Spijt

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Plaats reactie
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Spijt

Bericht door rsh_scuderia »

Spijt

Soms heb je dat. Sta je als verzamelaar verlekkerd te kijken naar dat fijne model in de vitrine. Of zie je dat een fabrikant een model gaat uitleveren waar je zelf al jaren op wacht. Of nog mooier, een erg prettig model, al weet je zeker dat deze fabrikant er toch nog 356,876 kleurenvariaties in gaat maken.

Dat eerste model in de vitrine was een Exoto Porsche 935 in Martini uitmonstering en met de nummer 1 op de flank. In de aanbieding in Haarlem. Helaas was ik toen nog genoodzaakt om als student rond te komen en had ik de gevraagde 110 euro niet op zak of wilde ik dat er niet aan uitgeven.
Het zelfde model doet nu met gemak 500 euro of zelfs meer voor gekken op Ebay. Gevalletje van beetje jammer, omdat ik het model nu wel kan betalen, maar 500 euro vind ik dan weer ronduit overdreven.

Afbeelding

Het andere geval gaat over een model van Otto. Veel mensen kennen Venturi niet, tenzij het gaat om het Venturi effect, maar die zullen je vanuit hun Golf II 1.4 Cl of willekeurige Mercedes meewarige aankijken als je het over een mooie auto hebt.
Toen ik actief autosport ging kijken op Eurosport, Formule 1 keek ik al wat eerder wat fanatieker, was er de vermaarde BPR-klasse. Een paar dikbuikige 40+erts met te veel geld en gave auto’s. De Jolly Club/Peter Parker pro-klasse zeg maar.
Naast de fabelachtige Ferrari F40 LM reed daar ook de Venturi Atlantique LM rond. Een Franse F40 na-aper. Even grote lunchtafel als spoiler en aan de zijkant een groter gat voor de koeling in plaats van de twee luchtsleuven die de Ferrari had. Maar wat een stoer ding! En wat een mooi blauw! En die moest ik dan ook maar kopen!
Helaas! Montezemlo kaapte het laatste beschikbare modelletje weg. Wel erg spijtig, maar in de wetenschap dat hij volgend jaar gaat verhuizen en tegenwoordig drukker bezig is met Jochem Meyer en Sanne Wallis de Vries. Grote kans dat deze, in de doos vanuit de zolder ooit nog eens wordt aangeboden. Net zoals al die andere 276 modellen in zijn verzameling.

Afbeelding

Het laatste model is de open versie van de Ferrari 458 Italia door BBR in 1:18.
Vol details en gewoonweg een prachtig model. BBR een beetje kennende zouden er wel nog 564 kleurenvariaties komen, maar ik vrees met grote vrezen dat dit niet het geval gaat zijn en ik dus gewoonweg naast een van de gaafste sportwagens heb gegrepen die er in high-end te krijgen is. Was.

Afbeelding

Beetje spijt heb ik dan ook wel, maar gelukkig kan ik dan nog dromen aan de hand van de verzameling van de anderen verzamelaars waar deze modellen wel staan.
Toch is het net even wat anders dan voor je eigen vitrine kijken naar zo een gaaf dingetje die je al erg graag zou willen hebben.
Gebruikersavatar
zipperscales
Berichten: 868
Lid geworden op: di 05 apr 2005 15:12
Schaal: 1:43
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Spijt

Bericht door zipperscales »

Goed stuk en ik ken het, dat heb ik met het Porsche Supercup model van Patrick Huisman uit 2009. Destijds uitgebracht met 150 stuks en ik dacht, die haal ik later wel. Niet dus. :(
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Spijt

Bericht door model1op43 »

zipperscales schreef:Goed stuk en ik ken het, dat heb ik met het Porsche Supercup model van Patrick Huisman uit 2009. Destijds uitgebracht met 150 stuks en ik dacht, die haal ik later wel. Niet dus. :(
Je bent echt op zoek he .. :nuts:

Trek hieruit één wijze les van deze ervaren verzamelrot:
Het is beter om spijt te hebben van iets dat je WEL gedaan hebt, dan van iets dat je NIET gedaan hebt.
Dus de volgende keer ... GA ERVOOR! :wink:
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Spijt

Bericht door NetForce84 »

Ik had mij indertijd de Auto Art Porsche 911 997 GT3 RSR Presentation 2007 1:18 gekocht, was één van mijn eerste modellen.

Afbeelding

Heb die dan wegens plaatsgebrek (eigenlijk zonder nadenken) en omdat ik een andere porsche had gekocht weggegeven. :cry:

Nu dat modelauto's een hobby is geworden en ik mij toespits op 1:18 heb ik daar natuurlijk spijt van en toch dat die porsches zo prachtige wagens zijn... :cry:
Het verstand komt met de jaren zeker :doh:
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Spijt

Bericht door Montezemolo »

Whahahaha mooi stukje weer! Inderdaad de verhuizing zit er aan te komen en helaas zullen ook een aantal modellen het veld moeten ruimen.
Zodra de Venturi het huis gaat verlaten, laat ik het je onmiddelijk weten.

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Spijt

Bericht door v8-vette »

mooie column :thump_up:
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: Spijt

Bericht door Straetos »

Vind ik leuk. :thump_up:
Wild wild horses couldn't drag me away
Plaats reactie