Verkopen die handel!

In dit forum verschijnt maandelijks een nieuwe column van één van de leden. Iedereen kan een column inleveren bij de beheerder via PB.
Columns worden door de beheerder één voor één maandelijks geplaatst op volgorde van binnenkomst.
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: Verkopen die handel!

Bericht door F40F50ENZO »

Ik sta al jaren vrijwel stil qua verzamelen, hier kom ik ook bijna nooit meer. :(

Ik koop heel af en toe een 1:18 Ferrari bij :D je moet toch up to date blijven op dat merk....
Ga nu ook een deel van de "zij spoortjes" verkopen om wat cash binnen te halen (hoop ik)
Tegenwoordig meer met fotografie bezig en daar gaan ook flink wat muntjes in zitten.
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Ferrari10flrb
Berichten: 2996
Lid geworden op: zo 16 jul 2006 22:40
Schaal: 1:43
Locatie: Eibergen
Contacteer:

Re: Verkopen die handel!

Bericht door Ferrari10flrb »

Modelauto's verzamelen is en blijft mijn hobby, het ene moment ben ik er wat meer mee bezig dan het andere dat dan wel.
De afgelopen jaren heb ik wel de helft van de diecast modellen verzameling verkocht en er weer andere, in mijn ogen kwalitatief betere modellen voor gekocht. (les 1, dozen bewaren).

Ik ben nu ca 10 jaar lid van dit forum en ik zie dat de laatste jaren de activiteit van verzamelaars aan het afnemen is en dan met name het 1/43 gebeuren. Overigens geldt dat ook op andere forums.
Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 3103
Lid geworden op: di 27 jul 2010 17:36
Schaal: 1:43
Locatie: Dordrecht

Re: Verkopen die handel!

Bericht door Johan »

Mijn collectie ging redelijk snel toen alles nog goed ging maar opeens kwam er onverwachts een probleem met de gezondheid.
De gezondheidsproblemen bleken blijvend te zijn met alle gevolgen van dien op financieel gebied en daarnaast kwam er ook nog een scheiding.
De modellen stonden toen lange tijd opgeslagen in dozen maar ondanks dat ik toen vrijwel alles kwijt was heb ik nooit echt overwogen om de modellen weg te doen. Ik genoot er immers altijd immens van.
Lange tijd later is inmiddels alles weer redelijk op de rit. Nieuwe relatie maar de gezondheid is en blijft wat het is, niet best. Ook de bijbehorende uitkering is om te huilen en dat helpt ook niet mee bij het verzamelen maargoed, het leven is opzich weer in rustig vaarwater gekomen.

Dan het punt dat de modellen weer tevoorschijn komen, dat is genieten als al dat moois weer uit de doos komt.
Ik ben dan ook dolblij dat ik het nooit weg gedaan heb. Veel komen er niet bij per jaar, gemiddeld zo'n 3 a 4.
Ook ben ik wel selectiever geworden en dat betekend dat er een aantal van de oude collectie op termijn in de verkoop gaan maar weg doen.....nooit.
Ik geniet er zoveel van, ook om er mee bezig te zijn. Ik kan gewoon mijn 'gevoel' erin kwijt, voel me prettig als ik er naar kijk of ze op de foto zet. Ook zo op z,n tijd als ik weer naar nieuwe modellen kijk op het internet.....gewoon een fijn gevoel en genieten.
Hetzelfde heb ik ook met mijn andere hobby's.

Mijn ervaring is dat weg doen vaak ook echt weg is en er altijd een soort van spijt om de hoek komt kijken op een later moment.
Is dat dat zo'n drama? Nee want ook dat hoort bij t leven maar jammer is het wel natuurlijk als je dat gevoel heb.
Zeker als het op een moment gebeurd dat de hobby even op een laag pitje stond. Bedenk dus goed wat je doet alvorens daadwerkelijk de stap te maken. Het staat nu immers soms op een laag pitje maar die vlam kan altijd zo weer aanwakkeren.
De collectie uitdunnen kan dan weer wel een goede optie zijn. Dit kan zelf goed uitpakken voor de kwaliteit van de collectie.

En dan nog iets. Van die 3 a 4 modellen per jaar die er nu nieuw bijkomen geniet ik nog meer dan die 2 a 3 per maand die het destijds waren. :!:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Plaats reactie