Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Hier vind je alle informatie over de bijeenkomsten van het modelautoforum, zoals de forummeeting en de jaarlijkse forumkarting.
Ook kan je verslagen van de leden lezen over de afgelopen meetings.
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door jonnoT »

Daar ben ik het volledig met je eens. Net als Rico zal ik ook de reis naar Bergijk aanvaarden als daar de forumdag gehouden zou worden. Het valt echter op hoe reisafstand hier toch regelmatig als issue wordt aangekaart. Zal waarschijnlijk wel met mentaliteit te maken hebben.
Modelautokampioen
Partner
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 00:00
Schaal: 1:18
Locatie: Elskensakker 42 - 5571 SK - Bergeijk
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Modelautokampioen »

Je moet er inderdaad wel iets voor over hebben. Hobby kost nu eenmaal geld, hoe vervelend dat ook is. Wij zullen het forum in ieder geval geen kosten vragen om eens zoiets bij ons te organiseren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er allemaal bij komt kijken op zo'n dag. Maar drinken, snacks en dus de locatie kan door ons zonder problemen geregeld worden. Wij hebben trouwens ook een beamer hangen in de hal waarop wij normaal gesproken youtube filmpjes van onze auto's op showen, hier kan natuurlijk ook een spelcomputer op aangesloten worden! http://www.plmcars.nl/cache/thumbnails/ ... 40-180.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (op deze foto enigszins te zien helemaal achterin de hal)
Gebruikersavatar
jonnoT
Berichten: 6779
Lid geworden op: za 23 apr 2005 12:54
Schaal: 1:87
Locatie: sneek

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door jonnoT »

Met een pak roze koeken voor Rico kom je al heel ver :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Autofan »

jonnoT schreef:Ik vind het leuk dat je zo rekening houd met onze Belgische verzamelaars, maar ik wil dan even opmerken dat het merendeel van de voorgaande forumdagen onder de grote rivieren gehouden zijn. De noordelijke verzamelaars hebben dus in al die jaren wel de bereidheid gehad om kilometers te maken zonder te klagen. Rico heeft daarbij zonder meer een medaille verdiend. :thump_up:
Andersom zie je de laatse jaren een aantal Belgen graag het stukkie naar de forumdag bij Toms rijden.
Het is dus gewoon de persoonlijk instelling van de verzamelaar of hij het er voor over heeft om langere afstanden te rijden.
Hoewel ik de door jouw voorgestelde locatie heel interessant vind, ben ik meer voor een centrale gelegen locatie.

Tweemaal per jaar een forumdag houden, betekend tweemaal kosten. Of dat een haalbare zaak is , is nog maar de vraag. Ik denk dat dan forumleden op eigen initiatief en kosten onderling een meeting moeten afspreken.
Wanneer je echter België ook meerekend is het stiekem best centraal eigenlijk! Misschien een idee om het jaarlijks af te wisselen met bijv Toms? De echte die-hards komen toch wel naar beiden. ;)

Voor wat betreft die spelcomputer: wil best een keer de PS3 inladen voor een forummeeting! :thump_up:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door MartinBond »

Zal ik de Xdoos in de auto gooien, kunnen we ook nog een paar grafisch mooie spellen spelen :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Autofan
Berichten: 2911
Lid geworden op: vr 25 mei 2007 10:19
Schaal: 1:18
Locatie: Ridderkerk

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Autofan »

MartinBond schreef:Zal ik de Xdoos in de auto gooien, kunnen we ook nog een paar grafisch mooie spellen spelen :mrgreen:
Ik ga liever voor een goed spel dan voor goede graphics. :thump_up: :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door coolpappa04 »

BMW325i schreef:Je moet er inderdaad wel iets voor over hebben. Hobby kost nu eenmaal geld, hoe vervelend dat ook is. Wij zullen het forum in ieder geval geen kosten vragen om eens zoiets bij ons te organiseren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er allemaal bij komt kijken op zo'n dag. Maar drinken, snacks en dus de locatie kan door ons zonder problemen geregeld worden. Wij hebben trouwens ook een beamer hangen in de hal waarop wij normaal gesproken youtube filmpjes van onze auto's op showen, hier kan natuurlijk ook een spelcomputer op aangesloten worden! http://www.plmcars.nl/cache/thumbnails/ ... 40-180.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (op deze foto enigszins te zien helemaal achterin de hal)
Ik vind dit wel een mooi aanbod hoor, eindhoven is voor ons ook een uutje of 2 minder rijden :mrgreen: niet dat we er iets mee inzitten denk ik om ver te rijden (hé guy!!!)
Afbeelding
Modelautokampioen
Partner
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 13 jun 2010 00:00
Schaal: 1:18
Locatie: Elskensakker 42 - 5571 SK - Bergeijk
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door Modelautokampioen »

