Toegevoegde waarde

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door St. Paul »

Ja hoor. Ik ren van de week een MacDonalds binnen voor een burger en zal na afloop klagen over het feit dat ze compleet waardeloos "voedsel" serveren, maar dat het restaurant er wel kleurrijk uitziet en die kinderen iig wel hun best op de burger gedaan hebben. :thump_up: :lol:

Enige goede wat Ferrari voortgebracht heeft is een boze Ferruccio Lamborghini. Dat heeft op zijn beurt meer mooie en spectaculaire wagens voortgebracht dan Ferrari zelf ooit heeft gedaan. Bovendien, 95% van posts van de Ferraricollecties zijn identieke collecties Bburagos/Mattels. En dan ga ik voor die ene minder lelijke 250 GTO van fatsoenlijk merk die topics echt niet voor volgen, net als dat ik het tupperwareforum.nl niet volg. Sterker nog als ik merk dat iemand met een brede verzameling met een te grote regelmaat Amerikanen, Ferrari's of Mercedessen post stop ik al met kijken. ( :zwaai: Maurice :mrgreen: )

Ben het met Polo eens, als je post moet je tegen commentaar kunnen maar je hoeft in de privetopics ook niet te gaan zoeken, je weet dat dat uiteindelijk iemands trots is. Als je het niks vindt kijk (of eet) je niet.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door Driver-X »

Maar verder kom je nog wel met plezier op dit forum toch? :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door St. Paul »

Driver-X schreef:Maar verder kom je nog wel met plezier op dit forum toch? :mrgreen:
Natuurlijk, maar ben wel selectief in wat en wie ik volg. En zeker respect voor mensen als Rico (die het voorheen deed) en Lambo die hier elke keer de moeite doen om al het nieuws het forum op te knallen. :worshippy:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Bien
Berichten: 2124
Lid geworden op: do 31 jul 2008 10:03
Schaal: 1:43
Locatie: Simpelveld

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door Bien »

Ook ik herken precies wat je bedoelt in deze column. Het verzamelen (en bouwen) van modelauto's is mijn grootste hobby en voor elke verzamelaar is zijn collectie toch wel zijn trots. Toen ik in de beveiliging werkte had ik een collega die net zo gek was op modelauto's als ikzelf en we namen ook geregeld onze nieuwste aanwinsten mee naar het werk om ze tijdens de dienstwissel aan elkaar te showen. Nu ik al een paar jaar niet meer bij dat bedrijf werk is dit contact weggevallen en is het MAF eigenlijk mijn enige uitlaatklep m.b.t. het praten over deze hobby. Oke, ik zit ook op het bekende modelbouw forum, maar daar is niet veel animo voor die-cast en ik heb het sfeertje hier sowieso altijd beter gevonden.

Wel heb ik één kritiekpuntje. Het komt op mij een beetje (misschien onterecht??) over dat mensen hier voornamelijk interesse hebben in 1:18 en daarom minder op topics met daarvan afwijkende schalen reageren. Ik zie privé-topics die soms maar 1 of 2 reacties krijgen op een update of als ze pech hebben zelfs geen enkele. Jammer, want ook die mensen zijn trots op hun collectie en zullen ongetwijfeld reacties op prijs stellen.

Hoe dan ook, ik vind dit nog steeds een erg fijn forum waar ik graag kom en ik sluit me er bij aan dat de mensen die dit draaiend houden respect verdienen. En hoewel het momenteel inderdaad wat rustiger lijkt te zijn hier hoop ik dat we de komende jaren nog steeds onze gezamenlijke hobby op dit mooie forum kunnen blijven delen!
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door Peter Parker »

Ik merk dat ik toch vaak reakties krijg op mijn aanwinsten. Dat vind ik natuurlijk erg leuk en ik kan het goed hebben als mensen de versleten Dinky's, erg versleten vinden en klaar voor een spuitbeurt. Ook vind ik het leuk als ze ook aangeven dat ondanks dat ze het zelf niet sparen, het wel erg mooi vinden. Gezien mijn verzameling zijpaden op de hoofdverzameling snap ik best dat iemand anders dat niet spaart, maar ik vind het wel leuk om te delen. Zo vind ik het ook leuk om bij anderen te gluren. Soms doe ik zelf nog inspiratie op en komt er weer een nieuw zijpad. :doh:
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door Ricardo »

