Verzamelstraatjes

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Plaats reactie
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Verzamelstraatjes

Bericht door rsh_scuderia »

Mijn Ayrton Senna Collectie is compleet. Alle modellen waarin Senna vanaf zijn debuut in de Formule 1 heeft gereden heb ik in 1:18. In doos. Van Minichamps. Met ASC-logo.
Dat betekende toch echt dat dit verzamelstraatje is afgesloten. Verlekkerd af en toe een blik werpend op de modellen in de Camel, JPS, Marlboro en Rothmans kleuren.
Simpele vormen, tabaksreclame en bovenal een mooi tijdsbeeld.

Afbeelding

Met een mooie film/documentaire, en een item bij Topgear en zelfs in GranTurismo een eerbetoon aan de beste Forumle 1 coureur ooit laait de vraagt wellicht weer op.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de modellen van Minichamps nu niet meer de tand des tijd zouden overleven als het gaat om afwerking en verfijning.
Daarnaast zijn de modellen allemaal gesloten en is van de (turbo)techniek van de Renaultblokken niets te zien. De legendarische Honda blokken evenmin.

Op de laatste Toyfair presenteerde Autoart de Lotus 99T. Alles kan open, alles is te zien. De afwerking is beter en zoals ik dat altijd al had gewild.

Afbeelding
Afbeelding

TSM gaat de McLaren Honda MP4/5 en MP4/6 maken. Apart kunnen de motorblokken besteld worden.

Soms kunnen enkele foto’s van een beurs, van een stukje metaal en plastic een klein jongetje weer erg blij maken. En mijn bankrekening weer wat leger.
Mijn verzamelstraatje is dus niet afgesloten. Hij gaat weer open. Fijn!
Gebruikersavatar
energized
Berichten: 10
Lid geworden op: do 22 jan 2015 12:58
Schaal: 1:43

Re: Verzamelstraatjes

Bericht door energized »

Heel leuk om te lezen, het blijft een verslaving zonder eind.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Verzamelstraatjes

Bericht door Peter Parker »

Prachtige details, ja dan blijf je hongerig naar beter!
Gebruikersavatar
Mr. Dj M.
Berichten: 7098
Lid geworden op: za 29 sep 2007 14:47
Schaal: 1:18
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

Re: Verzamelstraatjes

Bericht door Mr. Dj M. »

Vooral de Camel vind ik erg mooi!
Inderdaad super mooi qua detailering.

Zo weet je dus maar nooit of er nog wat in je straatje komt!
Gebruikersavatar
Smokey
Berichten: 2766
Lid geworden op: di 28 jun 2005 13:23
Locatie: haaksbergen

Re: Verzamelstraatjes

Bericht door Smokey »

Veine Kolom :!:

Dat is nu zoiets wat het verzamelen zo mooi maakt.
De prikkeling om je verzameling te verfraaien. Door vernieuwing of door aanvulling. Zo`n fraaiere gedetailleerdere uitvoering zorgt voor meerwaarde in je eigen beleving. Dat zorgt er uiteraard voor dat je de straatstenen in je verzamelstraatje met alle plezier opnieuw zult rangschikken :thump_up:

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Plaats reactie