coolpappa04 schreef:
BMW325i schreef:Je moet er inderdaad wel iets voor over hebben. Hobby kost nu eenmaal geld, hoe vervelend dat ook is. Wij zullen het forum in ieder geval geen kosten vragen om eens zoiets bij ons te organiseren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er allemaal bij komt kijken op zo'n dag. Maar drinken, snacks en dus de locatie kan door ons zonder problemen geregeld worden. Wij hebben trouwens ook een beamer hangen in de hal waarop wij normaal gesproken youtube filmpjes van onze auto's op showen, hier kan natuurlijk ook een spelcomputer op aangesloten worden! http://www.plmcars.nl/cache/thumbnails/ ... 40-180.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (op deze foto enigszins te zien helemaal achterin de hal)
Ik vind dit wel een mooi aanbod hoor, eindhoven is voor ons ook een uutje of 2 minder rijden :mrgreen: niet dat we er iets mee inzitten denk ik om ver te rijden (hé guy!!!)
Haha, het zou eigenlijk ook niet zo mogen zijn dat je modelauto's doet verzamelen, en een hekel hebt aan autorijden. Dat gaat volgens mij niet samen. :mrgreen: Maargoed, het moet inderdaad wel in de agenda passen. Het maakt ons trouwens ook niet uit welke dag we zoiets een keer zouden organiseren. Het kan op zaterdag maar ook op zondag! Tijdens werkdagen is natuurlijk ook geen probleem maar dan zal het animo wat minder zijn denk ik.
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door coolpappa04 »

BMW325i schreef:
coolpappa04 schreef:
BMW325i schreef:Je moet er inderdaad wel iets voor over hebben. Hobby kost nu eenmaal geld, hoe vervelend dat ook is. Wij zullen het forum in ieder geval geen kosten vragen om eens zoiets bij ons te organiseren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat er allemaal bij komt kijken op zo'n dag. Maar drinken, snacks en dus de locatie kan door ons zonder problemen geregeld worden. Wij hebben trouwens ook een beamer hangen in de hal waarop wij normaal gesproken youtube filmpjes van onze auto's op showen, hier kan natuurlijk ook een spelcomputer op aangesloten worden! http://www.plmcars.nl/cache/thumbnails/ ... 40-180.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (op deze foto enigszins te zien helemaal achterin de hal)
Ik vind dit wel een mooi aanbod hoor, eindhoven is voor ons ook een uutje of 2 minder rijden :mrgreen: niet dat we er iets mee inzitten denk ik om ver te rijden (hé guy!!!)
Haha, het zou eigenlijk ook niet zo mogen zijn dat je modelauto's doet verzamelen, en een hekel hebt aan autorijden. Dat gaat volgens mij niet samen. :mrgreen: Maargoed, het moet inderdaad wel in de agenda passen. Het maakt ons trouwens ook niet uit welke dag we zoiets een keer zouden organiseren. Het kan op zaterdag maar ook op zondag! Tijdens werkdagen is natuurlijk ook geen probleem maar dan zal het animo wat minder zijn denk ik.
O maar ik heb geen hekel hoor, integendeel zelfs!! :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MartinBond
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 09 mar 2009 18:51
Schaal: 1:18
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door MartinBond »

coolpappa04 schreef:O maar ik heb geen hekel hoor, integendeel zelfs!! :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Je rijdt zo te lezen nooit in Nederland? :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
coolpappa04
Berichten: 3101
Lid geworden op: wo 30 mar 2005 22:37
Schaal: 1:18
Locatie: belgie waarloos

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door coolpappa04 »

MartinBond schreef:
coolpappa04 schreef:O maar ik heb geen hekel hoor, integendeel zelfs!! :worshippy: :worshippy: :worshippy:
Je rijdt zo te lezen nooit in Nederland? :D
Toch wel, eindhoven, roermond, maastricht, vlissingen, breda, rotterdam,enz,enz.... :mrgreen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Allereest mijn excuses dat ik een lange tijd hier niet ben geweest.

Ook kan helaas weinig vertellen over Maf forum meetings / karten, helaas is het er nooit van gekomen, doordat deze data geheel niet pasten in mijn werksfeer of prive-leven. :(

Alle bovenstaande replies heb ik gelezen, het idee van BMW325i spreekt mij zeer aan, ook omdat het gunstig te bereiken is vanuit Vlanderen, maar ook andere delen van Nederland, die Purmerend ver vinden rijden.

Maar wij zijn toch allemaal modelauto liefhebbers :!: Is het juist niet een idee, om zo'n meeting te organiseren in het modelauto mekka te Houten. Op een gelijke dag dat er de Namac - beurs er is :idea:
Ik zou dan proberen, om samen met; het 3" forum, blauwe zwaailampen forum, vrachtwagen en grondverzet forum, dinky-toy forum, etc., etc., te proberen om een meeting te organiseren in die leegstaande zaal met medeweten van het Namac bestuur. De meeste van ons, gaan toch 6x per jaar naar Houten :) en zijn ook lid van de Namac. :roll:

Houten, dat ligt zo lekker centraal voor zowel N-Z-W-O Nederland en onze Belgische vrienden.

