink:

Ook ben ik van mening, dat er een financiële onzekere toekomst is bij sommige leden en andere leden daar totaal geen weet van hebben, wat weer een vervelende invloed kan hebben op de sfeer van het forum.

Net zoals Ricardo, heb ik ook de antwoorden niet om dit forum beter te maken.

Toch nog een idee, meer Maf rayon/regio meetings organieren, ipv één forummeeting en kartingdag organiseren = meer data om mogelijk elkaar eens te spreken met een kopje thee erbij :wink:


Ron
Gebruikersavatar
manowar
Berichten: 3903
Lid geworden op: zo 19 sep 2004 19:29
Schaal: 1:43

Re: Spiegelbeeld

Bericht door manowar »

Ik kom nu toch al weer een poosje hier op het forum. Probeer alles bij te houden en dat is echt niet altijd even makkelijk. Ook ik geef niet bij iedereen en elke update een reactie. Als ik het echt leuk en mooi vind dan geef ik een reactie,ongeacht wie de poster is. Inderdaad krijg je zelf soms weinig reactie op je update maar denk dan altijd maar dat niet iedereen van de zelfde modellen houdt en dezelfde smaak heeft. En dat is maar goed ook anders heeft iedereen het zelfde.

Blijf het een geweldig en gezellig forum vinden en ik kijk bijna dagelijks wel even. Ook is er volgens mij voldoende onderling respect op het forum. En zoals TestaRossa eerder al melde "We delen hier niet alleen onze collectie's, maar ook ons priveleven, Werk, relaties, geboorte, huwelijk, ziekte en helaas ook de dood". Dus volgens mij zijn we best goed bezig met zijn alle op een zonderling nagelaten dan.

Zou zeggen, gewoon doorgaan :thump_up:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Spiegelbeeld

Bericht door Ricardo »

Ik ben blij met alle positieve reacties.
Doorgaan zullen we zeker. :mrgreen: Ik ben al aan de slag gegaan met het idee van Driver-X. Het lijkt erop dat het wel leuk gaat uitpakken. Ik vind de geplaatste foto's nu al hilarisch.

rsh_scuderia is achter de schermen druk bezig met "De modelauto van het jaar" verkiezing voor 2012.
Ook is het beheer al met de voorbereidingen voor de meeting van 2012 aan de gang. Al met al leuke vooruitzichten lijkt mij.

Als er nog meer suggesties/ tips zijn, plaats ze. :thump_up:
Plaats reactie