Discussie-topic over de nieuwe regels

Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Fotowedstrijd TwijfelTopic!

Bericht door Rossy »

Ofwel iemand die geen PS heeft of er nauwelijks kaas van gegeten heeft, heeft weer eens geen enkele kans bij deze contest.
Nu ben ik toch al niet echt te spreken over de huidige manier van opstellen van de voorwaarden.
Alleen een onderwerp...
Wat er nou weer mee bedoeld wordt moet een ieder dus zelf maar uitzoeken.
Aan de andere kant kan er eigenlijk ook niemand uitgesloten worden, zolang het onderwerp maar ergens in terugkomt al is het heel indirect (een Franse auto bij een Engelse telefooncel, met het idee dat er in Engeland ook toeristen zijn...).

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd TwijfelTopic!

Bericht door Ricardo »

Rossy schreef:Ofwel iemand die geen PS heeft of er nauwelijks kaas van gegeten heeft, heeft weer eens geen enkele kans bij deze contest.
Er staat volgens mij nergens bij de nieuwe opgave dat PS verplicht is :wink: Je kunt het niet altijd iedereen naar zijn zin maken :P
Rossy schreef:Nu ben ik toch al niet echt te spreken over de huidige manier van opstellen van de voorwaarden.
Alleen een onderwerp...
Wat er nou weer mee bedoeld wordt moet een ieder dus zelf maar uitzoeken.
Aan de andere kant kan er eigenlijk ook niemand uitgesloten worden, zolang het onderwerp maar ergens in terugkomt al is het heel indirect (een Franse auto bij een Engelse telefooncel, met het idee dat er in Engeland ook toeristen zijn...).

Antonio.
Voilá en daar is de telefooncel, vlagen waar auto's op staan, de towerbridge. :think: Ik denk dat er op deze manier meer creativiteit getoond wordt :wink: En dat is ook wel te merken aan de inzendingen van de afgelopen twee wedstrijden.
Met een beetje creativiteit en fantasie kom je een heel eind met een opdracht :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Fotowedstrijd TwijfelTopic!

Bericht door rsh_scuderia »

Ricardo schreef:
Met een beetje creativiteit en fantasie kom je een heel eind met een opdracht :thump_up:
En aan punten van mij. :ja:
De mooiste foto krijgt zeker niet altijd de meeste punten bij mij. Kijk maar naar deze maand. :thump_up:
Gebruikersavatar
Straetos
Berichten: 970
Lid geworden op: do 26 aug 2010 15:34
Schaal: 1:18
Locatie: Ammerzoden

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Straetos »

Nou van mij hoeft dat photoshoppen niet!!
Creativiteit wordt dan ineens digitaal ipv lekker ouderwets nadenken over hoe je een auto op de gevoelige plaat zet!!
Aangezien de weinige inzendingen van Maart zou ik zeggen, weg met die regel, gewoon onbewerkte foto's!!
Wild wild horses couldn't drag me away
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door 1:18 24/7 »

Want digitale creativiteit bestaat niet? Of is inferieur aan analoge creativiteit? :?:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Silverarrow »

Straetos schreef:Nou van mij hoeft dat photoshoppen niet!!
Creativiteit wordt dan ineens digitaal ipv lekker ouderwets nadenken over hoe je een auto op de gevoelige plaat zet!!
Aangezien de weinige inzendingen van Maart zou ik zeggen, weg met die regel, gewoon onbewerkte foto's!!
Onzin, je hóéft namelijk niet te photoshoppen, je mág photoshoppen. Voor zover ik 't trouwens kan beoordelen, zijn sommige van de onbewerkte ingezonden foto's beter dan die, die wel bewerkt zijn.

Altijd jammer dat zodra het woord photoshop valt er steen en been wordt geklaagd dat het oneerlijk is, niet goed is voor de creativiteit, etc., etc :thump_down: .
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Ricardo »

Ik begrijp het probleem ook niet. Het is GEEN verplichting :!: En als ik de tussenstand bekijk van de huidige wedstrijd, dan staan de photoshoppers niet stipt bovenaan.
Al met al weer loze argumenten. Het af en toe toestaan van bewerkte foto's lijkt me ook geen probleem. :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door rsh_scuderia »

Lijkt mij ook geen probleem.
De foto's die gebruik maken van nabewerking vind ik deze maand een stuk minder dan de foto's die dit niet hebben.
Photoshop kan goed en mooi zijn, maar ook afstandelijk maken :) :thump_up:

En als je tegen het gebruik van hulpmiddelen bent, dan stem je toch lekker voor een inzending die hier geen gebruik van maakt. Er staat nergens in de regels dat je dat niet mag doen :thump_up:
Gebruikersavatar
Maarten Mercedes
Berichten: 2942
Lid geworden op: za 10 jul 2010 19:47
Schaal: 1:18
Locatie: Regio Utrecht
Contacteer:

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Maarten Mercedes »

Het zou ook kunnen dat er de ene maand wel photoshop wordt toegestaan en dan de maand erna niet. Dan is er voor een ieder wat wils :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Gebruikersavatar
Roebas
Berichten: 364
Lid geworden op: zo 27 feb 2011 13:08
Schaal: 1:43

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Roebas »

Ik vind Photoshoppen niet erg. Totaal geen moeite mee.
Als ik een keer meedoe met een nieuwe wedstrijd, dan ga ik daar toch geen gebruik van maken.
Vaak vind ik de foto's die het dichtste bij het origineel blijven toch de mooiste.
De kunst is, om gewoon een goed scenario m.b.t. het onderwerp te vinden.
En dan is het een kwestie van knippen.

Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door 1:18 24/7 »

cbnl 66 schreef:
want photo shoppen kan je bijna elke foto mooi maken...
Zonder photoshop kan je ook van elke foto iets moois maken...

Het ene vergt wat meer moeite achter de computer en het ander vergt wat meer moeite achter het toestel. Ik vind het zo'n bullshit om te denken dat photoshop een soort doping is waar je gewoon op een knopje drukt en hoppa: een mooie foto komt er uit rollen.

Een mooie geshopte foto vergt wel degelijk inzet, creativiteit en fantasie. Eigenlijk net als een mooie, niet geshopte foto.

Ik zie geen verschil in met welke middelen je een resultaat neerzet, via photoshop of rechtstreeks uit de camera. Beoordeel gewoon het resultaat.

Anders kunnen we net zo goed ook foto's gemaakt met dure camera's verbieden, want iedereen weet immers dat je daarmee zonder enige moeite of creativiteit altijd mooiere foto's maakt dan met goedkope camera's... [/sarcasme]
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14078
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Ricardo »

Zeg het maar :!:
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door rsh_scuderia »

Ricardo schreef:Zeg het maar :!:
Ehhh, waarop :?:
Of moet ik nu het woord MAAR typen? :shifty:
Gebruikersavatar
lambo
Berichten: 1789
Lid geworden op: za 11 jun 2005 09:00
Schaal: 1:18
Locatie: Eindhoven

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door lambo »

Waarom zit er een slotje op de westrijd van deze maand, wil graag mijn foto kwijt
Afbeelding
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Driver-X »

Gaat pas open als de winnaar van januari bekend is denk ik?
Afbeelding
Plaats reactie