Ik zie enkel een win-win situatie, goed voor alle forums om hun achterban te zien/spreken en de Namac heeft er een extra evenement bij / meer afspraken maken voor intervieuws in hun tijdschrift, wat weer meerwaarde kan generen voor deze club. :idea:

Ik begrijp dat hier veel organisatie bij komt kijken, om zo'n aktie met veel compromies tot stand te brengen tot een geschikte data voor (bijna) elk automodel forum.
Ook zou er wel geld bij komen kijken, om x meter voor het MAF te verkrijgen op de vloer van Euretco gebouw.
Misschien een kleine donatie vragen (Euro 2,-- per persoon, die graag een praatje maakt met een roze koek). Misschien een deal maken, met de horeca uitbater, door extra koffie/cola/kroketten omzet :idea:

In de jaren '50, van de vorige eeuw, heeft mijn grootvader samen met andere ge-intereseerden, de Horecava beurs gestart. Natuurlijk waren er opstart problemen, maar na ruim 60 jaar, wordt dit nog steeds ge-organiseerd in het Rai-gebouw te Amsterdam.

Waar een wil is, is een weg.


Het is en blijft natuurlijk een idee.


@ Peter Parker, een kleine verschuiving van data voor de meetings, zou misschien meer volk generen (april/mei, denk aan die vankanties en oktober/begin november voor de karting) :idea:

Groeten uit Jamaica, Ron
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door rsh_scuderia »

Hoi Ron,

Eerder in de discussie werd al duidelijk dat de Namac een soortgelijk idee vanuit een ander forum niet kan waarderen.
Dat is erg spijtig, te meer omdat de internet fora hiermee weer nieuwe aanwinsten zouden kunnen aantrekken.

Maar goed, met conservatisme win je geen EK, zakt het CDA weg en zie ik in de NAMAC boekjes meetings louter over vrachtwagens en bussen langskomen gepresenteerd door dezelfde namen met de leeftijd van Jolly Club en mijn vader. Als zij dan geen nieuwe stappen enof vernieuwing willen hebben, dan respecteer ik dat, maar betreur ik het ook.
Gebruikersavatar
MB 500 Sec Ronnie
Berichten: 2235
Lid geworden op: vr 29 aug 2008 13:06
Schaal: 1:6
Locatie: Ocho Rios

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Beste RSH,

Dank voor je antwoord :thump_up: ,

Maar de 'grijze conservatievelingen van de Namac' kunnen een totaal ander evenement in een lege Expohal toch niet tegenhouden :?:
Of heeft de Namac op hun data het gehele monopolie over het 'gebeuren' in de Houtense Expohal :?: Lijkt mij van niet.
En hoe kijkt de exploitant van de Expohal hier tegen aan, die ziet natuurlijk ook liever dat een zaal verhuurd wordt ipv leeg staat. :!:

Ik sprak over samenwerking met diverse andere fora op modelauto gebied, om die dan samen in één 'niet door de Namac gebruikte zaal' te kunnen plaatsen, ten tijde dat de Namac-beurs er is.

Ik dacht juist de Namac wel zou willen meewerken met dit soort sociale bezigheden, het blad staat er vol mee zoals jezelf schrijft, ipv echte nieuwtjes op modelgebied. Volgens mij, heb ik ooit in hun blaadjes/brieven iets gelezen, dat het een zeer sociale vereniging is. :mrgreen:
Tevens staat de Namac immers op de hoofdbladzijde van dit Maf Forum als banner, in mijn ogen kijken ze dan wel schander naar nieuwe bewegingen in de maatschappij.

Mochten jullie, met dit idee verder willen (niet geschoten is altijd mis) dan lees ik graag de 'Namac standpunten' om zo'n feestelijke happing toe te juichen/tegen te houden.


Ik denk dat ik al te lang weg ben uit Nederland, om het ea nog te begrijpen van die cultuur, ik pak er een Red Stripe (goud gele rakker) bij en ga maar iets zinvols doen vandaag; even van die heerlijke bikini-meisjes genieten :) met een leesboek in m'n handen.

Ron
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3348
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Hoe gaan we 2013 de forum meeting organiseren?

Bericht door St. Paul »

Is het idee ook daadwerkelijk bij Namac voorgelegd? Want dat kwam in de post van Peter niet echt naar voren, en dat klonk ook niet echt als doordacht door het 3' forum + NAMAC als het blijkbaar gangpaden blokkeerde. Er zijn beurzen van de NAMAC waar ze de zalen niet eens vol krijgen of te vol moeten proppen omdat een extra zaaltje niet gevuld wordt. De december editie van de beurs zal lastig zijn maar de maand er op en de zomer zijn normaal best slapjes.... Bovendien verhuurt die Toko in Houten ook kleinere ruimtes aan de andere kant van het gebouw. En die 5 euro de vierkante meter... :lol:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie