SOLIDO Rolls Royce Phantom III story (toegift)

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GEISHA
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 13:32
Schaal: 1:43

SOLIDO Rolls Royce Phantom III story (toegift)

Bericht door GEISHA »

Als toegift op mijn eerdere column wil ik u graag nog even laten kennismaken met een aantal limited editions, specials en promo’s die door Solido of anderen zijn geproduceerd.

Limited Editions:
Onder de benaming “cars of the commanders” heeft Solido een serie auto’s uitgebracht waarbij beroemde militaire kopstukken de aandacht kregen.
In dat verband noem ik o.a. namen zoals gen. Patton, gen. Zhukov, gen. MacArthur en maarschalk Rommel.
De Poolse commandant Wladislaw Sikorsky (in de 2e W.O. premier van Polen in ballingschap) werd geëerd met zijn mooie blauwe Coupé Cabriolet Phantom III.

Afbeelding

Vervolgens kwam er ook nog een “signature serie” serie uit die geheel gewijd was aan grote namen uit de film- en showbusiness. Onder andere James Dean, Humphrey Bogart en Marilyn Monroe.
De signature van acteur/regisseur Orson Welles siert een Sedanca de Ville.

Afbeelding

Uit de film Arsenic et Vieilles Dentelles stamt deze prachtige Drophead Coupe; en ook nog zeer zeldzaam.

Afbeelding

Nog zeldzamer, maar zeker niet een van de mooiste is de Solido Sedanca de Ville uit de James Bond film Goldfinger. Een man die schuilgaat onder de naam Little Soldier bracht een gelimiteerde oplage van 100 stulks uit in een gouden koker + certificaat incl. James Bond en Odd Job figuurtje. Voor deze exemplaren vraagt men vele honderden Euro’s.
Geef mij maar de Corgi 1:36 Phantom III Coupe de Ville (links op de foto), die is een paar slagen mooier, getrouwer en kost niet zoveul.

Afbeelding

Specials:
Ter ere van 100 jaar automobiel verscheen deze set met een goudkleurige Drophead Coupé.

Afbeelding

Vervolgens een zogenaamde duo Metal kit met een Rolls Royce Corniche en Phantom III Coupé Cabriolet.

Afbeelding

De laatste special is L’Age d’Or set met Bugatti, Cadillac en Phantom III Sedanca de Ville.

Afbeelding

Promo’s:
Diverse bedrijven zagen miniatuur auto’s als een platform om promotionele activiteiten te ontwikkelen, En zo werden o.a. Solido Rolls Royces cadeau gedaan bij een modelauto tijdschrift:

Afbeelding

Of een fles port:

Afbeelding

En zo zijn er meerdere.

Als laatste, twee vrij bijzondere verchroomde Sedanca de Villes (waarvan 1 met zwart onderstel):

Afbeelding

Afbeelding

Welnu hier laat ik het voor nu bij, reacties, ik heb er al een aantal, waarvoor mijn oprechte dank, zijn welkom. En mocht ik in de (nabije) toekomst weer iets over dit onderwerp te melden hebben, dan hoort u van mij.

GEISHA, Zaanstad/Amsterdam mei 2012
AadA
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 apr 2013 22:38
Schaal: 1:43

Re: SOLIDO Rolls Royce Phantom III story (toegift)

Bericht door AadA »

Prachtig verwoord.
Ik heb er nooit bij stil gestaan maar deze Solido's lenen zich inderdaad perfect om te verfraaien of te verbouwen.
Vooral de doosjes met 2 bouw modellen zijn geweldig.
Hier zou menige bouwer/verbouwer blij van worden mochten er weer zulke doosjes aangeboden worden.

met vriendelijke groet,

Aad
Plaats reactie