Fotowedstrijd sep (deel 9): "Most ugly car"

Heb je een mooie foto gemaakt van een modelauto uit je eigen verzameling? Plaats hem hier!
Uiteraard kun je hier ook al je vragen en tips kwijt over het fotograferen van modelauto's.
In het kort: hoe, waar en waarmee worden jou foto's gemaakt.
Gebruikersavatar
alain_1978
Berichten: 2951
Lid geworden op: zo 23 nov 2008 19:16
Schaal: 1:18
Locatie: Tropico

Re: Fotowedstrijd sep (deel 9): "Most ugly car"

Bericht door alain_1978 »

Ik heb al een aantal keren meegedaan. Het is wel leuk om te doen ook al ben ik geen begenadigd fotograaf.
Het is leuk om de opdrachtjes uit te voeren. Prikkelt de creatieve geest. Ik doe niet mee om te winnen want daar ben ik niet goed genoeg voor.
Ik wil er wel moeite voor doen maar deze keer wist ik echt niet wat ervan te maken.
Als er in de toekomst nog wedstrijdjes worden gehouden, wil ik zeker nog meedoen.
Het is waar dat men misschien niet iedere keer kan meedoen want iedereen verzamelt bepaalde richtingen en soms is de richting die je verzamelt niet geschikt
voor het gekozen onderwerp van de wedstrijd maar ik denk wel dat we hier met genoeg zijn om iedere keer toch zo'n 10 inzendingen bijeen te krijgen.
Natuurlijk zitten de agenda's bij iedereen voor de komende 2 jaren waarschijnlijk al volgeboekt maar een beetje tijd vrijmaken voor een foto zal nog wel lukken zeker?
Laatst gewijzigd door alain_1978 op za 02 nov 2013 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Fotowedstrijd sep (deel 9): "Most ugly car"

Bericht door Peter Parker »

Ik wilde ook nog wel regelmatig meedoen, maar nu schiet het er vaak bij in.
Gebruikersavatar
Rossy
Berichten: 1043
Lid geworden op: za 31 mar 2007 21:12
Schaal: 1:18
Locatie: Emmeloord

Re: Fotowedstrijd sep (deel 9): "Most ugly car"

Bericht door Rossy »

Op zich wil ik wel meedoen, heb ook wel wat verschillende modellen om met verschillende thema's deel te nemen.
Echter, en dat heb ik al wel eens vaker aangekaart, is voor mij de bedoeling van de thema's niet duidelijk.
Le Mans of Rally, dat is mij nog wel duidelijk wat ermee bedoeld wordt maar verder heb ik geen idee wat ik mij erbij moet voorstellen.
Een kleine omschrijving van het thema, zoals dit voorheen was, lijkt mij dan ook op zijn plaats.
Dit geeft ook wat meer houvast bij het stemmen.
Bij het thema mirror mirror, om maar een willekeurig thema uit het verleden te pakken, kan iemand een foto van een modelauto plaatsen waarbij een spiegel zichtbaar is, iemand anders plaatst een modelauto op een spiegelplaat, een derde zet een stel modelauto's met de spiegels tegen elkaar, alle 3 doen ze iets met spiegels.
Wat is dan de mooiste / beste / best in het thema passende foto.
Het beoordelen en stemmen wordt er een stuk makkelijker door.
Dit is slechts mijn mening hierover, of je het ermee eens bent of niet, het is voor mij wel de reden om niets meer in te zenden.

Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Fotowedstrijd sep (deel 9): "Most ugly car"

Bericht door St. Paul »

Rossy schreef:Op zich wil ik wel meedoen, heb ook wel wat verschillende modellen om met verschillende thema's deel te nemen.
Echter, en dat heb ik al wel eens vaker aangekaart, is voor mij de bedoeling van de thema's niet duidelijk.
Le Mans of Rally, dat is mij nog wel duidelijk wat ermee bedoeld wordt maar verder heb ik geen idee wat ik mij erbij moet voorstellen.
Een kleine omschrijving van het thema, zoals dit voorheen was, lijkt mij dan ook op zijn plaats.
Dit geeft ook wat meer houvast bij het stemmen.
Bij het thema mirror mirror, om maar een willekeurig thema uit het verleden te pakken, kan iemand een foto van een modelauto plaatsen waarbij een spiegel zichtbaar is, iemand anders plaatst een modelauto op een spiegelplaat, een derde zet een stel modelauto's met de spiegels tegen elkaar, alle 3 doen ze iets met spiegels.
Wat is dan de mooiste / beste / best in het thema passende foto.
Het beoordelen en stemmen wordt er een stuk makkelijker door.
Dit is slechts mijn mening hierover, of je het ermee eens bent of niet, het is voor mij wel de reden om niets meer in te zenden.

Antonio.
Als je zo precies beschrijft wat je moet doen krijg je 10 dezelfde foto's. Zoals jij mirror mirror beschrijft krijgt zie je dat iedereen er een eigen draai aan geeft. En het kiezen wat dan de mooiste / beste / best in het thema passende foto is, is een kwestie van kijken en beslissen wat jij vindt. De meest originele foto die het thema het best uitdraagt zal vanzelf de meeste stemmen krijgen. Als alles in het leven eerst uitgekauwd moet worden voor je er wat mee doet dan lijkt me dat ook saai, maar goed. Zelf heb ik de auto's niet meer hier staan, dat maakt het maken van goede foto's nog omslachtiger dus bij mij schiet het er gewoon bij in. En foto's met de telefoon zijn de moeite niet waard. Heb ook nooit meer nieuwe lenzen of nieuwe camera gekocht omdat hij 1 keer in het jaar mee naar le mans gaat en dat is het. Maar kan nog steeds genieten van de goede foto's. :thump_up:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Nelis
Berichten: 3623
Lid geworden op: vr 28 aug 2009 12:22
Schaal: 1:18
Locatie: Tilburg

Re: Fotowedstrijd sep (deel 9): "Most ugly car"

Bericht door Nelis »

Het zijn ook vaak dezelfde mensen die winnen, naar mijn idee.

Heb in het verleden wel eens meegedaan inderdaad. Vaak nog commentaar gekregen ook. Onderwerpen zijn vaak niet duidelijk of
met een verzameling van alleen Amerikaanse modellen te gebruiken voor mij.

Misschien moet er ook meer naar de uitwerking en niet alleen naar de foto op zich gekeken worden. Ik heb nu eenmaal geen super de luxe
spiegel reflex camera met alles er op en er aan. Verder heb ik de ballen verstand van fotografie, maar ik probeerde het wel.
Gebruikersavatar
hanske10
Berichten: 731
Lid geworden op: wo 02 mei 2012 10:12
Schaal: 1:18

Re: Fotowedstrijd sep (deel 9): "Most ugly car"

Bericht door hanske10 »

Nelis schreef:Het zijn ook vaak dezelfde mensen die winnen, naar mijn idee.
die mening deel ik ook.
van ik geef jouw ..punten en jy mij ..
en als er paar vrienden op elkaar gaan stemmen dan heb je zo een winnaar

maar toch blijf genieten van sommige foto,s die men dan maakt. :worshippy:

dit blijf toch een leuk topic. :D .
ik kijk dan ook van welk uitzicht de foto genomen is ,met betrekking op het thema.,hoe deze tot staand is gekomen. :thump_up:
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Fotowedstrijd sep (deel 9): "Most ugly car"

Bericht door NickW »

Nelis schreef: Misschien moet er ook meer naar de uitwerking en niet alleen naar de foto op zich gekeken worden. Ik heb nu eenmaal geen super de luxe
spiegel reflex camera met alles er op en er aan. Verder heb ik de ballen verstand van fotografie, maar ik probeerde het wel.
Helemaal mee eens, zijn vaak ook dezelfde met de super goede kwaliteitscamera's en de hele mooie grote diorama's.
Ik heb helaas geen van beide waardoor mijn foto's al snel een stuk minder professioneel eruit zien, en dus ook snel niet winnen. Ik probeer het toch, maar helaas niet met goed resultaat.
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3347
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Fotowedstrijd sep (deel 9): "Most ugly car"

Bericht door St. Paul »

Camera is niet alles. Zeker met het fotograferen van modelauto's kun je met een canon cybershot van 100 euro betere foto's maken dan sommige mensen met een 1000 euro totaal pakket dslr camera. Je zult je wel even in de opties moeten verdiepen idd.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Gebruikersavatar
Driver-X
Berichten: 1250
Lid geworden op: ma 22 mar 2010 20:20
Schaal: 1:18
Locatie: Wolvega

Re: Fotowedstrijd sep (deel 9): "Most ugly car"

Bericht door Driver-X »

Mij persoonlijk ontbreekt het vaak aan tijd.
Maar het ligt er nu meer aan denk ik, dat de laatste wedstrijden rommelig zijn verlopen (geen of late uitslagen en nieuwe wedstrijden lieten op zich wachten)
Dat haalt de flow er wat uit denk ik.

Ik wil er zeker aan mee blijven doen, en inderdaad winnen vaak de wat betere fotograven met goede (dure camera's), maar ik heb ook al eens mogen winnen, en ik heb maar een simpel toestel en ben zeker geen topfotograaf. :thump_up:
Maar het onderwerp moet je ook liggen, ik kan niet met elk onderwerp uit de voeten maar probeer inderdaad creatief met het onderwerp om te gaan.

En voor een aantal is er misschien geen drijfveer omdat er geen prijzen bekend zijn dit jaar, maar als je het daar al voor moet doen.... :thump_down:
Afbeelding
Gebruikersavatar
NickW
Berichten: 662
Lid geworden op: wo 11 jul 2012 11:50
Schaal: 1:18
Locatie: Volkel

Re: Fotowedstrijd sep (deel 9): "Most ugly car"

Bericht door NickW »

Driver-X schreef:Mij persoonlijk ontbreekt het vaak aan tijd.
Maar het ligt er nu meer aan denk ik, dat de laatste wedstrijden rommelig zijn verlopen (geen of late uitslagen en nieuwe wedstrijden lieten op zich wachten)
Dat haalt de flow er wat uit denk ik.

Ik wil er zeker aan mee blijven doen, en inderdaad winnen vaak de wat betere fotograven met goede (dure camera's), maar ik heb ook al eens mogen winnen, en ik heb maar een simpel toestel en ben zeker geen topfotograaf. :thump_up:
Maar het onderwerp moet je ook liggen, ik kan niet met elk onderwerp uit de voeten maar probeer inderdaad creatief met het onderwerp om te gaan.

En voor een aantal is er misschien geen drijfveer omdat er geen prijzen bekend zijn dit jaar, maar als je het daar al voor moet doen.... :thump_down:
De rommeligheid vind ik persoonlijk ook erg jammer ja. Aangezien de uitslag dan zo lang op zich laat wachten is het toch wel jammer.
Voor de prijzen doe ik zelf niet mee, dat vind ik gewoon een leuke bijkomstigheid.. Maar dat is mijn mening. Ik doe het meer omdat ik het toch leuk vind om iedere keer weer (ieder thema weer) creatief om te gaan met het thema. Dat maakt het in mijn ogen juist leuk. En uiteraard de (veelal) prachtige foto's van de mededeelnemers zien, dat is ook hartstikke leuk! :thump_up:
“When everything seem to be going against you, remember that the airplane takes off against the wind, not with it ....”
- Henry Ford
De 1:18 teller staat nu op:
102 auto's :dance:
Plaats reactie