Discussie-topic over de nieuwe regels

Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Markopolo »

Roept u maar! :thump_up:
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door 1:18 24/7 »

Lekker grassroots, bottom-up democratisch besluit! :thump_up:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Silverarrow
Berichten: 2942
Lid geworden op: zo 20 apr 2008 16:07
Schaal: 1:43

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Silverarrow »

1:18 24/7 schreef:Lekker grassroots, bottom-up democratisch besluit! :thump_up:
:thump_up: :mrgreen:

Op zich heb ik er geen bezwaar tegen, maar snap niet in welk opzicht de wedstrijden nu niet divers zijn? Wellicht is het een idee om een topic aan te maken waar dan in ieder geval ideeën opgegeven kunnen worden door forumleden, zodat deze nog een beetje betrokken blijven bij de onderwerpen?
Afbeelding
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door 1:18 24/7 »

Silverarrow schreef:
1:18 24/7 schreef:Lekker grassroots, bottom-up democratisch besluit! :thump_up:
:thump_up: :mrgreen:

Op zich heb ik er geen bezwaar tegen, maar snap niet in welk opzicht de wedstrijden nu niet divers zijn? Wellicht is het een idee om een topic aan te maken waar dan in ieder geval ideeën opgegeven kunnen worden door forumleden, zodat deze nog een beetje betrokken blijven bij de onderwerpen?
En daar dan ook een lijstje met welke onderwerpen er al geweest zijn! :thump_up:
Er zijn inderdaad wel wat herhalingen geweest, maar ik wist niet dat er sprake was van een crisis... Waarschijnlijk willen de mensen met rode en groene usernames ook eens beslissen wat het onderwerp is, alleen dat op de reguliere manier voor elkaar krijgen is te hoog gegrepen voor ze! :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
rpi
Berichten: 2395
Lid geworden op: do 01 nov 2007 21:26
Schaal: 1:18
Locatie: Willemstad

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door rpi »

Welke nieuwe regels?
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Bondracer »

:eh: ...Daar sta je dan , ...met je collectie 1/18 modellen ,onlangs van de zolder gehaald ,om bij wat mooi weer fotoshoots te maken die eventueel hun weg zouden kunnen vinden naar de komende fotowedstrijden :evil:.Ik heb er niet elke maand de tijd , laat staan de zin in om modellen te gaan uitzoeken die een mooie foto kunnen opleveren voor een fotowedstrijd met en eervolle vermelding in de statistieken ("and that's all folks") en een opgeleverd Vietnam-soldaat syndroom :arrow: (Goed gedaan jongen en nou oprotten ...want wij bepalen vanaf nu wat er komt, wees al blij dat je naam getagged staat). Dit was nou juist het leuke aan deze fotowedstrijden....dat juist iedereen voor een keertje zijn gewild onderwerp op een fotowedstrijd kon presenteren.
Ik vermoed dat het aantal deelnemers zich met rasse schreden gaat terugtrekken en dat de aankomende top drie's snel gemaakt en gekozen zullen zijn.....maar ja , misschien is dit teveel doemdenkerij ,maar dit is dan ook mijn persoonlijke visie op dit gebeuren. Wait and see , zullen we maar zeggen ....misschien draait het nog positief uit , maar heb zo m'n twijfels :|
:evil: ..........nu eerst even tijd maken om m'n aangemaakte map met nieuwe foto's de Delete- functie toe te kennen en richting Bin te verwijzen.

Succes heren.
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door 1:18 24/7 »

:roll: Verkeerde been uit bed gestapt?

Je mening over het mogen bepalen van het volgende thema deel ik, zij het wat minder emotioneel...

Je problematiek omtrent het maken van de foto's snap ik niet zo, je maakt een hoop foto's en hoopt dan dat er wat tussenzit wat in de toekomst eventueel in een thema past? Da's de omgekeerde wereld of niet? Het thema is een opdracht/richtlijn en aan de hand daar van ga je iets bedenken en maken. Als je daar in 1 maand (3 weken eigenlijk) geen tijd voor, of zin in hebt, dan doe je die maand toch niet mee? Het is geen verplichting, het is iets wat voor de lol en voor de liefhebbers wordt georganiseerd! Ik doe ook vaak zat niet mee omdat ik geen tijd en of inspiratie heb.
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Bondracer »

:eh: Kan misschien zijn Bieck dat ik volgens de omgekeerde wereld werk , maar denk (en ben er vrij van overtuigd ) dat ik niet de enige ben die zo werkt..., dus hier heb je wel een punt van waarheid , maar dit wijst juist aan dat je de deelnemers gaat beperken in deelname.
Tevens over het terugkomen van onderwerpen ....vind ik persoonlijk niet zo erg , daar je de onlangs nieuw bijgekomen forum-leden en/of geregistreerden ook terug de kans moet geven om bv hun collectie in de picture te kunnen plaatsen....en ook ik ben een fan van Le Mans , maar dit onderwerp mag dan wel overvloedig terug opgerakeld worden..."what a difference a day makes" :?:

:D en ja misschien ben ik wel met het verkeerde been het bed uitgestapt na een nachtje werken in dat klote-hondeweer :mrgreen:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Wieldop
Berichten: 1024
Lid geworden op: za 27 dec 2008 18:21
Schaal: 1:18
Locatie: Boxmeer