Peter Parker schreef:Ik merk dat ik toch vaak reakties krijg op mijn aanwinsten. Dat vind ik natuurlijk erg leuk en ik kan het goed hebben als mensen de versleten Dinky's, erg versleten vinden en klaar voor een spuitbeurt. Ook vind ik het leuk als ze ook aangeven dat ondanks dat ze het zelf niet sparen, het wel erg mooi vinden. Gezien mijn verzameling zijpaden op de hoofdverzameling snap ik best dat iemand anders dat niet spaart, maar ik vind het wel leuk om te delen. Zo vind ik het ook leuk om bij anderen te gluren. Soms doe ik zelf nog inspiratie op en komt er weer een nieuw zijpad. :doh:
Lees VAAK, bedoel je Peter. :mrgreen:
shelby492
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 26 okt 2012 17:32
Schaal: 1:18

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door shelby492 »

Helaas heb je gelijk.
Ik heb een hele collectie van ford mustang van Autoart en shelby collectibles,als deze aan vrienden laat zien is het inderdaad mooi of leuk.
Dit heb ik niet met iemand die ook mustangs verzameld maar die zijn hier in mijn provincie schaars,het is ook eens leuk met iemand te praten over andere modellen en over welke fabrikant de best afgewerkte of mooiste modellen heeft.
Dit is meer dan verzamelen alleen,er kan over zoveel meer gesproken worden,ik heb eens met iemand 2 uurs gepraat over ford mustang,we konden dit wel de hele dag doen.
Dat is het leuke eraan,samen ervaringen delen over modelauto's verzamelen.

Shelby492
Gebruikersavatar
Ferrarifan
Berichten: 2979
Lid geworden op: wo 27 mei 2009 14:25
Schaal: 1:18
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door Ferrarifan »

St. Paul schreef:Heb een rothekel aan Ferrari dus als je van mij wilt horen dat ik niks aan jouw verzameling vind... mijn zegen heb je. Maar leuker zal het niet worden. Wat mensen op dit forum doen moeten ze lekker zelf weten net zo goed als je zelf moet weten wat je verzamelt. Als iedereen degene die maar wat aanklooien in de privétopics gewoon links laat liggen is de lol voor hen er zo af.
Was jij niet degene die zoveel kritiek had op Hanske10 omdat hij zovaak van verzamelthema veranderde :)
En wat me nog meer verbaasd is dat hij het nog met je eens is ook :doh:
Nieuw in de collectie:.340/375MM (BBR)........250 TDF (BBR)................750 Monza (Techno models)

Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
ferrarimodelcha.forum2go.nl
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door hanske10 »

HOI IK zei dat iemand in z,n waarde moet laten wat hy met z,n modelen doet

maar om iemand helemaal af te zeiken. nee daar ben ik 300 % tegen.. laat iedereen in z,n waarde!!!
maar om bij een persoon div reactie,s te plaatsen die de bedoeling hebben of de intensie om iemand met de grond te gelijk te maken

enige kritiek mag altijd .maar wel normale kritiek en niet om iemand af te zeiken

en reactie,s plaats ik zelf als ik een model mooi vind of speciaal,mocht ik er niets aanvinden dan zal ik ook geen reactie,s plaatsen
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door hanske10 »

en ja me neefje is zeer geinterreseerd in modellen.
dat is altijd fijn om dan deze met hem te delen..,geef hem af entoe eens een model mee
en met iemand er over te praten ja dat is altijd fijn. zo was ik pas bij WHR in brummen en ff kunne kletsen over modellen enzo
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door St. Paul »

Ferrarifan schreef:
Was jij niet degene die zoveel kritiek had op ****** omdat hij zovaak van verzamelthema veranderde :)
Krijg je een heel andere discussie maar goed. Lang geleden liep Boerke04 hier nog rond. Dat was nou iemand die vaak van verzamelthema wisselde. Die kocht Verstappen modellen aan voor een vermogen en verkocht het voor een habbekrats om een ander thema te nemen. Om uiteindelijk met spijt toch weer alle Verstappen modellen duur aan te kopen. Wat ****** doet heeft niets meer met verzamelen te maken, als je immers op voorhand al weet dat je alles gaat verkopen... Daar kun je namelijk de klok gelijk op zetten inclusief het drama op het moment dat alles er uit moet en het moord en brand gebeuren als iemand er een sarcastisch grapje over maakt.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
v8-vette
Berichten: 3044
Lid geworden op: wo 30 dec 2009 19:47
Schaal: 1:18

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door v8-vette »