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Wieldop »

Bondracer schreef: :eh: ...Daar sta je dan , ...met je collectie 1/18 modellen ,onlangs van de zolder gehaald ,om bij wat mooi weer fotoshoots te maken die eventueel hun weg zouden kunnen vinden naar de komende fotowedstrijden :evil:
Even off topic, maar: een foto moet toch gemaakt zijn in de maand van de wedstrijd? Kan zijn dat ik dit misschien verkeerd begrijp :?:

Grtz.
Laatst gewijzigd door Wieldop op vr 07 aug 2009 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kyoshofan
Berichten: 4005
Lid geworden op: za 17 jun 2006 20:59
Schaal: 1:18

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Kyoshofan »

Klopt Geert :wink:
1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Bondracer »

Wieldop schreef: Even off topic, maar: een foto moet toch gemaakt zijn in de maand van de wedstrijd? Kan zijn dat ik dit misschien verkeerd begrijp :?:

Grtz.
De foto moest gemaakt zijn in een recente periode , maar tijdens de maand is de nieuwe regel.
Dit was onlangs aangepast omdat er teveel oude foto's terug opgerakeld werden.
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Markopolo »

De bedoeling is dat er wat meer gedaan wordt voor de fotoshoot en niet elke keer hetzelfde soort fotografie aan te pas komt. Heel veel foto's zijn met een gestudio-de opname, niet iedereen heeft dat of is daar even handig in, dus dan wordt je al gauw tweede ranger en dat is dus niet de bedoeling, we dragen de opdrachten aan, maar dat wil niet zeggen dat we ze zelf gaan verzinnen :!:
Kom maar op met je ideeen, graag zelfs! Zo krijgen mensjes die altijd al eens een leuk idee hadden maar nooit wonnen ook eens een kans om hun idee in de groep te gooien :idea:

En de reactie van Bondracer kan ik niet helemaal plaatsen, net wat Bieck zegt als je geen tijd hebt moet je het of maken of laten, zelf heb ik ook al veel moeten missen maar het zei zo. En je foto's zal je alsnog in de prullenbak kunnen kieperen, want je moet gewoon in die maand de foto maken en niet op voorhand een hele collectie aanmaken, maar daar waren we al over uit dacht ik :eh:
Gebruikersavatar
Powersprint
Berichten: 4886
Lid geworden op: wo 04 apr 2007 15:09
Schaal: 1:18
Locatie: omgeving Weert

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Powersprint »

Heel veel foto's zijn met een gestudio-de opname, niet iedereen heeft dat of is daar even handig in, dus dan wordt je al gauw tweede ranger en dat is dus niet de bedoeling
Hoewel ik ook wel eens gebruik maak van deze optie (bijv. die witte achtergronden) vind ik dit wel een goed punt. Deze achtergronden zie je steeds vaker terugkomen (ja ook ik heb me daar schuldig aan gemaakt :D ) en zijn niet meer speciaal genoeg voor een fotowedstrijd vind ik. Dus als dit het idee hierachter is dan kan ik het alleen maar waarderen :thump_up:

Maar ook ik wacht even af hoe het allemaal gaat lopen, ik zal zeker nog wel een aantal keren meedoen, gewoon omdat ik het leuk vind om te doen :)

Greetz Arno
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering
Gebruikersavatar
1:18 24/7
Berichten: 2813
Lid geworden op: vr 16 apr 2004 20:12
Schaal: 1:18
Locatie: 47° 53' 19.21", 0° 1' 55.44"

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door 1:18 24/7 »

Welke achtergronden er zijn zou wat mij betreft gestuurd moeten worden door de maker van de wedstrijd en later beloond door de stemmers. Persoonlijk zie ik liever een studio foto dan een achtertuin... Van sommige leden ken ik de tuin ondertussen uit mn hoofd... :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Gebruikersavatar
Bondracer
Berichten: 3440
Lid geworden op: ma 02 apr 2007 13:48
Locatie: De Kempen

Re: Discussie-topic over de nieuwe regels

Bericht door Bondracer »

1:18 24/7 schreef:Welke achtergronden er zijn zou wat mij betreft gestuurd moeten worden door de maker van de wedstrijd en later beloond door de stemmers. Persoonlijk zie ik liever een studio foto dan een achtertuin... Van sommige leden ken ik de tuin ondertussen uit mn hoofd... :mrgreen:
...maar dit weerspiegeld zich uiteindelijk in het stemgedrag, als je de foto niet origineel genoeg vindt stem je er gewoon niet op, dus je zal er zowiezo op afgerekend worden.
...en de intentie om achtergrondbepaling mee te geven in de wedstrijd is op zich niet zo'n slecht idee maar het maakt de speelruimte steeds enger wat dan weer ten kostte van de deelname-aantallen gaat , + dat je het risico gaat lopen dat alle foto's er hetzelfde gaan uitzien om het nog maar niet te hebben dat iedere (amateur)-fotograaf zijn eigen stijl heeft om iets in beeld te brengen.

...I rest my case here, en we zien wel hoe het loopt.
ik heb altijd veel genoegen gehad in de deelname , dus ik hoop dat het mag blijven :thump_up:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
Plaats reactie