Ik heb precies hetzelfde!
In mijn vrienden kringen zit geen enkel persoon dat ook maar iets met modelauto's heeft.
Nu heb ik het geluk dat mijn vader ook verzamelt maar die moet niks hebben van 'mijn Amerikanen'.
Het forum is echt een meerwaarde zoals je al aangeeft en ik hoop nog lang deel te kunnen nemen. :thump_up:

mooie column met een goed onderwerp! :worshippy:
Gebruikersavatar
model1op43
Berichten: 3224
Lid geworden op: ma 24 nov 2003 09:16
Schaal: 1:43
Locatie: thuis in het groene hart
Contacteer:

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door model1op43 »

Ik had hier een topic in de privecollecties dat best goed bekeken werd; teller staat op ruim 94.000, maar het aantal reacties dat ik erop kreeg was beperkt en altijd van dezelfde trouwe volgelingen. Reden voor mij om geen updates meer te plaatsen. Ik hou ook al een website en twitteraccount bij en het werd me gewoon te tijdrovend. Ik beperk me nu tot de website en twitter en heb aan belangstelling niets te klagen; afgelopen maand ruim 17.000 hits. Wekelijks krijg ik leuke reacties per mail en ik heb 320 volgers op Twitter . De meeste ervan ken ik niet persoonlijk, maar er zitten ook bekende coureurs en teams tussen.

Kortom, het privetopic is niet zaligmakend, maar voor velen van ons de belangrijkste uitlaatklep om nieuwe aanwinsten te tonen. Laat hen alsteblieft in hun waarde en geef ze een compliment als het model je aanspreekt. Geen verplichtingen, geen 'afzeiken' , gewoon waardering tonen als je het meent. Dan blijft het 't langst leuk.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Gebruikersavatar
Boskoos
Berichten: 619
Lid geworden op: zo 15 jan 2012 16:06
Schaal: 1:18
Locatie: Zoersel/Belgie

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door Boskoos »

Ook in mijn geval zijn ze in mijn familie er helemaal niet mee bezig met modelauto's! De enige persoon die het wel interessant vind is mijn vader. Hij heeft zelf 13 jaar geracet op zolder en spa. Wel op laag niveau.
Maar als ik een modelauto koop is hij de enige die geinteresserd is.

Binnenkort komt kerstmis en nieuwjaar er aan uiteraard. Ze vragen me steeds om een lijstje te maken met wat ik eventueel zou willen hebben. Mijn antwoord vonden ze dom, ik zei namelijk geld. Zodat ik model wagens kon kopen. Ik werk nog niet, dus geld om modellen te kopen is altijd welkom. Begrijpen ze niet. Als ik me voorlopige collectie laat zien vinden ze het wel knap, maar meer ook niet.

Daarom vind ik dit forum super! Allemaal mensen die druk bezig zijn met modelauto's. Delen hun collecties, updates, informatie. Toen ik begon met verzamelen kende ik opzich nog niet veel of weinig zeg maar over auto's. Nu bijna een jaar op dit forum bezig en ik zie hier veel verschillende knappe wagens en informatie verschijnen! Het interesseert me gewoon. Ik kan hier een lange lovende tekst over dit forum zeggen. Maar het heeft toch wel veel invloed gemaakt ook voor mijn collectie. Mijn hobby is modelautos verzamelen en daarbij hoort modelautoforum.

Modelautoforum is een topper voor me! Ook de mensen die geregistreerd zijn en de site in toom houden hebben zeker mijn respect!
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Gebruikersavatar
straatauto
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 22 sep 2007 17:25
Contacteer:

Re: Toegevoegde waarde

Bericht door straatauto »

Leuke en herkenbare afwegingen.
Ik moet ook bekennen dat het delen van mijn passie voor kleine autootjes op het MAF veel meer voldoening geeft dan de beleefde reacties van familie en vrienden bij het zien van mijn vitrines.
En soms zijn de reacties niet eens zo vriendelijk: "Zo......... je kan wel een winkeltje gaan beginnen"..... óf "heb je er nou nog steeds niet genoeg?"

V.w.b. het reageren op andermans topics heb je helemaal gelijk en heb je mij ook een beetje wakker geschud.
Als ik zelf iets nieuws geplaatst heb ben ik ook erg blij met leuke reacties terwijl ik zelf wellicht te weinig reageer op andermans berichten.
Ik zal m'n leven eens beteren.

En voor de liefhebbers........ mijn eigen site: http://www.straatauto.weebly.com
Ook heerlijk om daar in het gastenboek enthousiate reacties te lezen......... (doen dus !!)
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Plaats reactie